Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Niels.de.koning

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 76 bijdrage(n) van Niels.de.koning (Pagina: 3 van 8)

Topic: welke mixer voor Technics SL1210 M5g? (14-2-2008 23:13:00)
Hoi,

Ikzelf heb een 6 verschillende mixers gehad waarvan 3 stuks GMR professional. In Nederland niet heel erg duur, en in het Zuiden van Europa geniet het de status van Dateq in Nederland. Faders reageren echt heerlijk. Een mixer waarbij je direct hoort waar je mee bezig bent. Ik weet niet of ik op dit forum reclame mag maken. Maar heb nog een geheel onbekraste GMR staan.. hij mag weg voor een klein prijsje. Het is een limeted edition. Je zult als je komt zien, ikzelf met veel plezier met GMR werk.
Topic: school feest 450 man (14-2-2008 23:01:00)
Beste Dexter, da's de volksmond. Voor de volledigheid SA 4530
Topic: Proefdraaien (12-2-2008 11:19:00)
Trakteer je buurtzwembad eens op een gratis muziekje met jeugdzwemmen om te testen. Je hebt gelijk een warmere zaal (ook vochtiger). Je versterkers thuis alvast bij de kachel zetten tegen condensvorming.
Topic: school feest 450 man (12-2-2008 11:05:00)
Ik heb ook veel budget oplossingen gezocht. Met weinig vermogen scoorde bij mij dit wel aardig:

2x260 echte watts, 2x oude (hoorngeladen)JBL 4560 met 2x oude (hoorngeladen)JBL 4512 en 2x 8" toppen met elk 4 piezo's. Best veel en mooi, vol geluid uit die grote kasten. Alleen het sub ontbreekt. Heb ik destijds ook in een schoolaula gedraaid. Heb niemand gehoord over tegenvallend geluid.

Tegenwoordig heb ik nogsteeds dezelfde kasten met 2 extra j-bin's eronder. Gevuld met Beyma drivers, 2 inch RCF.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (5-2-2008 10:31:00)
Ik heb 2 sa 4530's met Beyma Sm115N als laag ondersteuning kunnen overnemen.

Ze gaan niet zo hard als de 4560, maar zoek er nog 2 4530's bij.

Ik schroef de 4560 met 15g400 gewoon wat naar beneden, en hoop op 'n tevreden resultaat. A.s. zal ik het weten, dan staan ze opgesteld (indoor)

Als ik zelf een hoorn ontwikkel, ben ik toch bang net niet in de roos te schieten.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (29-1-2008 00:44:00)
Mijn binnenpretje nu is.. WinISD geeft bij simuleren van diepe basweergave van 2x15 inch; precies de hoeveelheid aan van 1 stuk 4560.
Voor de goede orde: inhoud van de kast in liters, niet het frequentieberiek.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (29-1-2008 00:31:00)
Ik ben echt blij met ieders meedenken omtrent mijn p.a. wensen. Ik heb inmiddels 2x de 4560 met 2x 4512 getest, dat ging dapperder dan ik dacht. De punch die ik zoek komt dichterbij.

Aanvankelijk zoek ik een oplossing voor applicaties op een klein tot medium podium op buiten feesten met b.v. Koninginnedag e.d. feesten.

WAT DENKEN JULLIE HIERVAN. (even vanuitgaande "KOP" van dit topic: van een midbin, een laagkast maken. Alvorens ik verder ga, weet ik dat bij de hieronder genoemde optie een vertekening in stereobeeld en wellicht delay kan geven.

Mijn uitgangspunt: van je midbin een laagkast maken heeft te maken met een wens naar een diepere bas ZONDER AL TEVEEL COSMETISCHE VERANDERINGEN. Op zich wil ik dus renement scoren, binnen het netto formaat alle huidige kasten. (althans, was mijn uitgangs punt voor dit topic) Waarom?.. complimenten over de presentatie. Simpel, kleiner of groter wil ik eigenlijk niet.

Welnu: Mijn aangescherpte plannen.

- De 2x4512 blijft
- De 2x Altec schotjeshorns met 2inch RCF blijft
- 1 van de twee 4560 blijft
- 1 van de twee 4560's wordt omgebouwd tot een 2x15 BR sub van +/- 380 liter met 2x15 beyma 15 g 400

Mijn binnenpretje nu is.. WinISD geeft bij simuleren van diepe basweergave van 2x15 inch; precies de hoeveelheid aan van 1 stuk 4560.

Het rendement van 2 losse subs, meer dan 7 meter in het horizontale vlak; doet (denk ik) minder dan ene heuse sub van 2x15 in 1 kast.

IS DIT EEN ONBEZONNEN PLAN of aardig bedacht. Graag jullie reacties.

stek 1: 2x15 15g400 + 4512 + 2inch hoog
stek 2: 1x4560 + 4512 + 2inch hoog
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (28-1-2008 15:38:00)
I.v.m. het simuleren wil ik graag weten in welke frequentie en hoeveel dB per/w/meter die PUNCH nou zit, waar men op danst bij house. Ikzelf dacht zo'n 30-50 hz. Maar ik wil het graag zeker weten. Heb ook wel eens gehoord dat het ergens tussen de 70 en 100 HZ ligt; maar daar trek ik mijn twijfels bij gezien de w-bins met 1 per kant, dit laatste doen.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (28-1-2008 12:08:00)
Is 1 perkant al voldoende voor kleine tot middelgrote toepassingen?
Topic: Intro voor mijn Drive in show (27-1-2008 23:56:00)
we moeten wel wat kunnen zeggen.
Bedoel je in je intro-master, of als live-voice over, wat weer vraagt om een "open, opbouwende" beat. Hoelang moet dat intro eigenlijk duren ?