Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 3 van 20)

Topic: Turbosound IP2000 of Line6 L3T? (18-4-2016 22:36:00)
Wil je per se een setje met kolomspeakers? Anders zou ik ook zeker eens naar de IQ series van Turbosound kijken.
Topic: Madi/Dante protocol in de nabije toekomst - Mening gevraagd! (9-4-2016 22:43:00)
Ligt er niet vooral aan waarvoor je het gaat gebruiken?

Zoals al eerder aangehaald zie ik MADI vooral voor een tafel-stagebox configuratie omdat het P2P is net zoals bijvoorbeeld AES50. Met zo een protocol is het niet heel praktisch om je complete audio infra ermee te gaan uitvoeren om zoveel mogelijk A/D / D/A conversie over te slaan. Je blijft eindeloos lijnen trekken en dan heb je ook nog eens de CAT/Glas/BNC uitvoeringen.

Dante daarentegen kan je op alle mogelijke manieren aan mekaar knopen en meer en meer apparaten ondersteunen het standaard. Op die manier kan je een hoop spullen aan mekaar knopen in het digitale domein zonder eindeloze converters overal tussen. Bovendien kan het meeliften op bestaande netwerk infra (die vaak toch al nodig is met alle digitale amps en controllermogelijkheden).

De keuze voor een P2P protocol zoals MADI of consoorten is eigenlijk zowat rechtstreeks verbonden aan het type tafel waarmee je werkt.
Als het aan mij lag zou alles op Dante mogen, maar ik kan me voorstellen dat er ook genoeg techs zijn die liever gewoon een lijntje van A naar B leggen zonder al te veel te moeten nadenken over routing en dergelijke.

Ben hier ook aan het kijken wat de makkelijkste optie is om bepaalde zaken audiotechnisch makkelijker met mekaar te laten praten en sets sneller draaiende te hebben en, ook al lijkt het tegendraads omdat er al AES50 ligt voor de comminicatie van desk naar stagebox, alles overwogen is het zo gek nog niet om daarnaast iedere tafel of stagebox uit te voeren met een insteekkaart of network-bridge naar Dante. Vervolgens blijkt de rest kinderspel omdat naar bijna alle apparaten de netwerk infra toch al aangesloten moet worden.
Onderaan de streep scheelt het duurdere stageboxen omdat niet alle versies voldoende AES-EBU poorten hebben en een hoop bekabeling varierende van AES-EBU tot analoge lijntjes en multi's tussen desk en siderack etc. Het is niet voor niks dat bij de grote jongens Dante al aardig ingeburgerd is voor de stage-returns naar ampracks etc.
Topic: Het bouwen van een case (21-3-2016 13:20:00)

Marijn schreef:

Wat me opviel: tijdens het zagen van de gaten voor de vlindersloten en handvaten maak ik veel schade op de profielen met de decoupeerzaag, is er iets wat ik hiet tegen kan doen? Gaffa aan de onderkant helpt tijdelijk wel. Decoupeerzaagje is niet het van het (Powerplus €45, zie foto 3).
Eerst de uitsparingen zagen, dan pas de profielen erop. Is even goed rekenen maar zeker voor sloten is het vaak toch hetzelfde. Deksels hebben meestal een vaste maat en ook de positie naar de zijkant van de case is veelal hetzelfde (ik heb voor grote sloten 2 maten: 1 voor cases van 60cm breed of kleiner en 1 voor cases groter dan 60cm, maat van de kant waar de sloten zitten, that is).

Je kan daarom beter sjablonen of mallen waar een uitsparing inzit maken die je gelijk legt met de rand van de kist (zonder profielen), scheelt een hoop meetwerk.

Marijn schreef:

Nog een vraag: Iemand die wat tips kan geven voor het opmaken van een Excell'etje om wat berekeningen van plaatmateriaal te laten doen?
Ben benieuwd hoe andere dit doen.
Hier ook een paar excelletjes die alles voor mij uitrekenen. 1 voor standaard kisten met deksel of stolpen, 1 voor 19"racks en 1 voor specials. De basis is het invoeren van de kistmaten (binnenmaten), daaruit rollen dan de buitenmaten en kan je je plaatmateriaal en lengte van profielen uit laten berekenen. Dan een lijstje onderdelen waar het aantal achter moet waar weer het benodigde aantal popnagels uitrolt etc. Prijzen aan de onderdelen koppelen en je weet ook gelijk wat t kost.
Topic: Het bouwen van een case (10-2-2016 18:19:00)
Die schotten verlijm ik in de kist met bruislijm en vervolgens schroeven zowel aan onderkant als zijkant. Dan gaat het over het algemeen geen kant meer op (tenzij je de kist met geweld tipt als er maar 1 speaker inzit en die aan de bovenkant op het schot uitkomt bij het tippen.

Weer wat projectjes afgemaakt hier:

Nieuwe trusspennenkoffers. Geen losse inserts meer en allemaal dezelfde inhoud (Deksel is afneembaar):
https://img.cyberdance.nl/cases/th_pin100_1.jpg
https://img.cyberdance.nl/cases/th_pin100_2.jpg

Ladekistje voor complete mic set met XLR kabels:
https://img.cyberdance.nl/cases/th_mic_lade.jpg
Topic: Het bouwen van een case (26-1-2016 20:12:00)
Wat men met openklapkisten bedoelt is een stolp met 2 halve deksels ipv 1 grote en dan scharnierend onderaan. Dus de voordelen van een stolpcase (speakers moeten niet over de hoge rand van de kist heen) met het voordeel dat je de deksel ook niet hoog moet tillen om hem eraf te halen. Voor speakers zijn die dingen ideaal.

Stolpcases hebben hun voordelen (ben er lang voorstander van geweest) maar inmiddels zijn er betere manieren. Al die hoedjes is gewoon een hoop ruimte als het spul in gebruik is en bij het controleren op de zaak word je ook niet vrolijk om die dingen steeds eraf te tillen.
Topic: Het bouwen van een case (23-1-2016 09:49:00)

DJ Bartje schreef:

Wederom nette kistjes, Tom! Een echte vakman. wink ;)
Dank :-)

DJ Bartje schreef:

Bewuste keuze om de sloten bij het vliegframe kistje op 2 verschillende kanten te doen?
Aangezien als je ze nu ergens op moet tippen, er altijd een slot op je onderste kist ligt. (get my point?)
Niet echt een speciale reden voor. Kwam zo uit, vond alle sloten op de korte kant wat erg kort op mekaar onderaan anders.

Qua tippen maakt het weinig uit aangezien dit toch wel een no-tip case wordt vanwege losse materialen bovenin de bakken. Hij is op de wielen precies even hoog als een getipte lange kabelcase (hetzelfde geldt voor de DJ-Gear ladecases en het grote FOH rack bijvoorbeeld) dus dat maakt dat hij prima daartussen kan staan om vervolgens iets anders erop te zetten.
Topic: Het bouwen van een case (21-1-2016 21:01:00)
Case voor Flexarray vliegframes met accessoires:

https://img.cyberdance.nl/cases/th_flex_1.jpg https://img.cyberdance.nl/cases/th_flex_2.jpg https://img.cyberdance.nl/cases/th_flex_3.jpg https://img.cyberdance.nl/cases/th_flex_4.jpg https://img.cyberdance.nl/cases/th_flex_5.jpg https://img.cyberdance.nl/cases/th_flex_6.jpg

En een test projectje met slamlid cases voor binnenrackjes (ter vervaning van stolpcases):
https://img.cyberdance.nl/cases/th_slamlid_1.jpg
Topic: Het bouwen van een case (21-1-2016 20:46:00)
Ik maak altijd dozen waarin ik vervolgens de uitsparingen uitfrees (uitzagen gaat natuurlijk ook), vervolgens zaag ik ze open. Scheelt gepriegel met kleine plankjes en is ook bij het frezen sneller. Alleen wel rekening houden met je zaagsnede en de ruimte die je sluitprofielen innemen tussen de 2 delen.

Als je geen gebruik maakt van mallen kan het verstandig zijn eerst 1 case volledig te maken en vervolgens de overige cases half-om-half op de bestaande case te bouwen, zo weet je zeker dat de sloten op mekaar uitgelijnd zijn bij alle cases in geval van meet- en zaagfoutjes.
Topic: Het bouwen van een case (6-1-2016 22:08:00)

DJ Bartje schreef:

Ziet er netjes uit! Mooie kistjes met die zes-hoeken in t midden ipv vierkanten, is net iets chiquers! wink ;)
Klopt, is ff wat werk maar dan heb je wel wat razz :p

DJ Bartje schreef:

Hoe dik is de krimpkous die je gebruikt hebt? Hoop namelijk dat die mooi blijft zitten want bij onze DO25 looms kwamen ze namelijk redelijk snel los.
De krimpkous die alle kabels bundelt is 3M MDT-A 70/26 met lijmlaag (na 15m vanaf het array een kleinere variant aangezien hij daar splitst tussen NL8 en hoist+inclino). De kous heeft na krimp een wanddikte van +-3mm dus dat is wel stevig spul. De looms in deze vorm heb ik vanaf april in gebruik en vooralsnog houdt het zich prima.
Topic: Het bouwen van een case (5-1-2016 21:26:00)
Dit is voor Line array max 12 kasten of 9 + 3 downfill inclusief 2x takelkabel en XLR voor inclino.

De kasten zijn 4-weg aangestuurd dus gebruiken ook echt alle 8 aders per speakon, wat zou betekenen dat ik voor het audio-deel van de loom alsnog 2x soca nodig zou hebben met 16x4mm² kabel per stuk ipv de 4x speakon.