Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timcooijmans

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 93 bijdrage(n) van Timcooijmans (Pagina: 3 van 10)

Topic: T-bar in truss hangen (25-1-2007 20:59:00)

Jozef schreef:

En hoe hang ik mijn sliding showbar dan in een truss? Er zitten wel mooi 2 ogen aan de bovenkant, maar met kettingen enz. werken lijkt me niet logisch.
Moet ik gewoon die 2 ogen eruit schroeven en DAARIN zo'n g-haak draaien? En gaat het dan niet schuiven?
Toevallig Dré eens daarover gemaild:
Hoi Tim,

Volgens mij werken de standaard ogen met M8 bouten (die in glijdende moeren verdwijnen).

Je zult dan dus een klem moeten fabrieken die dit nadoet, bijvoorbeeld dmv de CR-50: /v/8138
Overigens gebruikte ik zelf altijd half couplers voor de T-4 balkjes (scheelt ruimte). /v/397

Met vriendelijke groet,
André Huisman
Topic: Seriële interface aansturen op usb poort (8-1-2007 18:09:00)

SoundExperience schreef:

Iemand die hier ervaring heeft met de USB interface van dmx4all samenwerkend met freestyler ?
Ik heb een DMX4ALL Usb dongle. Wat wil je weten?
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (4-1-2007 19:25:00)
Als ik een reden moest verzinnen waarom het spul kapot is gegaan dan zou het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn dat alles door de "plop" bij het verkeerd ontkoppelen/uitzetten van apparatuur de geest heeft gegeven. Alhoewel ik dit dan bijzonder knap vind.
Topic: Keuze DMX controller/software (20-12-2006 18:08:00)
Bedankt, ga eens kijken waar ik Chamsys en VisualDMX kan testen hier in de buurt.
Topic: Keuze DMX controller/software (20-12-2006 17:03:00)
Ik heb al even naar VisualDMX gekeken dus ben bekend met FIA. Wat ik me wel afvraag met FIA hoe je dan je fixtures selecteerd. Maak je toch gewoon cue's waarbij de fixtures al toegewezen zijn of?
Topic: Keuze DMX controller/software (20-12-2006 16:24:00)

JeroenVDV schreef:

timcooijmans schreef:

Heb je producties met VisalDMX gedaan? Zo ja welke met welke apparatuur.

Puur informatief bedoelt.
Licht-klussen:
Op dit moment de X-Mas Factor in Amersfoort (Theatervoorstelling in thema van TV-opnames), alle dixo-klussen (schoolfeesten/hockeyfeesten/etc.) die ik heb gedaan de afgelopen jaren. Afgelopen vrijdag een schoolfeest met 12 bewegende koppen, 8 parren en een laser, etc.

Jurrie schreef:

Prima, maar is het niet zo dat je voor elk systeem een beetje routine mee moet hebben om alle mogelijkheden te zien? Ook qua bediening?

één klus met LJ geeft je nog geen inzicht in het complete programma. En dat geldt natuurlijk ook voor VisualDMX, etc.
Als je een sturing goed wilt leren en gebruiken, dien je te begrijpen hoe hij in m'kaar zit. Wat in die tafel 'chases', 'sequences', 'shapes', of hoe het ook genoemd wordt, zijn, hoe je ze maakt, hoe ze de fixtures beinvloeden en hoe ze te overlayen zijn. Als je dat soort dingen weet (met of zonder handleiding) heb je inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van een sturing.
Ik ben vooral geintresseerd in de lichtklussen, hoe doe je dat dan bijvoorbeeld met aansturing? Hoe roep je cue's op? Doe je dit met een touchpanel of met een toetsenbord oid?
Topic: Keuze DMX controller/software (20-12-2006 12:26:00)

JeroenVDV schreef:

Jurrie schreef:

hoelang en waar en met welke fixtures en bijbehorende apparatuur heb je de andere systemen getest?
LJ in een discotheek geprogrammeerd en m.b.v. de offline visualizer diverse shows in m'kaar geklusd.
Niet dat ik het antwoord wil weten, maar ik geloof niet dat dat lange duur tests waren met veel verschillende fixtures. Ook niet met complete systemen aangezien je het over muizen en tikken hebt...
Lang genoeg om een indruk te krijgen van de werkwijze van het systeem. Het gaat er niet om dat je elk menu danwel scherm hebt gezien en gebruikt, het gaat erom dat je weet hoe het systeem in m'kaar zit. Als dat niet bevalt of niet aan je eisen voldoet, ben je snel klaar. Los van alle mogeljkheden, hoeveelheid fixtures en soorten fixtures.
Al met al... juist jouw mening zal gekleurd zijn. Je probeerd mensen er vaak van te overtuigen dat Visualdmx het enige goede is.
Zoals je ook in het Pearl Expert-topic ziet ben ik erg groot fan geworden van de Pearl Expert maar vooral de Diamond 4-serie. Die werkwijze bij 't programmeren en gebruiken bevalt mij ontzettend. Ook een aantal SGM tafels nu een aantal keren gezien en wat op zitten tikken, en die bevallen me ook zeer goed ( - voor de klussen waar ze voor bedoeld zijn - ).
Ik heb zelf ook de afweging gemaakt en gekozen voor LJ maar probeer niet iedereen te overtuigen, hooguit voor- nadelen noemen.
Ik geloof dat ik duidelijker mijn mening heb onderbouwd dan dhr. Lucken, die enkel specificaties van de voorraad dozen die voor 'm ligt weet op te sommen... sneaky :V
Heb je producties met VisalDMX gedaan? Zo ja welke met welke apparatuur.

Puur informatief bedoelt.
Topic: Keuze DMX controller/software (19-12-2006 09:57:00)

lucken schreef:

ChamSys:
+ Transparant programmeren mogelijk
+ tot 12 universes mogelijk
+ Audio trigger mogelijkheden
+ Tap mogelijkheden
- geen 3D visualiser, maar werkt perfect samen met Capture of Wysiwyg
+ Gemakkelijk te programmeren
+ Matrix aansturing (LEDs en dimmers), er kunnen zelf meerdere matrixes aangemaakt en allen appart aangestuurd worden
+ u maakt zelf uw bitmaps aan voor het sturen naar de Matrix
+ DMX-in via ArtNet
+ Fixtures zijn in groepen in te delen die afzonderlijk te dimmen zijn
+ Goed uitgedachte software werkt allemaal netjes
+ software is zeer stabiel
+ Touchpanel aanwezig
+ Zelf fixture profiles te maken
+ verschillende types PC wings beschikbaar
+ 100% compatibel met de grote consoles
+ ten allen tijde uit te breiden met de verschillende hardware opties (er komen er een heel nieuwe serie aan in 2007!)
+ mogelijkheid tot aansturen MediaServers
+ Veel mogelijkheden
+ Nederlandse en Belgische support

vanaf 250 euro per universe.
Die nieuwe serie die er aankomt, is daar al iets over bekend en is het verstandig daarop te wachten?
Topic: Keuze DMX controller/software (18-12-2006 16:55:00)

lucken schreef:

ChamSys in combinatie met één van de wings en eventueel een touch screen werkt perfect ! Ik ken zels LJ en Visual DMX gebruikers die overgestapt zijn omdat de ChamSys PC versie nog sneller programmeert ! Ga langs bij één van de dealers en voel zelf aan hoe het voelt !
Wat kost zo'n wing dan, heeft iemand enig idee kon zo snel geen prijzen vinden. Wel las ik dat deze wings ook DMX output(s) hebben.
Topic: Keuze DMX controller/software (18-12-2006 16:20:00)

JeroenVDV schreef:

timcooijmans schreef:

Maar goed back ontopic:
Ik ben even met Chamsys bezig nu. Het ziet er allemaal redelijk uit. Wel is goed te merken dat het eigenlijk het OS van een tafel is. Dit is een min punt voor me.
En daar gaan pakketten als Chamsys (en bijvoorbeeld ook HogPC) de fout in: Een tafel is een tafel en een PC-programma is een PC-programma, en ga daar alsjeblieft NIET tussen kruisen en gek doen. Een tafel heeft voordelen en die moet je met behulp van de software erin benutten, een PC heeft ook voordelen. Benut die dan ook met de software, en ga niet de software van een tafel erop zetten (dan probeer je voordelen van een tafel die een PC niet heeft te benutten en benut je de voordelen van een PC NIET.)

Snappu nog? laugh :D
Ik snap hem nog laugh :D
Heb dit destijds ervaren met Maxxyz PC wat haast niet te doen is op een laptop. Ben een beetje met chamsys bezig maar het zou me niet verbazen als je gelijk had.

Iemand ervaring met Daslight?