Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van JVS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van JVS (Pagina: 3 van 20)

Topic: Axys Flex Range B89/U92 (17-4-2010 21:32:00)
Hier ook +1 voor wat betreft de service bij Duran. Nog nooit tevergeefs gebeld, altijd vlot een antwoord gekregen op technische vragen. Ze helpen je waarmee ze kunnen.
Topic: Axys Flex Range B89/U92 (16-4-2010 14:44:00)

mijntje0 schreef:

... dat je na 5/6 jaar niet meer aan hoeft te komen voor onderdelen. Je krijgt een simpele reactie per telefoon dat deze producten niet meer gerepareerd worden en dat je maar nieuwe spullen moet kopen.

Via een dealer contact gehad en deze gaf me helaas ook nul op mijn vraag aangezien ze bij Duran hem ook niet willen/kunnen helpen..
Gelukkig zit er geen rocket-science in de kastjes en zijn er nog diverse plaatsen waar je die de spullen kunt laten repareren. Ik heb nog erg regelmatig Axys kasten over de vloer voor reparatie. Bij interesse mag je me altijd even een mailtje sturen.
Topic: Nexo ps15 td controller laag probleem (16-4-2010 09:09:00)
Klopt de ingestelde amp-sensitivity ?
Gaat de groene Sense-LED aan ten teken dat de terugkoppeling functioneert ?

Als bovenstaande klopt, hoor je wellicht een zachte tik in het sub-geluid juist wanneer de sense-LED aangaat ?
Topic: DJM-800 "opgeblazen" (9-4-2010 19:50:00)

Radiaz schreef:

...waar komt het prijsverschil tussen de faders voor de 6oo en 8oo vandaan? Dat ze duurder zijn, ok, maar 3 volle keren duurder?
Kwalitatief is er vrijwel geen verschil. Prijzen van de DJM800 faders zijn inderdaad ook belachelijk hoog vergeleken met die van de DJM600.
Topic: Bouw Monitoren 15'' Coaxiaal (5-4-2010 23:10:00)
Kijk ook eens naar de recente Beyma coaxialen, de 12XA30/Nd en de 15XA38/Nd. Met de eerste van die twee heb ik al e.e.a. getest en een filter voor ontworpen. Ben erg verrast over de prestaties van die 12XA30/Nd !
Topic: ew100 met EW500 mic (5-4-2010 19:40:00)

dexter schreef:

...Hij wisselt tussen de antennes door te kijken naar het beste audio signaal, en bij veel ontvangers wordt er gekeken naar de zend/ontvangst sterkte en dus niet naar de audio kwalitiet...
De Sennheiser EM100/300/500 series kijken gewoon naar signal-level voor de diversity-omschakeling. De CPU schakelt om aan de hand van het RSSI (Received Signal Strength Indicator) signaal wat uit pin 7 van de Middenfrequent mixer / detector komt.

Volgens mij is de firmware in de CPU's van de EM100/300/500 identiek en is in U5 (24C01) op het mainboard opgeslagen wat voor "model" het is. De inhoud van deze EEprom overkopiëren van een EM500 naar een EM100 zou dus te proberen zijn. . . ...
Topic: ew100 met EW500 mic (5-4-2010 14:57:00)

AMX_Pete schreef:

Malle Pietje schreef:

Voor zover mij bekend is het verschil tussen 100 en 500 puur de 4 of 16 freq. die je kan vastzetten. (de 300 heeft er 8)
4,8 of 16 frequencies vast kunnen instellen is maar een akkefietje, manueel kan elke mogelijk frequentie worden ingesteld. Het grote verschil zit in de selectiviteit die danig anders is tussen 100,300 en 500.
Weet je dat zeker ? Ik heb zojuist even in de schema's gekeken van de EM-100 / EM-300 en EM-500, maar buiten het monitor-out printje en het XLR-chassis zijn ze hardwarematig volgens de service manual allemaal 100% identiek.
Topic: sjabloon handvat (gefreesd) (19-3-2010 23:48:00)
Hint: Koop één zo'n handle, schroef hem aan de achterkant tegen je paneel, en frees precies de vorm met een kopieëerfreesje in je hout.. Geen gedoe met mallen. Wel goed oppassen bij het instellen van de freesdiepte, als je met de snijkant van 't freesje in de handle komt kun je hem weggooien als mal.
Topic: Cubo 15 (10-3-2010 23:34:00)
Interessant !

Ik heb zelf tot nu eigenlijk meestal met AJhorn gewerkt (destijds ooit aangeschaft). Daarin heb ik een dergelijke kast wel eens als readloaded horn gesimuleerd, met een verschilafstand dl tussen konus en hoornmond. Het effect van de driver "in" de hoorn wordt dan echter niet meegenomen.

Zojuist even met HR aan't spelen geweest, echter ik krijg er nog geen nette respons uit. Ik zoek nog naar de plek waar de locatie van de driver in de hoorn wordt aangegeven. Waar vind ik deze ?

[edit] Hebbes, als ik het goed heb ligt het hart van de driver op de overgang van hoornsegment 2 naar 3..

Nu nog een nette respons eruit krijgen. Ben momenteel overigens bezig met een B&C 15NW76.
Topic: Cubo 15 (10-3-2010 18:03:00)
Interessant ontwerp !

Met welk pakket heb je de kast gesimuleerd als ik vragen mag ? Ik heb hier een tijd terug een tweetal eigen ontwerpen van hybride kasten gebouwd (enkel 18" en dubbel 15"). De output is fantastisch, echter impuls response valt me in de praktijk wat tegen.