Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )jeroen(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 60 bijdrage(n) van )jeroen( (Pagina: 3 van 6)
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (25-12-2003 22:31:00)
to Martijn: ZONDE dat je geen sluitprofiel hebt gebruikt! Het ziet er allemaal erg netjes uit alleen hoort dat sluitprofiel er toch echt wel bij!Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (24-12-2003 17:27:00)
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (24-12-2003 08:43:00)
En echt flightcasehout is inderdaad slim om te gebruiken. Ik denk toch wel dat je kisten zo langer mooi blijven.
De 'echtes' kunnen 4,9 mm gewoon met de hand poppen ;-) Ook na een dag kisten maken ;-)Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (23-12-2003 23:12:00)
equalizers zijn minstens 2 HE hoog, vaak zelfs 3.
...kan je toch zat voorbeelden geven van eq's die maar een hoogte hebben van 1 HE (phonic en behringer heeft er geloof ik ook)to Martijn: ZONDE dat je geen sluitprofiel hebt gebruikt! Het ziet er allemaal erg netjes uit alleen hoort dat sluitprofiel er toch echt wel bij!
Als je hetzelfde soort materiaal gebruikt wel
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (24-12-2003 14:52:00)
Die zwarte platen zitten dus aan de zijkanten VAST.
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (24-12-2003 14:50:00)Het is een vrij simpel kistje. Het is een standaard 19" rack kistje, alleen is ie nu wat breder omdat er aan de zijkant platen zitten van bijvoorbeeld 9 mm waar het rackprofiel aan zit. Die platen lopen dus boven de kist uit omdat daar (bijv.) de mixer scheef in kan. De achterkant is dicht, maar in deze prodjuser zit een klepje achterin zodat je een beetje bij de bedrading kan. Zo duidelijk?
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (24-12-2003 14:40:00)Toevallig heeft een collega/maat van mij zo'n kistje staan. De twee deksels zijn gewoon vierkant en de bovenste valt op het deksel aan de voorkant. Aan de zijkant IN de kist zitten 2 plaatjes van hout (die zwarte) en daar zit het rackprofiel tegenaan. Dus de hoek is niet instelbaar.
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (24-12-2003 14:20:00)mischien zou cyber dat eens moeten doen met zijn kisten voor zijn kryptons
tja hij zegt dat zijn kisten deugen
Natuurlijk deugen die, die worden tenminste ook van degelijk materiaal gemaakt! tja hij zegt dat zijn kisten deugen
Moet deze wel worden gelijmd?
Nee.Als je de ruwe kist klaar hebt (Die heb je gewoon met wat spijkertjes in elkaaar getimmerd) begin je de kist van onder op te bouwen. Beginnende dus met de bodem.
Als je insteekprofielgebruikt hoef je dus niks meer te spijkeren of te schroeven. (wel poppen vanaf de binnenkant natuurlijk) Dat vind ik wel een voordeel. Deze gebruik ik normaal gesproken:En echt flightcasehout is inderdaad slim om te gebruiken. Ik denk toch wel dat je kisten zo langer mooi blijven.
De geposte foto is echter een slecht voorbeeld, de handvaten zijn links en rechts wel gepopt op de hoekstrip en dit geeft extra stevigheid.
Het gaat hier maar om het idee van materiaalkeuze, dacht je dat ik op elke kist de handvaten op het profiel pop?De 'echtes' kunnen 4,9 mm gewoon met de hand poppen ;-) Ook na een dag kisten maken ;-)
...ringetjes of strips voor popnagels of handvaten worden hier ook nooit gebruikt, en het eerste handvat dat eruit komt zetten moet nog komen....
Hier nog een foto van 2 kisten: home.planet.nl/~vermond/images/monitoropfc1.jpg
Topic: Flightcase Zelfbouw ?? (23-12-2003 23:10:00)Hier nog een foto van 2 kisten: home.planet.nl/~vermond/images/monitoropfc1.jpg
Ik bouw aardig wat kisten van 10 mm hout (9 mm + 1 mm grijs) en insteekprofiel. Alle profielen en handvaten zijn heavy duty uitvoering. Vroeger gebruikte ik geen insteekprofiel en toen popte ik de hoekprofielen nog van de buitenkant. Als je dun hout gebruikt komen die popnagels er aan de andere kant door, maar het gebeurt echt VAAK zat dat dat niet gebeurt. Nu maak ik alle kisten met insteekprofiel en pop ik de hoeklijnen vanuit de binnenkant. Aan de buitenkant heb ik dus geen popnagels zitten. Sluitprofiel pop ik eigenlijk nooit, of het moeten erg grote stukken zijn tussen de overzethoeken. Balhoeken pop ik met grote (geribbelde) popnagels. Deze komen (bijna) niet door heel het hout heen, en zetten dus vooral uit IN het hout, en reken maar dat dit vastzit. Mijn 'leraarflightcasebouwer' bouwt zo al JAREN kisten, voor bedrijven en weet ik veel wat (en voor zichzelf) en deze kisten staan bij veel mensen bekend als zwaar, maar stevig en oerdegelijk.
Alles is heavy duty (materiaal 2 mm dik), maar aangezien mijn 'baas' dit in grote hoeveelheden binnenhaalt is dat vrij goedkoop. Wij maken trouwens ook nooit meer wielplaten voor de kisten. De versterkerracken hebben het tot nu toe uitstekend volgehouden en die zitten toch aardig aan het gewicht met de zware Cresten!
Topic: Hulp nodig : Studio Subwoofer ontwerpen / bouwen. (3-11-2003 18:11:00)Alles is heavy duty (materiaal 2 mm dik), maar aangezien mijn 'baas' dit in grote hoeveelheden binnenhaalt is dat vrij goedkoop. Wij maken trouwens ook nooit meer wielplaten voor de kisten. De versterkerracken hebben het tot nu toe uitstekend volgehouden en die zitten toch aardig aan het gewicht met de zware Cresten!
En anders is de lab12 een zeer leuke optie.