Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DonJerone

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 44 bijdrage(n) van DonJerone (Pagina: 1 van 5)

Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (6-1-2007 00:53:00)

timcooijmans schreef:

Als ik een reden moest verzinnen waarom het spul kapot is gegaan dan zou het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn dat alles door de "plop" bij het verkeerd ontkoppelen/uitzetten van apparatuur de geest heeft gegeven. Alhoewel ik dit dan bijzonder knap vind.
Het afbreken (en ook het ontkoppelen) is gedaan door een collega die ervaring genoeg heeft... HEt blijft idd een raar verhaal.
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (4-1-2007 17:21:00)

luc2366 schreef:

Hier gaan jullie dus 2x in de fout:
1/ ofwel onderverhuurd ofwel niet zelf aanwezig gebleven
2/ set ingeladen zonder te checken terwijl de DJ er nog bij was

... en als jullie het niet checken gaat die DJ jullie écht niet komen zeggen dat hij de set opgeblazen heeft!
Helemaal gelijk in. Onderverhuur was in dit geval geen sprake van. Wij huurde de set, deden de productie en betalen de DJ gewoon salaris. Waar wij wel de fout in gingen: dat er van ons uit op het einde van de avond geen toezicht was. Opvallend detail is dat van de 11 mensen (waaronder de organisator van het feest) die ik gesproken heb, ik niemand over de geluidskwaliteit heb gehoord.

Vandaag ook de verzekering aan de lijn gehad. Zij gaan uit van afschrijven in 12 jaar. (reken zelf percentage maar uit) Voor uitkering is wel een raport nodig waaruit blijkt dat IK de schade heb veroorzaakt en wat de kosten zijn.
Volgende stap: raportje laten maken bij ander geluidsbedrijf.
Morgen gaan we praten met de verhuurder om het een en ander eens op een rijtje te zetten...

Ik laat weten hoe het verder gaat.
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (4-1-2007 01:15:00)

Companion schreef:

Als verhuurbedrijf kan ik je zeggen dat het aan de verhuurder is om na gebruik van de materialen deze, zo mogelijk in het bijzijn van de klant, te controleren bij terugkomst. Uiteindelijk is dat ook bepalend voor het eventueel terugbetalen van een borgsom of een gedeelte ervan. Neemt de verhuurder die moeite niet en vertrouwd hij op de toezegging van de klant "Dat het allemaal prima heeft gewerkt" ....
Zoals ik eerder zei worden mijn sets nooit getest omdat ik er vaak kom en werk. Zo heb ik dus ook geen contract getekend en ook geen borg betaald.

Companion schreef:

Of je WA verzekering dit dekt is nog maar de vraag. Wanneer je zelf niet het idee hebt dat tijdens de avond iets kapot gegaan is, is de bewijslast volledig aan de verhuurder. Daarnaast kan hij je niet aansprakelijk stellen voor het totale schadebedrag. Aan de hand van een reparatienota zal je slechts een gedeelte van de reparatiekosten moeten betalen. Daarbij kun je uitgaan van een percentage van ca. 25 % per jaar dat de set in gebruik is geweest.
In het geval dat je hier spreekt over een complete geluidsset kan ik mij niet voorstellen dat je hier niets van gemerkt hebt tijdens de avond zelf.
Hier denk ik het volgende over; Ikzelf (en andere "verantwoordelijke") zijn alleen aan het begin van de avond binnen geweest. De DJ, die ervaring genoeg had, was bij onze afwezig heid verantwoordelijk voor het draaien. Iets waar weinig fout mee kon gaan, aangezien de set meer dan genoeg power had om de 150 man bezig te houden. Ik denk dat het "knallende einde" iets te letterlijk is gegaan waardoor de tijd dat het geblur (want zo moet het geklonken hebben) opgemerkt kon worden kort was. Wij kwamen pas binnen toen de set al uit stond. (ingeladen en naar huis...) De enige die het dan aan mij had kunnen melden as de DJ, maar misschien schaamde deze zich..
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (4-1-2007 01:07:00)

renevanh schreef:

Wat ik me opeens afvraag: hoe is de verhuurder erachter gekomen dat het stuk was?
Toevallig verhuurd en kwam het terug met de klacht "het werkt niet"? Kan het dan zijn dat die huurder iets helemaal fout gedaan heeft...?

René
Ik werd gebeld toen de verhuurder het zelf aan het opbouwen was en deze set teste op lokatie. Dit was op oudejaars dag. De eigenaar belde mij persoonlijk op. Er van uit gaande dat de set niet voor dat moment was gebruikt en verhuurt klopt het verhaal van de verhuurder.
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (4-1-2007 01:05:00)

luc2366 schreef:

Versterkers én woofers stuk: mss/waarsch wat met de stroom misgegaan?
Wederom; versterkers leven nog... heb ik nergens gezegd.
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (4-1-2007 01:04:00)

renevanh schreef:

....
Ik vind het overigens knap dat iemand tops, subs en versterkers weet op te blazen. Woofers en drivers kan ik me voorstellen, maar twee versterkers...
Om een of andere reden vind ik het een raar verhaal...

René
Even voor alle duidelijkheid: de versterkers leven nog gewoon. Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat hier iets mee was. Een raar verhaal? Tja, ik ben er ook niet gelukkig mee. Maar het is nu eenmaal zo. Vandaag verzekeraar niet aan de lijn gekregen; morgen nieuwe poging
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (3-1-2007 00:43:00)
De reden dat set die ik huur normaal niet getest worden als ik ze terug breng komt omdat ik er zeer regelmatig huur en ook wel eens voor hem werk. Daarbij is er in al die jaren nooit iets stuk gegaan.

Het gaat hier om een RCF DAT set met 2 stuks QSC versterkers. Bij een Bas kast zijn beide woofers kapot (ik weet niet exact hoe) en ook beide topjes zijn gesneuveld ( ongeveer alle drivers per topje) Dit is dus, in mijn niet al te deskundige ogen, geen slijtage maar sloop werk. Daarbij komt dat de bewuste avond niemand van ons draaide. Maar een freelance DJ die een paar keer bij ons had gewerkt. Zelf die nacht weinig in de zaal geweest omdat ik andere dingen aan mn hoofd had. Stom Stom... ik weet het maar ach fouten maken is mensenlijk.

Ik ga morgen (vandaag) even met de verzekering bellen en vragen hoe of wat. Ik laat wel even weten hoe het afloopt, misschien handig voor andere brokkenpiloten.

Bedankt voor alle input!
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (2-1-2007 18:06:00)

gotmore schreef:

WA geld in principe voor alles wat je, perongeluk, kapot ( of wat voor schade dan ook) maakt.

( Daar valt het bushokje wat je met oudjaarsavond naar het hiernamaals geschopt hebt dus NIET onderrazz :p )
Bedankt, dan is dat iig duidelijk. Vreemd dat i dit niet makkelijk vond toen ik er op zocht in oude topics. Ga ik morgen eens even met de verzekering bellen. (en hoe wist je eigelijk dat ik het was met dat bus hokje? razz :p
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (2-1-2007 17:59:00)

renevanh schreef:

Kan de verhuurder bewijzen dat de set stuk is gegaan toen jullie hem gehuurd hebben? (Maw: kan hij aantonen dat de set niet meer gebruikt is sinds die tijd? Het zijn twee weken...).

Mocht dat allemaal aantoonbaar zijn (gaan we even vanuit), dan kan de verhuurder jou op grond van de AV aansprakelijk stellen. Staat daar niks in, dan wordt het misschien voor hem wat lastiger.
...
René
Dit is geheel niet mijn bedoeling, als hij mij verteld dat na mij niemand anders de set heeft gehad en daaruit te concluderen is dat ik het "gesloopt" heb dan wil ik dit netjes oplossen, alleen wel op een zo voordelig mogelijke manier voor mij. Ik ga er dan ook van uit dat het in de AV staat. En zo niet ga ik m'n goede contact, waar ik ook regelmatig bijklus, niet op het spel zetten.

renevanh schreef:

...
Hoe dan ook, als jij WA verzekerd bent hoef je je eigenlijk nergens druk over te maken, want voor dit soort dingen is je WA verzekering nou.

René
Weet je dit heel zeker? Ik ben altijd in de veronderstelling gewwest, misschien geheel fout, dat WA niet voor gehuurde spullen geldt... Maar wat jij beweert zou erg makkelijk voor mij zijn. Gewoon aangeven en klaar. Iig erg bedankt voor de vlotte reactie. Misschien nog iemand die dit kan bevestigen?
Topic: Aansprakelijkheid gehuurde spullen (2-1-2007 17:24:00)
Het volgende is het geval:

Bij een verhuurbedrijf van PA apparatuur is een geluidsset gehuurd, door ons. Deze geluidsset is gebruikt en keurig weer in geleverd. Op de avond zelf geen rare dingen meegemaakt. Geluidsset werd flink belast, maar zonder hoorbare vervorming ed.Tot zo ver een verhaal wat de meeste op dit forum weekelijks meemaken.
Maar na twee weken werd ik gebeld door het verhuurbedrijf (waarvan ik de eigenaar persoonlijk goed ken en er vaak kom, niet dat dit verder van invloed is)met de mededeling dat ongeveer de gehele geluidsset was overleden. Een schade die flink in de papieren loopt.

De technische kant van het verhaal heb ik weinig vragen over. De spullen zijn kapot gemaakt, door mij (gaan we van uit). Maar nu komt de kant van de vergoeding erbij kijken. Is een verhuurder hier voor verzekerd? Is een huurder hier voor verzekerd? In de AV kon ik hier geen duidelijkheid over vinden, maar dit was een exemplaar uit 2004. Ik ga morgen even een nieuwe halen. Maar mijn vraag is dus vooral of er mensen zijn die vergelijkbare situaties hebben meegemaakt en hoe dat toen verder is afgehandeld?

Alvast hartelijk dank!