Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van John_p

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 49 bijdrage(n) van John_p (Pagina: 3 van 5)

Topic: D&B C7 set (14-10-2008 21:50:00)
De set klonk ook als een dijk !! en het was makkelijk.. Maar daar ging het nu even niet over, en ook niet over wat je nu wel of niet doet.. Ben benieuwd wat er nu eigenlijk IN die C7 set zit. De top is duidelijk, alleen nog niet welke speakers. Het zal in ieder geval fatsoenlijk spul zijn, wellicht OEM speakers. D'r zijn wel meer top merken met OEM speakers.. Bijvoorbeeld de U88 van AXYS daar staat AXYS op de bass speaker met type 18 GT 200.. rara wat is dit BEYMA. Even concreet wie heeft er een D&B C7 set en wie heeft hem eens open geschroefd of open gezien?
Topic: D&B C7 set (13-10-2008 21:52:00)
Johan,

Aha mooi, ik was ook al aan het zoeken geweest en had die coaxiale hoorn bij de speakerstore al eens gezien. Het moest wel zoiets zijn anders haal je never nooit een spl van 138dB "maar" een paar honderd watt aan vermogen. Wellicht het nabouwen waard. Een 15" bass zou dan mooier zijn zodat de top wat lager zou kunnen dan met een 12" erin. Aan de ander kant heb ik nog een paar RCF L12 544K speakertjes liggen zal die eens qua specs met de B&C 12PE32 en/of B&C 12MH32 vergelijken welke in het ontwerp van jouw linkje zitten. Net even gekeken ze staan niet standaard in WinISD dus ff op het net zoeken bij B&C.. Wel een indrukwekkende speaker die 12MH32 101dB 1W/1m maarja hij gaat ook tot 3KHz dus het is natuurlijk wel minder moeilijk om dat 101dB te produceren bij bij 1KHz.. bij 100Hz doet ie dat zeker niet..
Topic: D&B C7 set (13-10-2008 12:35:00)
Hallo,

Vorig weekend een klusje gehad en door plaatsgebrek kon ik mijn speakers niet opstellen. Ik stond geboekt om tussen de optredens van de band in te draaien. "noodgedwongen" over de PA van de band gedraaid. Een mooi oplossing maar voor een jongen met geluid toch altijd weer wat minder want je wilt toch graag je eigen spullen gebruiken. Zekers als je die in de bus hebt staan... sad :( sad :( De band had ook geluid ingehuurd, een behoorlijke en zeer goed klinkende set D&B C7 top speakers en per kant 2x D&B C7 subs met bijbehorende versterkers. Ik ben eigenlijk benieuwd wat daar nu eigenlijk in zit. Op de site van D&B kunnen vinden dat in de top een 15" en een 1,5" zit en in de bassen een enkele 18" Heeft er iemand meer info over deze set. Misschien een tekening ?? Voor het geluid wat eruit kwam een zeer compacte set ook gezien de specs.. een SPL max van 138dB zeker niet kinderachtig.
Topic: Wielen onder baskast met onbereikbare onderzijde (13-10-2008 10:39:00)
Voor DJLimburg bij jou in de buurt verkopen ze die pluggen ook bij de B&D winkel in de outlet te Roermond, ik heb er daar veeeeel gehaald de dikste die ze hebben is M6. Ik gebruik ze met groote regelmaat. Ze hebben daar overigens ook setjes waar een tang bij zit om de paraplu pluggen vast te zetten.

Het is degelijk spul maar je moet je wel houden aan de boor instructies dus niet te kleine gaten boren. Verder moet de paraplu de ruimte hebben aan de achterzijde om uit te vouwen. dus NIET een paar milimeter van een hoek of zijkant plaatsen maar ruimte houden.
Topic: Welke kasten voor een Beyma 18G550 iemand een goed klinkende tip ? (2-9-2008 21:02:00)
De kasten al weer een tijdje in gebruik keer of 6 mee gedraaid,

Draai er met 800 Watt per kant op en ze gaan als een brandweer !!!!!! heb er 2 topjes per kant opstaan elk met een RCF L12 544K en een hoorntje. Als drivers in de kasten zitten RCF L18 S800 speakers. Op de topjes 600 Watt per kant. Diverse keren in een feesttent gestaan van 10x15m met 200 man geen probleem, 12x18m 250 man ging ook goed moest toen wel bijna voluit. Het is toch wel lekker om nog wat "over" te hebben. 2 kastjes per kant zou geen overbodige luxe zijn. Wellicht dat ik er nog een paar bij bouw of een paar Bass relex kastje om dichtbij ook wat vollere bas te hebben. In de tent voldoende bas maar daarbuiten zeer zeker ook nog ;-)))))))) De bassen dragen ver.
Topic: WAt denken jullie van deze kasten? (2-9-2008 20:46:00)
Hoi,

Ik heb wel eens met de beste man gemaild, zijn inderdaad ARLS kasten. Als je goed kijkt naar de foto in de advertentie op MP dan zijn de 15 en de 18 inch kast identiek op het speakergat na. Dit geeft bij mij enige twijfels.. Een 18" kan nooit in een zelfde kast als een 15" of omgekeerd.. Kan misschien best goed klinken maar hoe wordt de speaker belast ? Het ontwerp is voor een 15"

MDF heeft niet alleen een nadeel wat water betreft maar je sjouwt je ook een breuk..

Succes met bouwen ben benieuwd hoe ze je bevallen
Topic: RCF Bassbin kasten (9-1-2008 17:07:00)
Bigbang MDF omdat dat goedkoop is en makkelijk te freezen.. Stoft wel enorm maar met een afzuiging op de frees valt het ook wel weer mee happy :) Heb alles omgerekend naar 18mm gezien er alleen 18 en 22 mm in de reguliere handel verkrijgbaar is. Kasten zijn ook als test gebouwd komt ook geen verf op.. Ga zo nog eens bouwen maar dan van Berken multiplex maar dat is bijna 3x zo duur als MDF... Weet nu ook dat ik er voorlopig maar 2 hoef te bouwen want de Beyma 18G550's klinken niet zo denderend in deze kasten..

Heb de kasten afgelopen weekend buiten getest want in de garage rammelde de TL-buizen bijna uit het plafond razz :p m'n buurman 300m verderop hoorde ze goed laugh :D laugh :D Bij mijzelf in huis kon je de kop en schotels ook in de kast horen rammelen razz :p (zo'n 20m van de boxen vandaan)

Gebruikte versterker DAP Palladium 1600 (2x 525W @ 8ohm) met een Behringer DCX-2496 bandpass op de bass van 36-115 Hz
m'n toppen hebben het nu hard te halen voorheen slofte ze mijn Zeck Sub-18 kasten makkelijk bij
Topic: RCF Bassbin kasten (8-1-2008 17:27:00)
Hallo,

Al een tijdje had ik nog 2 paar 18 inch speakers liggen welke nog eens een keer van een passende kast moesten worden voorzien. Had zo hier en daar wat rondgezocht en rondgevraagd maar kwam daar niet veel verder mee. Totdat ik hier op het forum ergens in een onderwerp het ontwerp zag van de RCF BASSBIN. Het ontwerp vermelde niet welke speaker erin moest alleen RCF... Gezien een van mijn setjes RCF L18S800 speakers zijn besloten om deze kasten maar eens te gaan bouwen. Na wat reken en teken werk bleek een speaker NET niet uit 1 plaat van 122x244 te kunnen maar ik had nog wat "afval" stukken staan dus met 2 platen kon ik het redden.

Met wat gereedschap een bovenfrees, invalzaag en een geleiderail kom je al een heel eind.

Binnen een paar uurtjes waren de kasten gezaagd en gefreesd en op de juiste plaatsen voorzien van gaten. Alles netjes gelijmd met vullende constructielijm, geschroefd en geniet en dan een dagje laten drogen, zeker met deze niet al te zomerse temperaturen.

Een dag later het grote moment, speakers erin.. en luisteren hoe het klinkt, nou ik moet zeggen indrukwekkend.. in mijn "oude" zeck Sub 18 kasten zitten dezelfde speakers maar wat een verschil.. 2 zeck kasten doen amper de helft van 1 BASSBIN de bas is veel duidelijker voelbaar en niet onbelangrijk ook een stukje verderop nog zeer goed hoorbaar..

Voor de test ook mijn Beyma 18G550's in de kasten geschroefd maar die klonken BEDUIDEND slechter nu hebben de RCF's 1,5dB meer geluidsdruk maarja dt is op 1KHz..

Heb de parameters van de speakers naast elkaar gelegd en ze verschillen wel wat maar niet dat je zegt deze speaker zou in een kast voor een RCF helemaal niet werken.

Een paar foto's

het frezen van de zijkanten : https://bp0.blogger.com/_kjSACvGkHkk/R4OeWVVGmRI/AAAAAAAAACk/waSU-Eey6kc/s1600-h/CIMG0469_klein.JPG
Kast zonder bovenkant : https://bp3.blogger.com/_kjSACvGkHkk/R4OeXFVGmTI/AAAAAAAAAC0/02ae2Ch53Eg/s1600-h/CIMG0495_klein.JPG
De kast geladen met een Beyma 18G550 : https://bp0.blogger.com/_kjSACvGkHkk/R4OeXVVGmUI/AAAAAAAAAC8/3MQNy53qw3A/s1600-h/CIMG0504_klein.JPG

Het ontwerp is hier te vinden : https://img415.imageshack.us/my.php?image=rcfbassbin2mz.jpg
Topic: Ontwerp voor Beyma 18G400 (1-1-2008 17:06:00)
Hallo,

Ben de afgelopen week aan het bouwen en aan het testen gegaan, Eerst een kast gebouwd en daar de Beyma 18G550 in gehangen, dat klonk al veel belovend. Daarna de tweede kast gebouwd en daar een L18S800 in gehangen, dat ging nog veel harder tekeer. Daarna de 18G550 eruit gehaald en in de andere kast ook een L18S800 gezet en dat klinkt echt voortreffelijk, en bass waar je U met een hoofdletter U tegen zegt. Voorheen zaten de L18S00 speakers in een Zeck Sub18 kast maar die vallen in het niet bij deze kasten. Het volume is dan ook wel veeeeel groter 300 liter tegenover 105 liter. De klank met de RCF speakers is echt beduidend beter dan met de Beyma's en dat komt niet alleen maar door die 1,5Db meer geluidsdruk (volgens de specs) Het klint meer als een verschil van een dB of 3 of meer. De bass is t.o.v. de Sub 18 kasten veeel duidelijker voelbaar. Foto's van de bouw volgen nog, nog even kijken waar ik ze kaan wegzetten op het net..
Topic: Beyma 18G550 in een BR118 kast ??? (6-12-2007 21:57:00)
Pieter,

bedankt voor de info, ik denk dat ik een paar hybride kasten (heb in een ander onderwerp hier in het forum daar ook een vraag over uitstaan) ga bouwen kijken hoe die klinken met een 18G550 erin.. die heb ik namelijk 2 liggen en ook nog 2 RCF L18S800