Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ Robbie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 41 bijdrage(n) van DJ Robbie (Pagina: 3 van 5)
Topic: BR118, welke houtsoort? (1-9-2010 16:21:00)
Na de laatste reacties en even naar de plaatselijke houtspecialist te zijn geweest kiezen we toch voor berken multiplex.
Iedereen bedankt voor de reacties!
Topic: BR118, welke houtsoort? (31-8-2010 15:25:00)Iedereen bedankt voor de reacties!
Dré,
Bedankt voor je reactie.
Jammer genoeg heb ik een heel eigenwijze vader (waar ik de kasten samen mee ga bouwen) en is nog steeds niet overtuigd.
Hij heeft heel erg goed gereedschap dat niet slijt (zegt hij) en heeft nog wat goede oplossingen zodat het gewicht ook niet meer veel uitmaakt..
Topic: BR118, welke houtsoort? (31-8-2010 12:51:00)Bedankt voor je reactie.
Jammer genoeg heb ik een heel eigenwijze vader (waar ik de kasten samen mee ga bouwen) en is nog steeds niet overtuigd.
Hij heeft heel erg goed gereedschap dat niet slijt (zegt hij) en heeft nog wat goede oplossingen zodat het gewicht ook niet meer veel uitmaakt..
Ik denk dat ik toch voor MDF zou gaan, omdat ik heb belangrijker vindt dat het goed klinkt dan dat ik een paar kilootjes meer moet tillen.. Dan laat ik er permanente hoezen voor maken zodat ze ook niet nat worden.
Welke versterker gebruiken jullie voor deze speakers??
Topic: BR118, welke houtsoort? (30-8-2010 22:51:00)Welke versterker gebruiken jullie voor deze speakers??
Okee, bedankt voor je antwoord.
Zijn er ook mensen die nog wat voor- en nadelen kunnen noemen of er zelf ervaring mee hebben.
Wat is eigenlijk een geschikte topkast voor deze subwoofer?
Topic: BR118, welke houtsoort? (30-8-2010 15:19:00)Zijn er ook mensen die nog wat voor- en nadelen kunnen noemen of er zelf ervaring mee hebben.
Wat is eigenlijk een geschikte topkast voor deze subwoofer?
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om binnenkort 2 en misschien 4 BR118 subs te gaan maken.
Met hierin als speaker de 18sound 18LW1400.
Ten eerste de vraag; denken jullie dat dit een goede keuze is? Of zijn er betere alternatieven voor een enkele 18" subwoofer? (Ik het dus over de kast en de speaker)
Dan de vraag waar het onderwerp eigenlijk over gaat. Volgens het ontwerp van 18sound moet het hout 18mm triplex zijn.
Zelf leek met dat erg dun en niet echt het beste hout wat je ervoor zou kunnen gebruiken..
Ik zat meer te denken van MDF of zelfs HDF van 24/25 mm.
Wat denken jullie ervan? Voor- en nadelen?
Dan nog een vraagje, welke lijm gebruiken jullie om het hout te plakken?
Alvast allemaal bedankt, ben benieuwd naar jullie reacties!
Topic: Apres Ski Party (23-6-2009 15:33:00)Ik ben van plan om binnenkort 2 en misschien 4 BR118 subs te gaan maken.
Met hierin als speaker de 18sound 18LW1400.
Ten eerste de vraag; denken jullie dat dit een goede keuze is? Of zijn er betere alternatieven voor een enkele 18" subwoofer? (Ik het dus over de kast en de speaker)
Dan de vraag waar het onderwerp eigenlijk over gaat. Volgens het ontwerp van 18sound moet het hout 18mm triplex zijn.
Zelf leek met dat erg dun en niet echt het beste hout wat je ervoor zou kunnen gebruiken..
Ik zat meer te denken van MDF of zelfs HDF van 24/25 mm.
Wat denken jullie ervan? Voor- en nadelen?
Dan nog een vraagje, welke lijm gebruiken jullie om het hout te plakken?
Alvast allemaal bedankt, ben benieuwd naar jullie reacties!
Carre is idd aan de kleine kant maar de bedoeling is om zo min mogelijk geld uit te geven.
Sneeuwmachines is ook zkr een leuk idee maar voor dit feest hebben we besloten het niet te doen, omdat we ook weer zelf moeten zorgen dat de hele zaal dan schoongemaakt wordt.
Het idee van Get-Right m.b.t. het uitlichten van de band zal ik zkr op deze manier doen als het zkr is dat de band komt. Heb nu al best veel over de lichshow gehoord, maar zijn er ook nog tips of ideeen over het geluid?
Ik hoor et graag.
Groeten, Robin.
Topic: Apres Ski Party (19-6-2009 18:19:00)Sneeuwmachines is ook zkr een leuk idee maar voor dit feest hebben we besloten het niet te doen, omdat we ook weer zelf moeten zorgen dat de hele zaal dan schoongemaakt wordt.
Het idee van Get-Right m.b.t. het uitlichten van de band zal ik zkr op deze manier doen als het zkr is dat de band komt. Heb nu al best veel over de lichshow gehoord, maar zijn er ook nog tips of ideeen over het geluid?
Ik hoor et graag.
Groeten, Robin.
Sorry, de rookmachine komt achter ons op het podium en de hazer staat gewoon op de grond.
Was ik ook al over aant denken. Waarschijnlijk komen ze in de fronttruss ja.
Leuk idee, ga even kijken waar ze die in de buurt verhuren.
Nog meer ideeen?
Topic: Apres Ski Party (19-6-2009 16:45:00)Was ik ook al over aant denken. Waarschijnlijk komen ze in de fronttruss ja.
Leuk idee, ga even kijken waar ze die in de buurt verhuren.
Nog meer ideeen?
Hallo allemaal,
In oktober ga ik met mijn mede-dj een apres ski party organiseren voor ongeveer 350-500 man.
Het is in een zaal van ongeveer 25 lang, 15 meter breed en 5 meter hoog.
De gemiddelde leeftijd zal ongeveer 14-15-16 zijn.
De hoofdact zal onze discotheek zijn maar er komt eventueel nog een band. Deze nemen dan hun eigen PA mee en prikken bij ons in.
Mijn idee tot nu toe:
Geluid:
- dubbele Bell VPS set
- Pioneer DJ setje (2xCDJ-1000, DJM-800)
Licht:
Fronttrussje 4 meter met;
- 2x Robe 250-AT
- 1x 4-bar (500 W) evt. 2 4-barren
Carre 5x5 met;
- 4x Robe 250-AT
- 2x Blinder 4
- 4x 4-bar (500 W)
- 1x stroboscoop (geni)
- 1x Look Unique hazer
- 1x Antari Z-1500MKII
- Avolites Pearl (Tiger of 2008)
Wat vinden jullie hiervan? Op/aanmerkingen? Ideeen?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
M.v.g. Robin.
Topic: Licht- en geluidsplan kerstconcert (10-1-2009 19:36:00)In oktober ga ik met mijn mede-dj een apres ski party organiseren voor ongeveer 350-500 man.
Het is in een zaal van ongeveer 25 lang, 15 meter breed en 5 meter hoog.
De gemiddelde leeftijd zal ongeveer 14-15-16 zijn.
De hoofdact zal onze discotheek zijn maar er komt eventueel nog een band. Deze nemen dan hun eigen PA mee en prikken bij ons in.
Mijn idee tot nu toe:
Geluid:
- dubbele Bell VPS set
- Pioneer DJ setje (2xCDJ-1000, DJM-800)
Licht:
Fronttrussje 4 meter met;
- 2x Robe 250-AT
- 1x 4-bar (500 W) evt. 2 4-barren
Carre 5x5 met;
- 4x Robe 250-AT
- 2x Blinder 4
- 4x 4-bar (500 W)
- 1x stroboscoop (geni)
- 1x Look Unique hazer
- 1x Antari Z-1500MKII
- Avolites Pearl (Tiger of 2008)
Wat vinden jullie hiervan? Op/aanmerkingen? Ideeen?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
M.v.g. Robin.
Hallo allemaal!
Even wat reacties van mijn kant:
Wat jullie allemaal zeggen over het ophangen van de luidsprekers met spanbanden, dat snap ik en ik zal zorgen dat dit niet meer gebeurd. Ik zal wel even uitleggen hoe het zat: Per luidspreker zaten er 3 spanbanden om: in de breedte 1 en in de hoogte 2 (jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik
)
Er is idd gebruik gemaakt van conventionele parren en LED parren. Persoonlijk vond ik dat dit er erg netjes uit zag. Ook deden de LED parren zeker niet veel onder voor de conventionele parren.
De constructie bestond uit 2 wind-up statieven met daartussen 12 meter vierkants truss. Voor de wind-ups stond aan elke kant nog een stuk truss van 3 meter waardoor het net leek of dit een geheel was.
Er zijn idd 2 JB-Systems The Winners gebruikt. Het effect was idd niet geweldig maar het viel zeker op en was toch wel een toevoeging.
Antwoorden op de vragen van Prosoundandlight:
1. De trussconstructie stond zo ver mogelijk naar achter. Verder kon niet omdat de kerk daar smaller wordt (beetje moeilijk uit te leggen). De truss werd wel verlicht met LED parren zodat het er toch heel mooi uitzag, jammer genoeg is dat licht bij alle foto's uit.
2. Volgend jaar zal ik zeker zorgen dat er tegenlicht is.
3. Al uitgelegd.
4. Al uitgelegd.
5. Al uitgelegd.
6. De mengtafel was een Dynacord Powermate.
De luidsprekers waren RCF ART-300's.
De microfoons waren allemaal SM-58's.
Het licht werd gestuurd door een Avolites Pearl Tiger (ik weet het, eigenlijk een veel te grote tafel
)
Topic: Licht- en geluidsplan kerstconcert (3-1-2009 11:31:00)Even wat reacties van mijn kant:
Wat jullie allemaal zeggen over het ophangen van de luidsprekers met spanbanden, dat snap ik en ik zal zorgen dat dit niet meer gebeurd. Ik zal wel even uitleggen hoe het zat: Per luidspreker zaten er 3 spanbanden om: in de breedte 1 en in de hoogte 2 (jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik
)Er is idd gebruik gemaakt van conventionele parren en LED parren. Persoonlijk vond ik dat dit er erg netjes uit zag. Ook deden de LED parren zeker niet veel onder voor de conventionele parren.
De constructie bestond uit 2 wind-up statieven met daartussen 12 meter vierkants truss. Voor de wind-ups stond aan elke kant nog een stuk truss van 3 meter waardoor het net leek of dit een geheel was.
Er zijn idd 2 JB-Systems The Winners gebruikt. Het effect was idd niet geweldig maar het viel zeker op en was toch wel een toevoeging.
Antwoorden op de vragen van Prosoundandlight:
1. De trussconstructie stond zo ver mogelijk naar achter. Verder kon niet omdat de kerk daar smaller wordt (beetje moeilijk uit te leggen). De truss werd wel verlicht met LED parren zodat het er toch heel mooi uitzag, jammer genoeg is dat licht bij alle foto's uit.
2. Volgend jaar zal ik zeker zorgen dat er tegenlicht is.
3. Al uitgelegd.
4. Al uitgelegd.
5. Al uitgelegd.
6. De mengtafel was een Dynacord Powermate.
De luidsprekers waren RCF ART-300's.
De microfoons waren allemaal SM-58's.
Het licht werd gestuurd door een Avolites Pearl Tiger (ik weet het, eigenlijk een veel te grote tafel
)Hallo allemaal,
Ik heb het de laatste tijd heel erg druk gehad en daardoor geen tijd meer gehad om te reageren op dit topic.
Ik heb wel alles goed doorgelezen en het kerstconcert is goed verlopen. Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!
Ik heb het de laatste tijd heel erg druk gehad en daardoor geen tijd meer gehad om te reageren op dit topic.
Ik heb wel alles goed doorgelezen en het kerstconcert is goed verlopen. Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!