Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJefke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 3 van 20)

Topic: Technische fiche (8-3-2012 22:37:00)
Ik zet toch steeds in mijn technische fiche expliciet dat ik geen CDJ850/900/2000 wil. Voorkeur is CDJ1000mk3, maar is geen vereiste. Een dubbelaar van Pioneer of Denon (die nog niet rotversleten is) vind ik ook nog wel ok. Nuja, als er 850/900/2000 staan (meestal omwille van een andere dj), dan draai ik er ook wel mee, maar voor iemand die enkel de Cd-functie gebruikt zijn het absolute ondingen.

@Eddy: Bijna alle verhuurders verhuren CDJ's los hoor. Bij een verhuurder die ze niet los verhuurt, kan je je ook afvragen of die verhuurder wel reserve toestellen in huis heeft in geval van defect. Anders ga je daar op een zekere dag nog snel een andere verhuurder mogen zoeken omdat deze doodleuk zegt "sorry, is gisteren een glas bier over gegaan, heb geen andere toestellen meer in de opslag".

@Watje: Een DJ die een beetje weet waar hij/zij mee bezig is, sluit zijn/haar laptop in een paar ogenblikken aan op de booth zonder de set van de vorige DJ te storen.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (5-3-2012 18:45:00)

Tom schreef:

lekker retro 12 kanaal Luna systeem te koop
Link werkt niet?
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (25-1-2012 09:00:00)

PvG schreef:

Welke amp van ca 25 jaar oud zie je nog regelmatig langs komen? Juist...
Rodec amps :)
Topic: Het legaal verlonen van je personeel (1-1-2012 16:22:00)
Minimunmloon hangt ook van de sector af. Toen ik als student in een steenbakkerij werkte, toen was het absolute wettelijke minimumloon in die sector al tussen de 11 en 12euro per uur. We spreken over een goede 15j geleden, dus dat zal inmiddels wel al een pak hoger liggen.
8 euro per uur om showtjes op te bouwen/schuiven kan leuk zijn als hobby. Maar als je er van moet leven zou ik in dat geval toch kiezen voor werkloosheids-uitkering :P
Topic: lichtsturing (20-10-2011 20:18:00)
Ik zou het voorlopig bij de controller houden die je al hebt. Het heeft weinig zin om nu halsoverkop nog een 2e budget controller te kopen. Wacht hiermee tot je u wat ingelezen hebt. Op youtube zijn een berg filmpjes te vinden over het programmeren van je eigen controller. Die controller wordt door een berg fabrikanten onder een andere naam uitgebracht.
Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (22-8-2011 21:21:00)

eddy93 schreef:

Vraag 1: Hoe sla ik dan meerdere scenes op in een chase?
Hangt af van lichtsturing tot lichtsturing. Maar dat staat keurig uitgelegd in de manual die er bij zit. Voor het type controller dat jij op het oog hebt, kan je op youtube ook zat beginners-tutorials vinden.
Vraag 2: Kan ik die kleur, beweging en vorm ook alle drie opslaan in 1 scene om hier vervolgens dus een show van te maken?
Een scene is een statisch iets. Dus beweging gaat meestal niet lukken. Je kan natuurlijk wel in elke scene voor elk apparaat verschillende parameters programmeren. Dus bij een scan kan je bv een gobo, kleur en een stand in 1 scene steken. Wat je juist kan instellen is afhankelijk van de fixture natuurlijk.
Vraag 3: kan ik ook een moonflower en een scanner in een bepaalde stand/kleur zetten en dit opslaan in een scene?
Is dit niet dezelfde vraag als hierboven?
Let er wel op dat je met effecten niet altijd veel controle hebt over wat er gebeurd. Soms kan je via dmx enkel maar een programaatje kiezen en de snelheid regelen, en soms kan je elke led-cluster apart bedienen. Maar het kan ook iets tussenin zijn. Let er ook op dat sommige controllers (bv die jij in gedachten hebt) een beperking stellen aan het aantal kanalen per fixture. Bv een JB System Taurus kan in 28-cham nodus werken, maar dat gaat deze controller niet trekken (maar gelukkig kan het ding ook werken op 9 of minder kanalen).
Vraag 4: Wat doen die fixtures? Op die controller staan namelijk scenes, chasers én fixtures.
Een fixture is een lamp (even kort door de bocht). Dus een scanner is een fixture, een dimmer is een fixture, ...
Topic: Eurolite Kls Serie (18-7-2011 16:06:00)
De euro-doorlus is tegenwoordig toch aardig standaard aan het worden op LED-effecten. Persoonlijk lijkt het mij handiger alle LED-fixtures gewoon door te lussen met een euro-kabeltje. Toegegeven, het is niet zo "pro", maar laat ons eerlijk zijn, het gaat hier natuurlijk wel om budget materiaal, niet om high-end spul.
Trouwens, er bestaat een locking-variant van de euro-stekker, en deze begint ook zijn intrede te maken op LED-fixtures (bij mijn LED-vision zal je eerder gans het chassisdeel er uit snokken voor de stekkerloskomt).
Topic: Eurolite Kls Serie (20-6-2011 15:50:00)

dj smilfit schreef:

Passen de ledpabalkjes als deze, of die van JB systems op een Showtec tripod ? Indien niet, wat is dan een degelijk geschikt statief (geen plastieken koppelingen o.i.d.)?
In de beschrijving lees ik toch "Standaard 35mm stand adapter inbegrepen.", dus monteren op een standaard statief zou geen probleem mogen zijn?
Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (17-6-2011 21:53:00)
Even moeten googlen wat SLA modus wel mag zijn. Dat zou wel eens slave-modus kunnen zijn. Lijkt me vrij normaal dat dat niet gaat werken. Probeer de DMX-mode eens ;)

Wat het andere probleem betreft met alle lampen die op kanaal 1 lijken te werken. Je moet natuurlijk wel op elke lamp het DMX adres instellen. Anders weten de lampen natuurlijk niet welke kanalen op de kabel voor hun bestemd zijn. Let op, dit DMX-adres is het start-adres van de lamp. Als de LED parren bv elk 6 kanalen gebruiken, dan staak je par1 op kanaal 1, par2 op kanaal 7, par3 op kanaal 13, par4 op kanaal 19.
Die mixer kan volgens mij overigens max 24 kanalen aan, en dan nog enkel in de wide-mode.

Staat normaal gesproken ook allemaal mooi uitgelegd in de manual die bij zo een dingen horen te zitten.
Topic: JB-system LED Pinspot <=> Showtec dimbrick (16-6-2011 09:55:00)
Ja, maar dat was mijn vraag niet. Die dingen van JBsystems zijn gewoon lelijk, en kwa prijs ook helemaal niet interessant. Kwa design, prijs en formaat vind ik die Showtecs waar ik naar linkte een pak interessanter. Maar dus het aansturen met een switchpack levert dus wel degelijk problemen op (zoals ik al vreesde). Als ze niet kunnen gestuurd worden is het voor mij nogal vrij nutteloos ;)

Mijn laatste vraag of er al par36 led-lampjes bestaan, was als reactie op bomdes zijn post om gewoon standaard puntspots te kopen en er LED's in te steken. Op zich geen absurd idee, aangezien voor thuisgebruik er al allerhande gloei-, halogeen- en tl-lamp led-vervangers bestaan. Echter, voor par-lampen ben ik het nog niet tegen gekomen, enkel volledige LED-fixtures.