Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Harmsen

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 36 bijdrage(n) van Harmsen (Pagina: 3 van 4)

Topic: Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu (23-2-2007 20:05:00)
IRT KVM
-Off topic: Ik baseer het gegeven dat je mag stellen dat een merk televisie langer meegaat dan een iets minder merk televisie op eigen ervaringen. Ook is de kwaliteit wat verschillend. Dit is ook terug te zien trouwens in de inruilwaarde van dergelijke toestellen. Ik probeerde echter niet te suggereren dat Thompson een slecht merk was, verre van dat zelfs. Thompson is zeker één van de betere merken, alleen JVC is toch net wat beter. Verschillen? Bijvoorbeeld de ruistoon van rond de 18kHz tot 19kHz die weliswaar bij beide merken hoorbaar is (mits je jonger bent dan 20 (en op dit forum komt er nog bij mits je goede koptelefoons en geluidsbescherming hebt tijdens het gebruik van audio-apparatuur wink ;) ) maar toch beduidend irritanter is op de Thompson. Verder andere kleine kwalitatieve dingetjes, maar mijn Thompson bevalt nog altijd uitstekend en is zeker een prima aankoop geweest. (added IRT TCMC)

Mmmm.. JVC plaats ik persoonlijk even als AA merk, over de plaats van Philips ga ik ervan uit dat de reputatie van Philips erg goed is en ook gezien het toch altijd geldende advies van verkopers (waarom zou ik ze eens niet geloven shut up :X ) om een merktelevisie zoals Philips aan te schaffen. Zelf ben ik niet een liefhebber van Philips, vind JVC eigenlijk mooier alleen Thompson was prijstechnisch beter en had een leuk design, en produceert daarnaast al tientallen jaren televisies en gaan inderdaad ook lang mee. En toch plaats ik JVC toch nog net even boven Thompson, alhoewel de (technische) verschillen niet erg groot zijn. RCA? bedoel je deze? RCA televisie? wink ;)

-back on topic: mmm.. klinkt bemoedigend over de DAP RS serie, ik zal alleen ook nog kijken naar Meyer en naar Soundprojects, evenals een aantal andere opties. Het kan alleen maar beter worden in elk geval. Tjah, over levensduur valt inderdaad weinig te zeggen, maar gaat er meer om hoe de elektronica in elkaar zit, en uit ervaring weet ik dat Chinezen heel erg verschillend denken, of in ieder geval produceren. Ik heb namelijk ooit eens een aantal weerstations kunnen repareren voor een bedrijfje, alleen van de microchips werd ik niet echt blij, de weerstandjes waren niet gesoldeerd maar gelijmd :( . Voordat we weer teveel off-topic gaan, ik neem aan dat de RS series een beetje degelijk in elkaar zijn gezet, alleen was ik nieuwschierig naar een geschatte kwaliteitsverwachting. Ik zal maar aannemen dat dit wel goed zit, tevens verder kijken en wellicht een RS even aan een test onderwerpen, wellicht krijgen we een verkoper zo ver om eens even het kastje van de binnenkant te bekijken... (verwacht van niet echter)

IRT TCMC

Ik heb inderdaad (volgens mij) jouw review gelezen van de X-15 (in ieder geval een review op dit forum en het staat me bij dat jij de auteur was, ik kan me echter ook vergissen in de naam van de auteur). Ook dat de golven 40 meter ver komen heeft mij wel gecharmeerd, en daarnaast vind ik het ook nog eens mooie boxen (komt niet 'fischerprice-erig' over). Zal in elk geval proberen om eens zelf ook de X-15 aan een test te onderwerpen aanstaande dinsdag. Is het mogelijk om de X-15 volgens jou te combineren (X-15 als topkast) met een RS-218B sub (en dat het ook nog klinkt/haalbaar is)? Zelf heb ik er wel ideëen over, maar aangezien jij de X-15 wellicht beter kent, kan jij beter beoordelen.
Topic: Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu (23-2-2007 16:54:00)
bedankt voor de suggestie, heb ik ook wat nuttigs te doen tijdens mijn vakantie gelukkig, lekker boxen uitzoeken. Zijn er verder nog aanraders wat betreft 'full-range' boxen die tevens als top kunnen functioneren met een stevige sub eronder? Aanstaande dinsdag ga ik maar eens Groningen afstruinen op boxen en bij verschillende zaken een boxentest doen, met een zelfgemaakt CD'tje. Hoewel de test niet helemaal eerlijk is, andere ruimtes, andere versterkers, andere mengpanelen etc, geeft het wel een indruk wat we ongeveer mogen verwachten en wat de standaard op dit gebied is. Heb er nu maar de LEM's (D-400) staan, maar een aantal JBL's en Shure's, misschien ook Dynacords en andere merken (ook DAP k-series) worden beluisterd. We hebben namelijk 8 nummers uitgezocht die elk op een aantal aspecten worden beoordeeld met cijfers, laag, midden, hoog en volume moeten toch wel alle punten van een box kunnen samenvatten en zaken zoals uitstraling en gebruikersgemak komen in een kopje overig aan bod. De huidige installatie krijgt alleen een zware onvoldoende op bijna alles, en dat is nog vrij coulant.
Topic: beginners boxjes (22-2-2007 19:18:00)
hangt ervan af wat jij goed vindt. Boxen zijn sowieso duur, voor een leuk setje computerspeakertjes ben je hetzelfde bedrag kwijt aan boxen. Dit zit wel vrij onderin en er zullen niet veel merken zijn die nog een vergelijkbare prijs/kwaliteitsverhouding op dit niveau hebben. Als jij zegt dat je alleen voor wat vrienden muziek wil hebben in een huiskamer, kan je deze boxen op max zetten en ervoor gaan. Verwacht er dan alleen niet teveel van, er komt weliswaar geluid uit, maar zodra de boxen het ook maar enigszins moeilijk krijgen ga je dit gelijk vernemen in je oren. Zo zou mijn radio met 2x een 60 watt sony boxje prima een grote huiskamer kunnen volpompen met lawaai, alleen klinkt het niet meer zo aangenaam voor het bezoek zodra het geluid hard moet voor een feest. Wat dat betreft is er ook geen vergelijk te maken tussen de voorgestelde boxen. (IRT above - added) Zodra een huiskamer set normaal wordt gebruikt, zal je weinig (of geen storend) verschil merken, alleen zodra je extra vermogen wilt hebben kom je in de problemen en kan je beter de ruimte verlaten.

Aangezien je het hebt over een drive in, zou ik toch liever richting de K-112's of K-115's gaan, IMO. Hier komt genoeg geluid uit wat prima is, alleen dit is ver boven jouw voorgesteld budget. Alleen is de kwaliteit dusdanig beter dat je met dit setje nog enkele jaren vooruit kunt, wat met de goedkopere boxen kritieker gaat worden.

Een dure hobby inderdaad, alleen je kan beter 100 euro teveel aan iets uitgeven dan net iets te veel bezuinigen waardoor je opgescheept zit met prut wat je eigenlijk helemaal niet wou hebben.
Topic: Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu (18-2-2007 14:54:00)
nu is er een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen DAP en Meyer, maar kan ik stellen dat een Meyer set idd bij wijze van spreke levenslang meegaat en de DAP RS series korter, zeg eens 10 jaar of is dit te kort, dan wel te lang?

(bij gelijk, rustig gebruik)

Beetje vage vraag misschien, anders geformuleerd: Hoe lang zou een DAP RS set meegaan bij normaal gebruik. Zou het vreemd zijn om hier 10 jaar voor te rekenen bij rustig gebruik? (zeg eens 60 avonden over 10 jaar?)
Topic: Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu (17-2-2007 15:28:00)
Ah kijk, bedankt, lijkt idd zeker wel wat. Zal het in ieder geval meenemen, hiermee moeten schoolfeesten zeker wel lukken. Enigste vraagtekens die ik heb is of een college bereid is om een tweede hands installatie te kopen t.w.v. 10.000 euro die ze zelf moeten ophalen in België, zo'n 1000km rijden, alleen wat ze dan krijgen is in elk geval prima.
Topic: Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu (16-2-2007 16:48:00)
Ik zal anders alles posten wat ik tot nu toe heb (afgezien van de echte kleine dingetjes)

Versterkers
www.new-line.nl/v/15678 (voor subs)
www.new-line.nl/v/15677 (voor top/andere kleinere kasten, ik vond 2,5* het RMS vermogen over een box zetten iets teveel)

Mengpanelen
www.new-line.nl/v/14398 (Toneel etc)
www.new-line.nl/v/13193 (schoolfeesten)
www.new-line.nl/v/13996 (alleen voor scans)

Boxen
www.new-line.nl/v/13085 (sub)
www.new-line.nl/v/13084 (top)
www.new-line.nl/v/12737 (gebruikersgemak?)

Licht
www.new-line.nl/v/13216 (winners 4x)
www.new-line.nl/v/12869 (stroboscoop)
www.new-line.nl/v/12551 (rookmachine)

Overig vermeldingswaardig
www.new-line.nl/v/5773 (stagewheel)
www.new-line.nl/v/14868 (CD speler 2x)
www.new-line.nl/v/11694 (DriveRack PA crossover)
www.new-line.nl/v/13689 (DEQ)
www.new-line.nl/v/11188 (koptelefoon)
www.new-line.nl/v/6127 (speakonkabel)
www.new-line.nl/v/13123(12 HE Rackcase)
www.new-line.nl/v/14078 (DJ meubel)
www.new-line.nl/v/5980 (voor DMX gebruik)
www.new-line.nl/v/20678(statief 2x)
Topic: Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu (16-2-2007 16:15:00)
Een stage-snake is ingevuld in de vorm van 30 meter multikabel van DAP met 16 in, 4 out, als speakon kabels heb ik momenteel 15 meter 4*2,5mm.

Ik zal inderdaad nog even kijken naar een ander mengpaneel die jij voorstelde.

Over delay heb ik nog wel mijn bedenkingen, het zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik vraag mij af of toekomstige gebruikers, toch wel voornamelijk leerlingen, gebruik gaan maken van instellingen zoals een delay-functie waarbij ze alle boxen precies tweaken. Als zo'n delay functie wel is aan te raden, wat zou dan een goed apparaat zijn? Ik ben nog niet zo heel erg veel tegengekomen, op een DAP delay na:
DAP delay

Verder nog één van Behringer, en de huidige cross-over schijnt ook een delay-funtie te hebben of 'delay-allignment' zoals het nu wordt genoemd, is deze delay functie voldoende die op het huidige apparaat zit? PA driverack

Wat wordt er verder aangeraden voor tops, naast de huidige DAP set die er staat? Zou de DAP-k115 wat zijn, of een actief dingetje van LEM
Over de DAP-k series ben ik veel positieve reacties tegengekomen en dit schijnen ook wel goede boxen te zijn. In elk geval beter dan wat dit college er nu heeft staan.

Ik ben namelijk normaal gesproken belast met het inhuren van alle apparatuur en zodoende weet ik een beetje van alle kosten die voor dit college meespelen. Huren leek mij goedkoper en op de korte termijn is dit ook zeker goedkoper, alleen na alle kosten te hebben uitgesplitst, vond ik dat er echt voor belachelijk veel geld werd ingehuurd, tov de aanschafkosten.

Ook rekening houdende dat als er een keer een toneelstuk wordt opgevoerd, er gelijk een generale repitie 1 dag van te voren wordt gehouden zitten we al vrij snel op 500 euro voor een toneelstuk per keer. En dit is dan ook nog erg richting de budget versie, doordat de huidige schoolinstallatie ontoereikend is. Eigenlijk heb ik vandaag nog maar eens de huidige installatie beluisterd (2x 150 RMS Dynacord boxen), alleen daar werd ik helemaal niet vrolijk van. Het laag was vreselijk, het midden ging redelijk en het hoog was ook niet om aan te horen. Normaal ben ik nog wel inpassend, maar dit was echt te erg. De conrector is er zodoende nog bijgehaald, evenals de verantwoordelijk technicus die nog een poging mocht wagen, maar nu ik de installatie zo heb gehoord zou ik er echt niets meer mee durven, zelfs geen presentatie meer.... het is dat we geen alternatief hebben anders stond er nu wat bij het grofvuil..

De financiele kant wordt volledig gedekt, in totaal probeer ik om het budget rond de 15.000 euro te houden, waarvan deze 8000 euro bestemd is voor boxen en een versterker geschikt voor schoolfeesten (zeg eens 600 man) en voor presentaties (waarschijnlijk aparte full-range/top-kasten ondersteund met subs)
Topic: Hoe doen jullie het?!?! (14-2-2007 15:46:00)
je moet het wel even hier melden waar je disco straks is gebouwd hé, alvast heel erg veel succes en is een leuk streven om te bereiken.
Topic: Hoe doen jullie het?!?! (12-2-2007 21:37:00)
veel geld hebben lijkt mij. Ten tweede moet je een plan hebben. Ten derde moet je naar de gemeente om goedkeuring te krijgen en dan pas moet je eens een keer gaan kijken naar een geschikte lokatie, wat betekent dat je waarschijnlijk een compleet winkelpand mag gaan verbouwen, dan wel moet slopen voor nieuwbouw in een centrum. Een makelaar kan je helpen bij een keuze van een geschikt pand.
Topic: Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu (12-2-2007 16:30:00)
ik ben inderdaad met je eens dat je, noem het geluk, eens kan hebben bij een serie. Je kan een hele goede set treffen die 20 jaar met gemak mee kan maar ook een set die het net 5 jaar uithoud. Ik zie het ook meer als televisies en computers: allemaal doen ze het, kwaliteit verschilt en ook levensverwachting, maar over het algemeen mag je stellen dat een JVC of Philips TV langer mee gaat dan Thompson, zo zie ik dit ook een beetje, maar om nou te stellen dat Thompson slechte TV's heeft gaat te ver, mijn TV doet het prima en zal dit nog jaren doen. Ik verwacht geen wereldschokkende kwaliteitsniveau's voor deze prijzen: beide zullen het gewoon erg goed doen en beide sets zijn vergelijkbaar, alleen als ik de reacties hier lees zou ik zeggen dat de SP4 set waarschijnlijk net iets beter draait, vandaar dat het mijn interesse zeker heeft. Alleen de DAP set is niet veel minderwaardiger, of andersom, de SP4 zal niet heel erg veel beter zijn.

Ik zal je advies zeker in overweging nemen, ook zeker met de SP4 set. Ophangen ben ik ook een groot voorstander van, kost én minder tijd, én mensen stoten geen boxen om, maar tijdens een directie-overleg heeft de directie te kennen gegeven dat ze deze installatie graag als mobiel willen zien. Ik ben hier gekomen voor advies in de eerste plaats dus zou het ronduit debiel zijn als ik vervolgens jullie welgemeende adviezen koud laat, hier kan ik zeker wat mee.

Bedankt en jullie horen wel als ik tegen meer problemen aanloop wink ;)