Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Zzzzzzzzzzzz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 45 bijdrage(n) van Zzzzzzzzzzzz (Pagina: 3 van 5)
Topic: nieuwe mixer: Ecler of SynQ? (12-3-2004 14:22:00)Ik wel eens de power knop van een d speler per ongeluk uit gezet..
Het was een dubbele JB systems met de power knop vlak tussen de twee eject knoppen. allemaal zonder verlichting.
het geluid van alleen een effect of een rookmachine is erg angstaanjagend :DTopic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (3-2-2004 14:07:00)
Lekker naief om dat zo weg te wuiven.Ik wuif het niet weg, ik zie alleen niet in waarom ik jouw zou moeten overtuigen van wat dan ook. Dus leek het me verstandig om de zaak te laten rusten. We hebben immers beiden gezegd wat we er van denken. En de discussie had niets meer te maken met de startpost.
Men mag er dus mee doen waartoe hij zich geroepen voelt.
Ik heb ook reeds gezegd dat het niet echt "net" tegenover klanten is. De keuze is daarom aan de lezer.
================================
Verder nog even een opmerking op het persoonlijke vlak:
In mijn opinie is het de taak van een moderator om de discussies op een forum in goede banen te leiden. Daarbij hoort ook het corrigeren van (in jouw ogen) onjuiste informatie. MAAR ik denk dat dit wel dient te gebeuren op een CONSTRUCTIVE manier. Termen als klink klare onzin en mensen "begroeten" met lekker naief(meer voorbeelden op verzoek) passen mijns inziens níet in deze aanpak.Topic: Koptelefoon voor draaien op feestjes? (100-200 euro) (1-10-2003 18:02:00)Dat is dus klink klare onzin, en wettelijk zelfs verboden als je aan een particulier iets aanbied.
Offertes aan particulier dienen altijd inclusief BTW gedaan te worden.
Bij bedrijven mag je ex BTW aanbieden, maar dan moet er wel uitdrukkelijk bij staan dat het bedrag ex de BTW is.zoals ik meedere malen gezegd heb: het gaat om MONDELINGE prijsopgaven "Zeg wat kost jij nou voor een avondje?"
maar laat anders ook maar... als je het niet wil begrijpen kan ik je niet dwingen
Topic: foto's maken (24-9-2003 13:12:00)Dat ligt niet aan de resolitie van de camera, maar voornamelijk aan de kwaliteit van de camera (lens CCD etc).
of je nu een foto met een 14 mega pixel camera maakt of met een (kwalitatief gelijkwaardige) 640 * 480 = 0,3 mega pixel. na resizen tot 640 * 480 heb je toch echt gelijkwaardige foto's.
Om nog maar even off topic te blijven, ik vind het bij kabels vooral belangrijk dat ze heel blijven...
Ik maakte in het begin vooral gebruik van tulp snoertjes van een paar gulden. Na een half jaartje kom je er dan opeens achter dat je linker kanaal wegvalt. en blijkt je kabeltje gaat te zijn. ik heb dit meerdere malen gehad en heb toen maar voor een paar euro goede kabels gehaald bij een licht-geluid boer bij mij in de buurt. en sindsdien geen problemen gehad. Ik kan echter niet zeggen dat ze mooier klinken. ik hoor geen verschil...
Topic: "in 't rood draaien" (8-3-2004 19:30:00)Ik maakte in het begin vooral gebruik van tulp snoertjes van een paar gulden. Na een half jaartje kom je er dan opeens achter dat je linker kanaal wegvalt. en blijkt je kabeltje gaat te zijn. ik heb dit meerdere malen gehad en heb toen maar voor een paar euro goede kabels gehaald bij een licht-geluid boer bij mij in de buurt. en sindsdien geen problemen gehad. Ik kan echter niet zeggen dat ze mooier klinken. ik hoor geen verschil...

nijhuisr schreef:
tja, een draaitafel uitzetten kan je nog wel creatief oplossen, maar een gestopte CD speler...Het was een dubbele JB systems met de power knop vlak tussen de twee eject knoppen. allemaal zonder verlichting.
het geluid van alleen een effect of een rookmachine is erg angstaanjagend :D
die paar dagen van mij was een voorbeeld. Als de termijn veel korter is gaat mijn verhaal niet echt op... Ik lees een bericht over het algemeen meer dan een keer voordat ik reageer en heb het dan over het algemeen ook wel goed begrepen. (helaas niet altijd...)
Dat de hoogte van de boete niet voor iedereen hetzelfde is is eigenlijk wel logisch maarik vroeg het me af. In ieder topic over illegaal gebruik van cd's staat alleen dat de boetes hoog zijn, maar nooit een bedrag. nu weet ik dus waarom. Weer wat geleerd!
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (2-2-2004 23:30:00)Dat de hoogte van de boete niet voor iedereen hetzelfde is is eigenlijk wel logisch maarik vroeg het me af. In ieder topic over illegaal gebruik van cd's staat alleen dat de boetes hoog zijn, maar nooit een bedrag. nu weet ik dus waarom. Weer wat geleerd!
misschien een rare (domme) vraag, maar weet iemand de precieze boete uit zijn hoofd, nouja eigenlijk alleen of het meer of minder dan 100% is..
het is mischien een raar idee, maar als ik met illegale cd's zou draaien en binnen een paar dagen de originelen zou moeten laten zien, zou ik eerst even de plaatselijke cd winkel plunderen. als je kan kiezen tussen boete betalen of (voor minder geld) het origineel kopen en mogen houden...
Ik draai zelf niet (dus ook niet met illegale cd's) maar vroeg het me gewoon af...
Topic: Te doen bij brand (19-12-2003 12:44:00)het is mischien een raar idee, maar als ik met illegale cd's zou draaien en binnen een paar dagen de originelen zou moeten laten zien, zou ik eerst even de plaatselijke cd winkel plunderen. als je kan kiezen tussen boete betalen of (voor minder geld) het origineel kopen en mogen houden...
Ik draai zelf niet (dus ook niet met illegale cd's) maar vroeg het me gewoon af...
ik haak toch nog even in op het verhaaltje over warmte/ontstekingsbron welke nodig is voor vuur.
de juiste omschrijving hiervoor is een tempetatuur boven de ontbrandingstemperatuur.
Dat wil zeggen dat als de temperatuur aan het oppervlak van bijv. een houten balk boven de ontbrandingstemp. van hout komt (en er O2 in de buurt is natuurlijk) dan zal het gaan branden. Als de temperatuur (door bluswater of wat dan ook) onder de ontbrandingstemp komt zal het vuur vanzelf uit gaan.
Ik hoop dat het nu duidelijk is. (en anders is het maar goed dat ik geen les geef :D)
Topic: Wat kosten jullie nou? (2-10-2003 11:01:00)de juiste omschrijving hiervoor is een tempetatuur boven de ontbrandingstemperatuur.
Dat wil zeggen dat als de temperatuur aan het oppervlak van bijv. een houten balk boven de ontbrandingstemp. van hout komt (en er O2 in de buurt is natuurlijk) dan zal het gaan branden. Als de temperatuur (door bluswater of wat dan ook) onder de ontbrandingstemp komt zal het vuur vanzelf uit gaan.
Ik hoop dat het nu duidelijk is. (en anders is het maar goed dat ik geen les geef :D)
okee,
Allereerst zijn een paar kleine excuses richting tom op hun plaats. Het was niet netjes op je op deze manier te laten merken dat ik niet echt blij was met hoe je over mijn berichten dacht.
verder,
Sylvia: dus omdat ik een domme en (misschien) foute, maar goed bedoelde tip geef wordt ik uitgemaakt voor rotte vis? Mensen wijzen op fouten is goed, maar op een nette manier zijn mensen eerder geneigd te luisteren.
Tom: In mijn ogen is een advies een manier waarop je iets beter kunt doen en een tip een alternatief. Ik heb net even in het woordenboek gegeven en daar staat niets wat mijn theotie bevestigd
dus ik vrees dat het gewoon hetzelfde is...
nijhuisr: Je hebt gelijk, die opmerking hat niet gehoeven...
Dré: Kun je me vertellen welke letterlijke onzin ik uitgekraamd heb? Het zou goed kunnen dat ik dat gedaan heb, maar ik weet niet welke dingen die ik gezegd heb onzin zijn. Dat "mijn" illegale tip regelmatig (in kleinere) bedrijven gebruikt wordt is gewoon de werkelijkheid. Toen hierop gereageerd word met klink klare onzin is dat bij mij even in het verkeerde keelgat geschoten. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Het was niet mijn bedoeling mensen aan te zetten tot illegale praktijken o.i.d. het spijt me als ik dat wel gedaan heb.
Topic: Wat kosten jullie nou? (1-10-2003 21:59:00)Allereerst zijn een paar kleine excuses richting tom op hun plaats. Het was niet netjes op je op deze manier te laten merken dat ik niet echt blij was met hoe je over mijn berichten dacht.
verder,
Sylvia: dus omdat ik een domme en (misschien) foute, maar goed bedoelde tip geef wordt ik uitgemaakt voor rotte vis? Mensen wijzen op fouten is goed, maar op een nette manier zijn mensen eerder geneigd te luisteren.
Tom: In mijn ogen is een advies een manier waarop je iets beter kunt doen en een tip een alternatief. Ik heb net even in het woordenboek gegeven en daar staat niets wat mijn theotie bevestigd
dus ik vrees dat het gewoon hetzelfde is...nijhuisr: Je hebt gelijk, die opmerking hat niet gehoeven...
Dré: Kun je me vertellen welke letterlijke onzin ik uitgekraamd heb? Het zou goed kunnen dat ik dat gedaan heb, maar ik weet niet welke dingen die ik gezegd heb onzin zijn. Dat "mijn" illegale tip regelmatig (in kleinere) bedrijven gebruikt wordt is gewoon de werkelijkheid. Toen hierop gereageerd word met klink klare onzin is dat bij mij even in het verkeerde keelgat geschoten. Nogmaals mijn excuses hiervoor.
Het was niet mijn bedoeling mensen aan te zetten tot illegale praktijken o.i.d. het spijt me als ik dat wel gedaan heb.
Tom schreef:
Laat ook maar?Lekker naief om dat zo weg te wuiven.
Mondelinge afspraken zijn precies (voor de wet) gelijk aan schriftelijke afspraken!
klopt, dit neemt echter niet weg dat het verrekte lastig zal worden om te bewijzen bepaalde afspraken, tijdens een 1 op 1 gesprek, gemaakt zijnLaat ook maar, niemand zit op verkeerde adviezen te wachten waar hij zijn vingers lekker aan kan branden.
Het is géén(!) advies. het was een TIP! Men mag er dus mee doen waartoe hij zich geroepen voelt.
Ik heb ook reeds gezegd dat het niet echt "net" tegenover klanten is. De keuze is daarom aan de lezer.
================================
Verder nog even een opmerking op het persoonlijke vlak:
In mijn opinie is het de taak van een moderator om de discussies op een forum in goede banen te leiden. Daarbij hoort ook het corrigeren van (in jouw ogen) onjuiste informatie. MAAR ik denk dat dit wel dient te gebeuren op een CONSTRUCTIVE manier. Termen als klink klare onzin en mensen "begroeten" met lekker naief(meer voorbeelden op verzoek) passen mijns inziens níet in deze aanpak.
Ik heb een hoop goede dingen over de AKG - K240 Gehoord. was dan niet speciaal voor DJ gebruik, maar aangezien het een (half)gesloten koptelefoon is moet dat ook wel kunnen. Ik heb hem een keer even op gehad, en het eerste wat me op viel is dat ie ERG lekker zit! geluidskwaliteit heb ik geen goede indruk van gekregen omdat het een beetje kort was.
Hij is ook niet duur: 99 euro.
Iemand ervaring met de geluidskwaliteit van deze koptelefoon?
Topic: Wat kosten jullie nou? (1-10-2003 17:31:00)Hij is ook niet duur: 99 euro.
Iemand ervaring met de geluidskwaliteit van deze koptelefoon?
Tom schreef:
zzzzzzzzzzzz schreef:
Het was gewoon een tip die wel vaker in kleinere bedrijven(bijna elke branche) toegepast word.Offertes aan particulier dienen altijd inclusief BTW gedaan te worden.
Bij bedrijven mag je ex BTW aanbieden, maar dan moet er wel uitdrukkelijk bij staan dat het bedrag ex de BTW is.
maar laat anders ook maar... als je het niet wil begrijpen kan ik je niet dwingen
CyberDance schreef:
Hier worden de foto's gemaakt met een Sony DCR-TRV50E, das een DV Camera met fotomogelijkheid op 1360*1020. Nu moet ik zeggen dat ik ook liever de foto's op de hoogst mogelijke resolutie maak, en daarna verklein met photoshop. Niet enkel vanwege het kader, maar naar mijn idee is de kwaliteit van de foto's op deze manier (na het resizen naar 640*480 dus) net iets beter dan als je ze rechtstreeks op 640*480 of wat dan ook trekt.of je nu een foto met een 14 mega pixel camera maakt of met een (kwalitatief gelijkwaardige) 640 * 480 = 0,3 mega pixel. na resizen tot 640 * 480 heb je toch echt gelijkwaardige foto's.