Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hendrik

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 20 van 20)

Topic: 3 groepen!?!?!? (3-5-2004 21:39:00)
Op de een of andere manier was mijn post bij "schooloptreden" verzeild geraakt. ???

Ik ken ook geen huizen met minder dan 3 eindgroepen idd, das nog altijd wat anders dan 3 VRIJE eindgroepen. Zoals ik al aangaf met vriezers etc.
Hier in de omgeving dus veel 16A- a of b automaatjes, weinig 20A.
XX Ampere zekering in een ampje zegt niet zoveel over inschakelstroom. Waarde is bepaald voor een "foute boel" situatie.
En het stroomverbruik van de straat heeft dus al helemaal niks te maken met jouw situatie in huis "A". Dat zou een beetje vreemd zijn. Of je bent in de tuin aan het graven geweest laugh :D .

12 groepen 3x45A is stevig voor een woonhuisje. Of heb je dat apart laten aanleggen voor je hobby? wink ;)
Topic: 3 groepen!?!?!? (2-5-2004 19:24:00)

big bang schreef:

Newbie vraagje: Wat bedoel je met burn-in??
Effe 10min tot kwartier alles op Full-on.
Topic: Wat te doen bij bedreigingen (1-5-2004 20:48:00)
On topic:

Spreek hier uit eigen ervaring. Dreigen de politie te bellen helpt niet. Voor de 2e keer ook niet. Politie echt bellen helpt al helemaal niet omdat die lui doodleuk VEEL te laat op komen dagen en niks durven. (geef ze geen ongelijk, ze mogen ook niks) Gevolg ik moet stoppen met draaien 250 man ontevreden, veroorzaakt door 30 man.
Regel wat grote brede lui met maglites.
Topic: driver protectie (1-5-2004 19:25:00)

MINI COOP schreef:

jammer....

ik zoek echt een speakerprotector...niet alleen een tweeterprotector...

ik ga nog eens op zoek op het net razz :p
Een goed ingestelde speakerprocessor = een speaker protector.
Topic: 3 groepen!?!?!? (1-5-2004 19:09:00)

Michael schreef:

vier 1000 watt parren passen rustig op een 16 ampere groep. Niet overall maar meestal past het wel, ook bij particulieren thuis. Veel schakelaars of c automaten kunnen maximaal 20 ampere hebben
Dat zei ik dus, automaten met C-karakteristiek zijn vrij zeldzaam in particuliere installaties. Klap maar eens 4kW aan halogeen verlichting in 1 keer aan op een A-automaatje...... It's dark in here.
Ik zit ook in de verhuur van gereedschappen, krijg vaak genoeg machines terug omdat de automaten eruit knallen. En dit zijn dan geen machines van 3kW ofzo. Als je bijv een haakse slijper van 1,5kW op zo'n automaat zet, en je gebruikt hem een uur en de vriezer schakelt ook nog eens in bijv....

Michael schreef:

dus die grens kan op veel plaatsen gerekt worden en mits men in bezit is van degelijk verdelers,
Dat snap ik echt niet. Met een verdeler kan je niks rekken, ook al hang ik een verdeler met 125A D-automaten achter een 16A groepje. Als hij gaat dan gaat hij.

Michael schreef:

Owja en dat eend rive-in maar zelden 3 groepen nodig heeft. Eens rekenen: vier bassen en twee toppen = drie versterkers bij mij welke een groep bezetten inclusief afspeelapparatuur. Dan acht parren van 1000 watt of de 500 watt raylights welke dus of twee of een groep gebruiken en als laatste de rookmachine, aansturing en effecten welke ook nog wel een klein groeje opslurpen. Dus drie groepen is toch wel een veel voorkomende noodzaak ook bij (meestal grotere) particuliere feestjes. en dan hebben we het nog niet gehad over excessen als zestien parren, 300 watt foggertjes en scanners, moving heads en greotere geluidssets. Een feestje draaien op acht/negen groepen heb ik al vaker meegemaakt.
Nu volg ik je al helemaal niet meer. 3 Versterkers op 1 groep, zou nog kunnen hoewel het mij niet lukt. Wat versta jij in hemelsnaam onder particulier? 3 vrije eindgroepen bij een particulier? Dat moet ik nog meemaken. En bij piet in de huuskamer zet je toch niet 8kW aan parren neer? 300w foggertjes? tiepevaut denk ik........

Ik heb ook feestjes meegemaakt waar ze meer gebruikten ja, 3 x 125A. Daar gaat het hier niet om. Het gaat er om wat je dus kwijtkunt op 3 eindgroepen van 16A. Zoals al duidelijk is hangt het er helemaal van af wat je er op zet en wat voor karakteristiek de desbetreffende groepen hebben.

Denk er om dat halogeen verlichting, motoren, vriezers en koelkasten, verwarmingselementen etc nogal een grote inschakelstroom (kunnen) hebben. In de praktijk, kan je echt wel wat meer trekken uit een groepje. Scholen, theaters, zalen, kroegen etc hebben als het goed is allemaal tragere eindgroepen. Bij de particulier is dit meestal een ander verhaal.
Een Burn-in helpt mits je vrije groepen hebt. Als flip de frituur aanzet bijv. Of als je smoker en de vriezer toevallig tegelijkertijd aanslaan..... Stoppen kunnen een tijdje op hun flikker hebben. Als je dit dan doet, kan het best wezen dat ze na 2 uur zeggen: het is mooi geweest. happy :)

De oplossing is dus zelf even uitrekenen en opnemen in je verhuurovereenkomst wat je nodig hebt. Vrije eindgroepen eisen, burn-in doen. Laat een ander het dus niet aansluiten, of je moet zeker weten dat het goed komt. In principe mag je er vanuit gaan dat je klant een leek is op dit gebied. Zorg er dan voor dat je dat zelf niet bent, of je komt in het donker te staan met alle gevolgen van dien. Plan niet te krap!

O ja, als er 4 groepen tegelijkertijd uit knallen, dan hoeft dat echt niet met 10kW hoor, kan dus ook met 4kW. Vaak zijn de groepen gekoppeld, als 1 gaat gaat de ander ook. 4 groepen is dus 3 fasen + nul. Als je 1 fase belast en de frituur gaat aan.....
Hoop dat ik een beetje duidelijkheid verschaf.
Topic: 3 groepen!?!?!? (29-4-2004 23:42:00)
Bij particulier ja. Maar wie draait nou bij een particulier met een dergelijke set dat je 3 eindgroepen nodig hebt? En een groepenkast bij een particulier is per definitie vaak ontoereikend. Daar zitten meetstal snelle automaten in, niet met c-karakteristiek en al helemaal niet d.
Als je dan gaat uitrekenen hoeveel parren er op 1 groep kunnen, die groep vervolgens maximaal benut en dan flink gaat staan te flashen........... vind groepke niet leuk. sad :(
Als ik bij mij thuis 4 scans tegelijk aanzet (250w halogeen) vliegt 1 op de 5 keer al een automaat eruit.
En dan nog iets, vertrouw je erop als je zo'n grote rooie rakker ziet aan de muur (3 x 32A) dat het wel "goed" zit? Want ik ken een zaal waar die netjes is afgezekerd op 3 x 16A (wel traag natuurlijk, want dat is logisch angry )
Topic: Fingers bij LightJockey (29-4-2004 23:31:00)
Wat ik me herinner van de foto is dat de flash-buttons erg veel leken op die toetsjes van een toetsenbord. En een van mijn redenen om een los paneel bij te kopen zou in ieder geval zijn om van dat toetsenbord af te komen.........
Vrij te programmeren rotaries zijn lekker, had liever een jog btw. Vind het zelf een beknopt paneeltje.
Topic: Rookmachine (antari f80z) (28-4-2004 21:30:00)
Nee hoor, beetje condensatie doet wonderen
Topic: Rookmachine (antari f80z) (28-4-2004 19:16:00)
Rookvloeistof mag dan misschien wel niet giftig wezen, (een slokje kan dan ook geen kwaad) het is zeer onverstandig om in te nemen.
De basis betsaat immers uit gedemineraliseerd of gedestileerd water. Hier zit dus totally niks meer in, ook geen zouten. Wat gebeurt er? De zouten uit je lichaamscellen gaan zich in verhouding mengen met de vloeistof, zodat uiteindelijk beide een gelijke concentratie zouten bevatten. Je lichaamscellen kunnen op deze manier uitdrogen omdat ze minder zouten bevatten en dus minder vocht kunnen vasthouden hierdoor.
Einde biologieles.

Bij omzetting van water naar stoom is er idd alleen sprake van verandering van fase. Het kan dan automatisch onmogelijk opeens giftig worden. (wat is giftig, de3nk daar es over na)
Einde natuurkundeles.

Bij verbranding is er wel sprake van een chemische verandering. Verbranding van water kan niet het gaat dus om de additieven. Ik weet niet wat ze er aan toevoegen maar het zal weinig wezen waardoor de conclusie al vrij snel getrokken is dat zelfs nu (hoogstwaarschijnlijk) het niet schadelijk is.
Einde scheikundeles.

Dan is azijn minder fijn razz :p
Hij is nog helemaal nieuw * (vergeten te zeggen)
en een ander vriendje zei dat de compressor te vroeg aan ging zodat de oude vloeistof (die dus net niet meer verbrand was...) er uit komt...

en trouwens, giftig is die vloeistof wel! maar als je het verbrand (waar het verwarmings element voor zorgt) is het niet meer giftig...
IK ZEG JE! rookvloeistof drinken is echt niet prettig... en ik weet niet of het dan met een goed einde afloopt...
DJ zijn is weten hoe je die kauwende schapen aant dansen krijgt.. ;)
Compressor te vroeg aan? Dan komt er gewoon vloeistof uit lopen, het zou goed kunnen dat er een rubbertje in je pomp versleten is. Als je hem open kan maken...... En anders een nieuwe pomp zoals andré al zei.

Vloeistof zal niet giftig wezen, volgens mij zijn enkele aditieven glycol en methanol. Er zit waarschijnlijk zo weinig methanol in dat je eerder bezwijkt aan vochtgebrek dan aan methanol vergiftiging.

En nu is het mooi geweest happy :)
Topic: Nieuwe Catalogus Highlite (16-4-2004 21:04:00)

DJ_Gijsie schreef:

Toch vind ik hem er wel goed uitzien, maar ja dat zegt meestal niks sad :(

Gijs
Nee inderdaad, vraag maar aan m'n ex. (ik hoop dat ze het leest) razz :p

Een collega van mij heeft de vision al getest, en was voor die prijs behoorlijk enthousiast. En dat zegt veel want hij is maar 15 x per jaar enthousiast (waarvan 12 x een vast gegeven in de maand, guess what)

Ik ga hem zelf denk ik binnenkort ook even testen, nadeel is het grote gewicht. Hij scheen in het laag wel redelijk te presteren.