Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Djblackdevil
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Djblackdevil (Pagina: 3 van 20)
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (27-3-2017 21:08:00)Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (19-3-2017 01:21:00)Kan prima. Kan wel zijn dat je aan de uitgang nog een beetje moet filteren (spoeltje in serie, c'tje parallel). Voor de 5V kun je dan een Huis tuin en keuken 5V (bijvoorbeeld USB) adapter nemen.
Pinning 78XX: In Massa Uit
Pinning 79XX: Massa In Uit
Overigens is het of-of natuurlijk (dus of die losse voedingkjes of zelf iets maken met die spanningsregelaars).Ok, heb de 2x 18V binnen dus ik kan beginnen :)
@Dre, kan jij me vertellen wat je bedoelt met die spoeltje & c`tje in serie-parralel? (dus welk type/info)
Als ik goed begrijp heb ik dus voor deze opties geen stabilisatoren nodig?
Verder moet ik nog even zoeken hoe ik die ene 18V voeding kan omzetten in -18V.
Hoop dat ik geen domme vragen stel, heb niet heel veel kennis in electrische componenten (maar ben niet te beroerd om te leren als iemand goede website weet (zal zelf google en wikipedia nog is doorzoeken.
Iedereen fijn weekend!Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (27-2-2017 22:05:00)
Hey Joep, bedankt voor je bericht. Zoals vermeld heb ik de mixer gekocht zonder voeding dus er valt weinig te repareren ;).
Heb het schema aangepast (zie hier) volgens configuratie Joep (Toch?).
Daarnaast ook even orgine schema bijgepakt (Klik hier(pdf) voor de 9P dSub en kom er toch niet helemaal uit.
Wat weet ik wel;
Pin 2; +5V
Pin 3; Aarde
Pin 5(en ook 9?); -18V
Pin 6(en ook 1?); 18V
Iemand een idee betreft 7&8?
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (17-3-2017 18:41:00)Heb het schema aangepast (zie hier) volgens configuratie Joep (Toch?).
Daarnaast ook even orgine schema bijgepakt (Klik hier(pdf) voor de 9P dSub en kom er toch niet helemaal uit.
Wat weet ik wel;
Pin 2; +5V
Pin 3; Aarde
Pin 5(en ook 9?); -18V
Pin 6(en ook 1?); 18V
Iemand een idee betreft 7&8?
Dré schreef:
Djblackdevil schreef:
Kan ik voor de 18v 1.2 voedingen, hier 2 stuks van nemen?Daarnaast wilde ik net de stabilisators bestellen (conrad) maar kwam de 7918CV (voor de -18V uitgang) niet tegen.
Zoek eens op LM7918CT (ik vind hem dan namelijk wel).Pinning 78XX: In Massa Uit
Pinning 79XX: Massa In Uit
Overigens is het of-of natuurlijk (dus of die losse voedingkjes of zelf iets maken met die spanningsregelaars).
@Dre, kan jij me vertellen wat je bedoelt met die spoeltje & c`tje in serie-parralel? (dus welk type/info)
Als ik goed begrijp heb ik dus voor deze opties geen stabilisatoren nodig?
Verder moet ik nog even zoeken hoe ik die ene 18V voeding kan omzetten in -18V.
Hoop dat ik geen domme vragen stel, heb niet heel veel kennis in electrische componenten (maar ben niet te beroerd om te leren als iemand goede website weet (zal zelf google en wikipedia nog is doorzoeken.
Iedereen fijn weekend!
Hey Rob! Bedankt voor je link en lijkt mij inderdaad ook het beste om alle onderdelen zelf uit te kiezen en te configureren, echter zou ik daarvoor eerst nog een hoop kennis op moeten doen. Bovendien is het wel spoed dingetje (zou mooi zijn als ik over 2 weken de mixer in kan zetten)
Ik hoopte eigenlijk dat ik met 5-6 onderdelen in oude leeg metalen box, een makkelijke snelle oplossing zou hebben.
Zoals gezegd zal het sporadisch ingezet worden en alleen in eigen beheer. Enige vereiste is alleen dat het veilig is voor zowel mens als apparatuur ;-)
Verder heb ik deze power adapters dus voor nop en elke euro die ik bespaar op deze ´risico´ investering, mooi meegenomen.
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (27-2-2017 17:47:00)Ik hoopte eigenlijk dat ik met 5-6 onderdelen in oude leeg metalen box, een makkelijke snelle oplossing zou hebben.
Zoals gezegd zal het sporadisch ingezet worden en alleen in eigen beheer. Enige vereiste is alleen dat het veilig is voor zowel mens als apparatuur ;-)
Verder heb ik deze power adapters dus voor nop en elke euro die ik bespaar op deze ´risico´ investering, mooi meegenomen.
Dank!
Kom net bij mijn vader vandaan en even in zijn voorraad power adapters gesnuffeld (je kent ze wel van die mensen die nooit wat weg willen gooien ;) .
Nu heb ik 3 adapters gevonden die volgens mij wel voldoen, kunnen jullie dit bevestigen?
2x HP 18.5V - 3.5 A - 65W (DC) Klasse3
1x 5v - 0.7 A (staat geen klasse bij (wel Yl listed (klasse 1 dan?)
Zou ik wat met deze krijgertjes kunnen doen (eventueel in combinatie met wat extra regel elektronica op het eind?
@Dre, mag ik jou nomineren voor held van de dag?
Topic: Zelfbouw project Ecler Fa50 voeding (voor Ecler Sclat) (27-2-2017 12:06:00)Kom net bij mijn vader vandaan en even in zijn voorraad power adapters gesnuffeld (je kent ze wel van die mensen die nooit wat weg willen gooien ;) .
Nu heb ik 3 adapters gevonden die volgens mij wel voldoen, kunnen jullie dit bevestigen?
2x HP 18.5V - 3.5 A - 65W (DC) Klasse3
1x 5v - 0.7 A (staat geen klasse bij (wel Yl listed (klasse 1 dan?)
Zou ik wat met deze krijgertjes kunnen doen (eventueel in combinatie met wat extra regel elektronica op het eind?
@Dre, mag ik jou nomineren voor held van de dag?
Beste leden,
Onlangs heb ik voor een hobbybob prijsje (15 euro) een 2dehands Ecler Sclat gekocht. Echter zit hier geen voeding bij.
Deze spare part is nog wel te leveren, maar hier hangt een prijskaartje aan van 250 euro.
Aangezien ik de mixer niet extreem veel ga gebruiken en ik op dit moment ook nog geen zekerheid hebt over overige kwetsuren van de mixer, heb ik inmiddels besloten om er zelf 1 te bouwen.
Opzich goed idee natuurlijk maar heb nog niet veel ervaring met met deze tak van sport. Wel heb ik al een hoop ervaring met servicen en repareren van spullen (icm goed boeren verstand) maar verder zou ik graag hulp inroepen van het publiek ;)
Heb hier een map gemaakt waar ik de verschillende schema´s, benodigdheden etc in heb verzameld maar zit nog wel met een paar vragen.
Ook zit hier een google spreadsheet bij met link naar conrad stabilisators
Allereerst;
Na wat research (oa hier), ben ik te weten gekomen dat De FA-50 is niet meer dan een ~50 Watt voeding met +18V, -18V en 1x +5V, elk ~1,2 A met respectievelijk een 7818CV, een 7918CV en een 7805CV stabilisator.
Kan ik voor de 18v 1.2 voedingen, hier 2 stuks van nemen?
Daarnaast wilde ik net de stabilisators bestellen (conrad) maar kwam de 7918CV (voor de -18V uitgang) niet tegen.
Iemand idee welke ik dan kan gebruiken?
Daarnaast vraag ik me af hoe ik de stabilisators aan moet sluiten (pin layout) en waar ik deze op kan bevestigen in de metalen box.
Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groetjes
Topic: Gezocht; Denon control kabel tbv DN-D9000 (27-2-2017 09:16:00)Onlangs heb ik voor een hobbybob prijsje (15 euro) een 2dehands Ecler Sclat gekocht. Echter zit hier geen voeding bij.
Deze spare part is nog wel te leveren, maar hier hangt een prijskaartje aan van 250 euro.
Aangezien ik de mixer niet extreem veel ga gebruiken en ik op dit moment ook nog geen zekerheid hebt over overige kwetsuren van de mixer, heb ik inmiddels besloten om er zelf 1 te bouwen.
Opzich goed idee natuurlijk maar heb nog niet veel ervaring met met deze tak van sport. Wel heb ik al een hoop ervaring met servicen en repareren van spullen (icm goed boeren verstand) maar verder zou ik graag hulp inroepen van het publiek ;)
Heb hier een map gemaakt waar ik de verschillende schema´s, benodigdheden etc in heb verzameld maar zit nog wel met een paar vragen.
Ook zit hier een google spreadsheet bij met link naar conrad stabilisators
Allereerst;
Na wat research (oa hier), ben ik te weten gekomen dat De FA-50 is niet meer dan een ~50 Watt voeding met +18V, -18V en 1x +5V, elk ~1,2 A met respectievelijk een 7818CV, een 7918CV en een 7805CV stabilisator.
Kan ik voor de 18v 1.2 voedingen, hier 2 stuks van nemen?
Daarnaast wilde ik net de stabilisators bestellen (conrad) maar kwam de 7918CV (voor de -18V uitgang) niet tegen.
Iemand idee welke ik dan kan gebruiken?
Daarnaast vraag ik me af hoe ik de stabilisators aan moet sluiten (pin layout) en waar ik deze op kan bevestigen in de metalen box.
Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groetjes
Bedankt voor de reacties, heb zojuist deze kabel besteld.
Uiteraard laat ik nog even weten of hij werkt.
Iedereen weer bedankt!
Topic: Gezocht; Denon control kabel tbv DN-D9000 (18-2-2017 17:35:00)Uiteraard laat ik nog even weten of hij werkt.
Iedereen weer bedankt!
Beste forumleden,
Onlangs heb ik voor mooi prijsje een Denon DN-D9000 overgenomen, echter mist hier de control cable van.
Nu kan ik helaas niet zo snel zien wat voor kabel dit is (Denons eigen ontwerp?) en waar ik deze voor schappelijk prijsje kan kopen (op panasonic webshop, spareparts kost ie 4 dollar, maar helaas versturen ze niet onder de 200 dollar.
Bij andere websites die wel losse items versturen, is deze kabel al snel 60 dollar.
De hamvraag is nu dus ook, wie herkent deze kabel en weet een winkel die deze kan leveren? (Dre?)
foto kabel
thumbs.worthpoint.com/zoom/images1/1/0611/16/denon-dn-d6000-connecting-cable_1_0a7eb5fcbbaec47fb0095338b595fb01.jpg
panasonic webshop link
panasonic.encompass.com/item/5338277/Denon/2046640011/4P_Lc-vh_Con.cord
Wie maakt mij blij?
Topic: Showtec Pixelbar Koppelen (31-10-2015 11:02:00)Onlangs heb ik voor mooi prijsje een Denon DN-D9000 overgenomen, echter mist hier de control cable van.
Nu kan ik helaas niet zo snel zien wat voor kabel dit is (Denons eigen ontwerp?) en waar ik deze voor schappelijk prijsje kan kopen (op panasonic webshop, spareparts kost ie 4 dollar, maar helaas versturen ze niet onder de 200 dollar.
Bij andere websites die wel losse items versturen, is deze kabel al snel 60 dollar.
De hamvraag is nu dus ook, wie herkent deze kabel en weet een winkel die deze kan leveren? (Dre?)
foto kabel
thumbs.worthpoint.com/zoom/images1/1/0611/16/denon-dn-d6000-connecting-cable_1_0a7eb5fcbbaec47fb0095338b595fb01.jpg
panasonic webshop link
panasonic.encompass.com/item/5338277/Denon/2046640011/4P_Lc-vh_Con.cord
Wie maakt mij blij?
Opzich kan dat wel Tom (bij 2/3 max onder elkaar en niet boven publiek uiteraard) echter denk ik dat de flexibele ophanging door safety kan zorgen dat de balken niet mooi gericht zijn . Vooral bijndeze set up waar waarschijnlijk gepixelmapt wordt is dat denk ik niet de beste oplossing.
Voor mij is wel tijdje geleden dat ik met deze fixtures heb gewerkt, maar ik zou gaan voor paar stijgerbuizen/single tubes en hoop dubbel scaff (klinkt als leuk klusje voor Martin ;-).
Topic: Eenvoudige DMX software om 2 T4 Ledbars aan te sturen (12-6-2015 08:58:00)Voor mij is wel tijdje geleden dat ik met deze fixtures heb gewerkt, maar ik zou gaan voor paar stijgerbuizen/single tubes en hoop dubbel scaff (klinkt als leuk klusje voor Martin ;-).
Bel me straks even op 0611205542, dan kruip ik ook ff achter de pc en kijk ik ff met je mee.
Groetjes
Groetjes