Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van TB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 3 van 20)

Topic: geluid voor in een feest tent (13-7-2011 12:01:00)
Vermogen per m2 slaat nergens op, gezien de grove rendementsverschillen van verschillende speakersets.
Topic: geluid voor in een feest tent (12-7-2011 20:22:00)
Lees je eerst eens in over watts, is genoeg over geschreven hier...
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (11-7-2011 21:25:00)
Heb ook weer een rackje happy :)

https://img706.imageshack.us/img706/7897/p7110360v.th.jpg
Topic: Audience Delight Subwoofer dubbel 18" opgeblazen (26-6-2011 22:22:00)

PvG schreef:

TB schreef:

Je versterker levert dan minder vermogen, dus die ene speaker krijgt niet zoals je noemt "het volle vermogen".
De meeste versterkers leveren op 8 Ohm meer dan de helft van het vermogen op 4 Ohm. Als er 1 uitbrandt op 4 Ohm, is de kans nog groter dat de andere op 8 Ohm er ook mee ophoudt... Dus er zit wel iets van waarheid in.
Ik neem even aan dat er (rms)-limiters zijn gebruikt...
Topic: Audience Delight Subwoofer dubbel 18" opgeblazen (26-6-2011 20:04:00)
Als de spoel van een speaker is doorgebrand of onderbroken, heeft deze een oneindige weerstand. De impedantie van je gehele kast wordt dan dus hoger, namelijk de impedantie van de speaker die het nog wél doet. Je versterker levert dan minder vermogen, dus die ene speaker krijgt niet zoals je noemt "het volle vermogen". Wat problemen op zou kunnen leveren is een andere luchtdruk-karakteristiek van je speakerkast.
Topic: Speakerset (23-6-2011 22:57:00)
Ik zou 27 van deze kopen, dan heb je veel speakers:

Klik

Of is dat niet wat je wil?
Topic: hoeveel watt/rms voor fatsoenlijke drive in? (7-6-2011 18:07:00)
Daarvoor kijk je lang niet alleen naar het aantal watts. Ik zeg altijd maar, dan kan je er ook een paar strijkijzers neergooien. Genoeg geschreven over dit onderwerp trouwens.

[edit] Iemand was me net voor :-)
Topic: Goede PA set (6-6-2011 21:09:00)
Hoeveel is 1,5 x 230?
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (31-5-2011 07:29:00)
Imitatie-XTA? shocked 8O
Topic: Speakers voor buitenlucht, terras, optredens (18-4-2011 19:34:00)
Eerlijk gezegd vindt ik geen van deze drie geschikt, voor 400 man heb je toch wel serieuze speakers nodig. Als je je budget vermeldt, kunnen mensen op het forum je verder helpen.

Overigens heb je eigenlijk niets aan RMS-vermogen alleen, kijk vooral ook naar het rendement (anders kun je ook een paar broodroosters neergooien wink ;) )