Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bizz

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 37 bijdrage(n) van Bizz (Pagina: 3 van 4)

Topic: dj's gezocht (14-11-2003 15:36:00)

roberto schreef:

welke? Mr. Jows, dj tim, dj subzero en nog meer maar daar ben ik een demo van aan het beluisteren
Dus jij hebt al zoveel ervaring dat je kan beoordelen of een dj talent heeft of niet.
Topic: dj's gezocht (14-11-2003 15:23:00)

roberto schreef:

hmm, dat was een domme reactie van mij.

Wij hebben nu goede dj's weten te benaderen.. happy :)
Oh ja, welke dan?

En ook als ik op www.bax-light-sound.nl kijk, kom ik tot de conclusie dat die website nog lang niet af is. Geen gevulde agenda, geen foto's en noem maar op.

DSalembier schreef:

terwijl ik wekelijks in één van de Belgische topdiscotheken sta
In welke top discotheek sta jij dan?
Topic: dj's gezocht (14-11-2003 15:12:00)

roberto schreef:

we zoeken dus echt dj's die nog bijna geen draaiervaring hebben op feesten.

Jongens zoals: Mr. Jows enz willen we wel graag hebben..
Ik zou als party organizer geen dj's boeken die bijna geen draai ervaring hebben. Dan liever iets meer uitgeven en dan betere dj's hebben
Topic: Verzamel Cd welke heeft nu de beste verzameling? (14-11-2003 09:50:00)
Het nadeel van Hitzone en Door Het Lint is dat er nummers opstaan die al lang uit zijn.
Dit hebben radio 538 dsh en de damn cd's niet. Dus voor mensen die graag nieuwe muziek willen draaien zou ik toch voor de laatste 2 gaan.
Of anders gewoon losse cd-singles kopen.
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (11-11-2003 14:48:00)
Voor welke draaitafel zou je nu echt gaan? Wat is volgens jou de absolute topper.
Topic: De ideale mixer!! (11-11-2003 12:57:00)
Voor mij blijft de ideale mixer een A&H Xone:62
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (11-11-2003 12:41:00)

Reind schreef:

DJ ArSoN schreef:

PS Wie krijgt het wel eens voor elkaar om 2 platen echt perfect gelijk te laten lopen, en dan bedoel ik ook 1 a 2 minuten zonder bijsturen???
Lukt me met deze tt's niet... (ook ff wennen waarschijnlijk)
Ik hooguit 30 seconden en dan moet ik toch echt mijn vingertje tegen de platter aan gaan houden of de zooi een zetje geven.
Dan moet je toch de pitch wat beter bij stellen.
Topic: In het rood draaien en clippen (7-11-2003 15:55:00)

DJ Sietse schreef:

Bizz schreef:

Nee, je versterker gaat niet eerder clippen op een vervormd signaal. Clippen van een versterker wil niet anders zeggen, dan dat het aan z'n top zit. Het clippen van een versteker gebeurt vaak ook alleen op het laag.
Als je een versterker een full-range signaal geeft gaat hij idd op de maat van de bassen clippen. Maar als je bijvoorbeeld 3-weg werkt, dan kan je versterker voor het mid (hoewel die meer headroom heeft/zou moeten hebben) ook prima gaan clippen.
Hierdoor wil je speaker niet allen naar voren en naar achter maar ook om het maar zo te zeggen ook omhoog en naar beneden.
Omhoog en naar beneden? Die heb ik nog nooit gehoord. Naar mijn mening beweegt de speaker niet op een gelijkspanning. Maar wordt de spoel juist erg heet.
Wij hebben een Electro-Voice MT2 Systeem met een Electro-Voice DX 38, processor / limiter ons in de discotheek hangen waar ik resident ben en ook over het geluid ga. Knappe jongen die daarmee op het hoog de clip in gaat zonder een blijvende gehoor beschadiging op te lopen.

Duh, dat zeg ik omdat je speaker niet omhoog en naar beneden wil conclusie je spoel wordt heet. Even goed nadenken.
Topic: In het rood draaien en clippen (7-11-2003 15:39:00)

DJ Raúl schreef:

Dat was dus één van mijn vragen; gaat je versterker dan ook meteen clippen. De vraag is misschien ook wel of dat het signaal dat uit de mixer komt wel "geclipt" is of alleen vervormd. en wat is dan het verschil tussen die 2? clippen is immers ook vervormen...

Maar uit jou reactie maak ik dus op dat je versterker niet automatisch gaat clippen als er een "geclipt" signaal binnen komt. Opzich had ik dat ook al wel verwacht, maar laat ik het dan zo stellen:
Gaat je versterker eerder clippen op een geclipt signaal dan op een "normaal" signaal?
Nee, je versterker gaat niet eerder clippen op een vervormd signaal. Clippen van een versterker wil niet anders zeggen, dan dat het aan z'n top zit. Het clippen van een versteker gebeurt vaak ook alleen op het laag.

Nog over het belasten van je speakers. Je speakers kunnen er kapot van gaan. Als je lang in de vervorming/clip draait stuurt je versterker een gelijk spanning uit. Hierdoor wil je speaker niet allen naar voren en naar achter maar ook om het maar zo te zeggen ook omhoog en naar beneden. Zoals je weet zijn ze hier niet voor bedoeld, en gaan ze stuk. Je speakers hebben er meer van te lijden dan je versterker
Topic: Bekende DJ (7-11-2003 15:29:00)

roberto schreef:

heb wat rond gevraagd: michel de hey=4000 euro, erick e=1750 euro, johan gielen en dj jean zijn 4000 euro en marnix is 1000. Dit zijn setjes van 2 uur en ex 6% btw
Dan weet ik niet waar jij gevraagd heb, maar Dj jean is echt geen 4000 euro, geloof me.