Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Martyndegraaf

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 3 van 16)

Topic: Iemand bekend met deze ader-verbinding? (25-4-2008 17:28:00)
Inderdaad en DAT is nou juist de rede dat ik honderden van die dingen op een jaar slijt als elektricien wink ;)

Ideaal voor bijvoorbeeld zonnenschermen, bewegingssensors, speaker installaties en ga zo maar even door op plaatsen waar je aftakkingen maakt in vaste kabel naar snoer.
Topic: Sennheiser Freeport 2 handzenders 1 ontvanger (16-4-2008 20:46:00)

AMX_Pete schreef:

Kan niet.
Andersom wel, 1 zender met 2 of meer ontvangers.
Inderdaad. Ik heb hier over ook nog ergens een topic lopen..
Afgelopen zaterdag nog op deze manier gedaan.
Zet je er dan een tweede zender bij aan dan is het een en al gepiep, gekraak etc.

Beetje nutteloos. Gewoon 2 complete sets ieder apart. Je hebt zeker nog een tweede zender over van een defecte set ofzo?

(Off- topic: om deze rede zenden radio stations met landelijke dekking ook uit met Of 1 zware zender of meerdere zenderlokaties die net een paar MHz verschoven liggen. Zo zit bijv Sky Radio ook op verschillende frequenties. De meeste moderne auto radio's vergelijken de verschillende ontvangsten aan de hand van de mee gezonden RDS en selecteren daaruit de beste. Je hoort m dan ook wel eens erven verspringen als je op de rand van verschillende frequentie gebieden zit)
Topic: Ontvangst antenne's koppelen. (17-3-2008 19:04:00)

dj-bart schreef:

gebruik je dan in totaal 8 ontvangers?

Dan had je van dat geld beter een asp kunnen kopen
Nee, als ik bijvoorbeeld op een groot sport- / buiten event een microfonist heb rondlopen dan zet ik twee ontvangers weg.
Ik heb 4 sets, 2 om 2 in dezelfde band dus ik kan deze truc 2keer tegelijk uithalen
.
Topic: Ontvangst antenne's koppelen. (13-3-2008 16:51:00)
Zijn die EW sets van Sennheiser nou 50 of 75 Ohm?
En welke bekabeling pak je hier voor? RG58 of RG59?

Is het misschien mogelijk om eens schematisch zo'n zelfbouwset weer te geven? Ik heb namelijk voor mn Sennheiser parrkje her en der wat offertes laten maken door die ASP-sets, maar da's inderdaad een hoop geld....
Als het ook op deze manier gaat zou dat mooi zijn.

We zoeken dus een manier om 1) Vier sets te combineren en 2) het ontvangstgebied te vergroten voor buiten en grote lokaties.

Nog een andere tip misschien: ik doe nu wel eens twee ontvangers een eind uit elkaar wegzetten op dezelfde freq. en twee schuifjes open op de mixer. Dan pakken ze mooi elkaar over. Vaak dan nog de ontvangertjes op een plankie op een Manfrotto 3,5 meter hoog wink ;)
Topic: foto showtec krachtstroom verdeler met stroom/spanning weergave (13-2-2008 17:12:00)
Gezien het budget zullen het standaart volt/amperemeters zijn de in de stroomkring opgenomen worden. Lijkt me sterk dat er gebruik gemaakt wordt van meettrafo's met een overzet verhouding. Het gaat hier ook niet om bar veel amperes....

Kijk maar eens bij Conrad, daar kun je kant en klare ampere meters bestellen maar die dienen ook IN de stroomkring opgenomen te worden.

Ik heb zelf een PS-3202 en ik weet hoe die er van binnen uitziet dus ik verwacht zeker niet te veel van die andere types.

Maar ik denk dat je veel meer baat hebt om vooraf een goede verdeling te maken. Doe ik ook altijd en neem beter het zekere dan een groep helemaal vol te tassen.
Buiten dat is een stroomaflezing heel leuk maar als er een hele zwik met parren staan te knipperen dan kun je niks duidelijks meer aflezen op een digitale meter.
Bij een analoge zie je de naald nog heen en weer zwabberen zodat je zelf wel de effectieve waarde kunt interpoleren.

Ik heb zelf overigens wel eens een soort van kastje hemaakt met een stekker en een contra stekker an dan de bedrading afzonderlijk, voorzien van een hostalliet buisje, erdoorheen laten lopen. Alle actieve delen zijn dan kopleet afgesloten en om eventueel het een en ander uit te lezen kon ik simpel mn Fluke amperetang rond zo'n buisje knijpen. Beetje klussen-met-kijkers achtig maar wel zeer effectief wink ;) Overigens ook maar eenmalig gebruikt...
Topic: Gitaar op mengpaneel? (12-2-2008 22:13:00)
Vreemd, de handleiding van een Behringer DI-20 meld toch iets anders.
Out aansluiting is een symmetrische uitgang met microfoonniveau. (andere units van Behringer melden soortgelijk) In dat geval zou ik de output van de DI toch echt aansluiten via XLR op de 'mic' Input.

Martin.
Ik wou net zeggen, een DI maakt van alles wat "line" is een micro signaal om als XLR gebalanceerd op een FOH in te prikken......... toch?!
Topic: Zekering knalt er steeds uit met LEM Procon 1500 (5-2-2008 16:56:00)
Weet waar je aan begint met het uitwisselen van B en C automaten hoor sneaky :V
Topic: Omroep systeem. (8-1-2008 17:26:00)
Kijk anders eens naar bedrijven in de buurt die zowel huren als leveren.

Leg daar je situatie voor en wellicht kun je eerst eens wat combinaties weg laten zetten. Mijn ervaring is dat dergelijke bedrijven die waarschijnlijk aan jou kunnen verkopen wel te porren zijn voor zo iets.
Topic: Omroep systeem. (6-1-2008 12:17:00)
Het gaat erom dat je je bmt de bekabeling gewoonaan de NEN1010 moet houden en tweelingsnoer lekker links moet laten liggen.

Wij maken vaste installaties, of het nu 100V of Ohms is vrijwel altijd met YMvK bekabeling.

Mijn speakerkabel voor on-the-road is ook allemaal gewoon 2,5mm H07RN-F
Makkelijk, soepel, oersterk en genoeg op voorraan (owja..en 70% korting sneaky :V )
Topic: Omroep systeem. (2-1-2008 17:41:00)
Een veel voorkomend probleem, vaak uit onwetenheid, maar 100V geluidsbekabeling is een wisselstroom met een spanning boven de 50V.

Daarom dient deze dus gewoon aan de NEN1010 te voldoen.

Mijn tip: gebruik YMvK of XMvK kabel, 2x2,5mm.

Dit is de gewone grijze elektrakabel voor buiten, is gecertificeerd voor deze spanning en zonder problemen toe te passen. Daarnaast kun je alles netjes met watervaste kabeldozen en wartels weersbestendig maken en zijn er gewoon de standaard ladoppen om te lassen. Ook zijn er lasdoppen om massief en draad te combineren.
Zo kun je dus een kabeldoos bij je hoorn zetten, de YMvK kabel las je door en daar tak je gelijk de hoorn van af, met dezelfde lasdop.

Kortom, deze kabelsoort en dikte is ruim voldoende en je kunt tal van gebruikelijke hulpmiddelen gebruik maken.