Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DonJerone
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 44 bijdrage(n) van DonJerone (Pagina: 3 van 5)
Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (8-6-2006 15:53:00)Aan de afwerking moet inderdaad nog wel het een en ander gebeuren. Ook merk ik dat ik warmte ontwikkelingen een klein beetje heb onderschat. CPU loopt nu tegen de 50 graden aan. De HD's tegen de 40, wat mij net iets te gortig is. Deze week gaat de kast open om er extra koeling in te zetten en het nodige af te werken. Foto's van de binnenkant kan ik dan gelijk even maken en hier neerzetten. Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (3-6-2006 17:29:00)
je gebruikt geen toetsenbord?
want bpmstudio lijkt me wel makkelijk met toetsenbord. (sneltoetsen)
of mischien is een touchscreen wel handig. nadeel duur.Als je de foto's goed bekijkt zie je een "schermtoetsenbord" maar er komt idd ook een draadloos gevalletje bij.Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (3-6-2006 17:15:00)Hellemaal mee eens... Prijs word zeker ook bepaald door (proff.) uitstraling, nette veilige setup ectTopic: Wat kosten jullie nou? (19-7-2004 22:54:00)
Het rare is dat jullie er blijkbaar ook vanuit gaan dat er nooit iets stuk gaat.citaat van donjerone:
"Vergeet niet dat de DJ ook zn cd's hiervan moet kopen, wat een hele grote kostenpost is"
"Hierbij komt 50E de man om app. te kopen / VERVANGEN / RREPAREREN
ik probeerde hem daar juist voor te waarschuwen... Of had je het alleen tegen Chuckie?Topic: Wat kosten jullie nou? (19-7-2004 22:11:00)nee daar zullen ze niet tegen gaan protesteren... maar wat zou jij dan vragen hiervoor?Hmmm voor 4 uur werk zou ik aan arbeidsloon proberen 30E de man over te houden (Normaal veel meer maar je moet ergens beginnen). Hierbij komt 50E de man om app. te kopen / vervangen / repareren. en dan nog een E of 20 aan overige kosten (Gaffa, evt benzine voor je pa.. want als ik het zo lees is dat het vervoer
zeg het wel ff als ik het mis heb
)
Dit maakt dus een totaalprijs van rond de 175 E (en als je dingen moet huren gewoon direct doorberekenen.
Topic: Wat kosten jullie nou? (19-7-2004 21:58:00)Met de oplopende zomertemperatuur (werd ook wel eens tijd) heb ik er met enige spoed wat extra koeling ingezet, scheelt gem. 15 graden. Ook zijn de audigy's vervangen door soundblaster live kaarten en zijn er gewone 3.5" schijven ingekomen. Dit omdat de laptop HD weer gebruikt gaat worden in een oud laptopje en het kwaliteitsverschil van het geluid niet opweegt tegen de kosten van 2 audigy's. Op den duur wil ik er graag weer 2.5" schijf inzetten... Iemand nog iets in de aanbieding? :P
Foto's:
de extra koeling (92mm 2500RPM):
https://img524.imageshack.us/img524/627/img0124large3ok.jpg
Vooraanzicht met losgekoppeld aansluit paneel (koeler nog niet gemonteerd):
https://img83.imageshack.us/img83/567/img0128large8gu.jpg
Vooraanzicht met gemonteerde intake:
https://img83.imageshack.us/img83/4546/img0140large1hj.jpg
De outtake aan de bovenkant van de PC:
https://img132.imageshack.us/img132/6881/img0141large5jd.jpg
Koeling in de voorkant:
https://img46.imageshack.us/img46/6769/img0140large7dv.jpg
Alleen nog de CAT5 en USB chasis delen monteren in het aansluitpaneel en het zwarte plaatje hout bevestigen (thx to Thomas)
Binnenkort wordt een leuke USB DMX converter besteld. (eerst even goed inlezen en een goede uitzoeken) Om zo dit projectje meer een all-rounder te laten worden. Ben zelf erg benieuwd naar het gebruiksgemak t.o.v. een conventioneel tafeltje.
Topic: Computerkast in 19" kast bouwen (6-6-2006 17:30:00)Foto's:
de extra koeling (92mm 2500RPM):
https://img524.imageshack.us/img524/627/img0124large3ok.jpg
Vooraanzicht met losgekoppeld aansluit paneel (koeler nog niet gemonteerd):
https://img83.imageshack.us/img83/567/img0128large8gu.jpg
Vooraanzicht met gemonteerde intake:
https://img83.imageshack.us/img83/4546/img0140large1hj.jpg
De outtake aan de bovenkant van de PC:
https://img132.imageshack.us/img132/6881/img0141large5jd.jpg
Koeling in de voorkant:
https://img46.imageshack.us/img46/6769/img0140large7dv.jpg
Alleen nog de CAT5 en USB chasis delen monteren in het aansluitpaneel en het zwarte plaatje hout bevestigen (thx to Thomas)
Binnenkort wordt een leuke USB DMX converter besteld. (eerst even goed inlezen en een goede uitzoeken) Om zo dit projectje meer een all-rounder te laten worden. Ben zelf erg benieuwd naar het gebruiksgemak t.o.v. een conventioneel tafeltje.
Dj pacific schreef:
misschien nog een zwart plaatje hout tussen de zijkant en het scherm maken? nu kijk je in de kist en zie je blank hout, zwart plankje ertussen maakt het wel af vind ik.dj sjoerd schreef:
ziet er heel mooi uitje gebruikt geen toetsenbord?
want bpmstudio lijkt me wel makkelijk met toetsenbord. (sneltoetsen)
of mischien is een touchscreen wel handig. nadeel duur.
Het idee om een PC in een case te bouwen stond mij ook wel aan. Om lekker makkelijk bij een sportvereniging neer te zetten of gewoon als er ergens een hele dag muziek nodig is.
En enkele weken geleden op een regenachtige middag maar eens wat geknutseld:
Onderdelen PC:
17" Dell 1280*1024 TFT
Goedkope no-name mATX kast
AMD T-bird 700Mhz
2 stuks Creative Audigy geluidskaarten
Asus mATX Mobo (video onboard)
384MB Sd-ram
300 FPC corp voeding
10/100 Kaartje
60GB HD 2.5" Laptop schijf
Muis
BPM licentie
Onderdelen Flightcase:
Simpele DAP case www.new-line.nl/v/5603
Enkel blind panels waarvan 1 met d-hole's
Enkele chasis delen voor de aansluitingen (xlr, jack en powercon)
Plexiglas plaat
Metertje 19" rack profiel
Paar meter microfoon kabel voor interne bekabeling.
En dan is dit het resultaat:
https://img378.imageshack.us/img378/7895/img0103large7bo.jpg
https://img252.imageshack.us/img252/7574/img0099large8mi.jpg
https://img378.imageshack.us/img378/590/img0104large7hi.jpg
https://img334.imageshack.us/img334/3121/img0092large7vq.jpg
https://img243.imageshack.us/img243/9229/img0110large7ff.jpg
Helaas heb ik van de binnenkant hier geen foto's. Maar als de case binnenkort open gaat voor wat onderhoud zal ik ook even de binnenkant laten zien.
Het is zeer makkelijk te maken (koste mij een uurtje of 4) is compacht en niet erg zwaar.
En zeer veelzijdig. (DMX aansturing, muziek of om beamertje aan te sturen)en ook zeker niet duur. Totale kosten waren nog geen 250€ (excl. TFT & BPM licentie & en audigy's)
Zijn er dan geen nadelen? Jawel de BPM licentie's zijn best prijzig (+/- 500€, ik heb er eentje van een kroegbaas overgenomen) en je moet erg goed letten op de warmte afvoer van de Pc, ook omdat deze liggend geplaatst wordt i.p.v. staand, wat de airflow niet ten goede komt. Ook zullen normale HD's Het "on the road" gebruik niet leuk vinden. Oplossing laptop schijven, maar deze zijn duurder en trager. Ook het rippen van je cd-collectie naar je pc is ook een monnikenwerkje, maar is de moeite waard.
Mijn conclusie over dit grappige probeersel: Erg leuk en zeker makkelijk om een gecasede PC te hebben, voor uiteenlopende dingen. Maar de duurzaamheid van de inhoud van deze kist (Want de kist zelf is 3 keer niks) zal moeten blijken.
Topic: Jows - Stop It! (6-10-2004 20:29:00)En enkele weken geleden op een regenachtige middag maar eens wat geknutseld:
Onderdelen PC:
17" Dell 1280*1024 TFT
Goedkope no-name mATX kast
AMD T-bird 700Mhz
2 stuks Creative Audigy geluidskaarten
Asus mATX Mobo (video onboard)
384MB Sd-ram
300 FPC corp voeding
10/100 Kaartje
60GB HD 2.5" Laptop schijf
Muis
BPM licentie
Onderdelen Flightcase:
Simpele DAP case www.new-line.nl/v/5603
Enkel blind panels waarvan 1 met d-hole's
Enkele chasis delen voor de aansluitingen (xlr, jack en powercon)
Plexiglas plaat
Metertje 19" rack profiel
Paar meter microfoon kabel voor interne bekabeling.
En dan is dit het resultaat:
https://img378.imageshack.us/img378/7895/img0103large7bo.jpg
https://img252.imageshack.us/img252/7574/img0099large8mi.jpg
https://img378.imageshack.us/img378/590/img0104large7hi.jpg
https://img334.imageshack.us/img334/3121/img0092large7vq.jpg
https://img243.imageshack.us/img243/9229/img0110large7ff.jpg
Helaas heb ik van de binnenkant hier geen foto's. Maar als de case binnenkort open gaat voor wat onderhoud zal ik ook even de binnenkant laten zien.
Het is zeer makkelijk te maken (koste mij een uurtje of 4) is compacht en niet erg zwaar.
En zeer veelzijdig. (DMX aansturing, muziek of om beamertje aan te sturen)en ook zeker niet duur. Totale kosten waren nog geen 250€ (excl. TFT & BPM licentie & en audigy's)
Zijn er dan geen nadelen? Jawel de BPM licentie's zijn best prijzig (+/- 500€, ik heb er eentje van een kroegbaas overgenomen) en je moet erg goed letten op de warmte afvoer van de Pc, ook omdat deze liggend geplaatst wordt i.p.v. staand, wat de airflow niet ten goede komt. Ook zullen normale HD's Het "on the road" gebruik niet leuk vinden. Oplossing laptop schijven, maar deze zijn duurder en trager. Ook het rippen van je cd-collectie naar je pc is ook een monnikenwerkje, maar is de moeite waard.
Mijn conclusie over dit grappige probeersel: Erg leuk en zeker makkelijk om een gecasede PC te hebben, voor uiteenlopende dingen. Maar de duurzaamheid van de inhoud van deze kist (Want de kist zelf is 3 keer niks) zal moeten blijken.
Wij willen het eens proberen... check je mailbox
Topic: Wat kosten jullie nou? (20-7-2004 10:39:00)
dj Jasper schreef:
Iedereen kan hier natuurlijk wel een lijstje neerknallen met wat ie allemaal meeneemt voor een prijs, maar zou het niet veel handiger en beter te beoordelen te zijn als er een foto bij geplaatst wordt?Tom schreef:
Het lijkt wel alsof JULLIE nooit cd's hoeven te kopen, en jullie daarbij totaal niets willen verdienen.Het rare is dat jullie er blijkbaar ook vanuit gaan dat er nooit iets stuk gaat.
"Vergeet niet dat de DJ ook zn cd's hiervan moet kopen, wat een hele grote kostenpost is"
"Hierbij komt 50E de man om app. te kopen / VERVANGEN / RREPAREREN
ik probeerde hem daar juist voor te waarschuwen... Of had je het alleen tegen Chuckie?
Chuckie] schreef:
zeg het wel ff als ik het mis heb
) Dit maakt dus een totaalprijs van rond de 175 E (en als je dingen moet huren gewoon direct doorberekenen.
Chuckie schreef:
DonJerone schreef:
Chuckie schreef:
DonJerone schreef:
Chuckie schreef:
*knip*iedereen betaald ook zen eigen spul. LJ de lampen en DJ de DJ equipment.
zou 180 euro voor dit setje goed zijn?
Maar het zou zeker een stap in de goede richting zijn en ik zou zeker proberen deze verhoging (dan wel consequent) door te voeren. En de crew zal toch zeker niet gaan protesteren tegen een hoger salaris
Chuckie schreef:
DonJerone schreef:
Chuckie schreef:
*knip*Zeker als julie de enige zijn voor het budget segment. I.i.g dan zou ik m'n prijzen wel omhoog gooien. Wees niet bang dat te doen. En evt. zeurende klanten (BTW erg hoog genoteerd in de DJ-ergenis top 10) gewoon rustig bovenstaand rekensommetje voorleggen o.i.d. Dan hebben ze zeker wel begrip (of het zijn gewoon eikels
)