Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Laxap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 20 van 20)
Topic: Technics koptelefoon: RP-DH1200 (20-2-2006 08:24:00)Daar zijn ze dan
Ik heb de tekening in:
AutoCAD 2000 (bouwtekening)
AutoCAD 2006 (bouwtekening)
Sketch-up 5.0 (3D model)
PDF (bouwtekening & 3D model)
JPEG (3D model)
Moet wel genoeg zijn dacht ik zo.Topic: Heb jij de Q-Factor? (17-2-2006 18:44:00)
Poging twee... Hopelijk blijft ie nu langer online...Topic: Wie is jouw favoriete DJ? (17-2-2006 14:26:00)
. Tot die tijd heb ik als publiek in ieder geval liever beamers. Anders zit je de hele tijd naar zo'n klein schermpje te turen, en dan is de aandacht daarvan al snel weg...Over een paar (lees: heel veel) jaar zet je een flightcase neer met dit erin neer 
volledig atrikel 1 en 2.Topic: Beyma 18G 50 (16-2-2006 17:00:00)
Hatsé
Dré's subs
'Wall of sound'dieter
Hier nog foto's van de bouw van zo'n "Dré-kastje" (in dit geval dus voor sm-115):
Klik
Klak
Klok
Grondverfje
Parts
Vlak voordat ze weggingenBedankt voor de foto's!
Kan ik een beetje zien wat mij te wachten staat als ik hem ga bouwen
Heb al verschillende subwoofers voor in auto's in mekaar gezet, ben benieuwd hoe dit me af zal gaan.
[edit schreef:Zou de combinatie DAP AX-12 & Beyma 18G 50 goed gaan? Of moet ik dan ook nog nieuwe topjes kopen?
[/edit]Topic: Beyma 18G 50 (16-2-2006 14:43:00)
18g50 kun je ook prima in de regio terecht, namelijk bij mij;-) Ik heb ze alleen zelden of nooit thuis staan dus hier testen zal wat lastiger worden. Je kunt natuurlijk altijd tijdens een klus langskomen op lokatie (na overleg uiteraard).
Wat ik van da 18g50's vind? Geweldig!
Nee, ik vind het serieus wel prachtkasten. Voor het volume die de kasten innemen geeft hij een enorm goede output. Met een lekkere top en goede aansturing durf ik met 1 subje per kant wel een man of 150-175 te pakken. Geluid is strak en in mijn ogen (zeker met een beetje eq. handigheid etc.) laag genoeg om bijvoorbeeld (met 2 of 3 per kant) bandjes te kunnen doen. Voor discowerk zeker ook goed, lekkere kick op de maag;-)
Verder vind ik de vergelijking van een kast als ax-15b met een 18g50 nog al krom als we gaan kijken naar (kans op) geluidskwaliteit. Ik 'mag' toch aannemen dat het bij de beyma allemaal wat beter is geregeld, hoe goed de DAP's ook zijn voor het geld. Daarnaast is er al eerder gesteld: met uitkijk op uitbreiding zou ik zeker eens gaan denken over een setje beyma's... (ook bedenkende dat wanneer je groter werk gaat doen je vaak niet meer met budgetkasten kunt aan komen zetten)Ik las net een oud topic over de Beyma 18G 50 waar jij niet zo te spreken was over deze speaker
Jij was helemaal fan van de sm115. Mede doordat je je Behringer EP-2500 als versterker kon gebruiken
Leuk om te lezen dat je nu toch helemaal weg bent van de Beyma 18G 50Topic: Beyma 18G 50 (15-2-2006 17:04:00)
18g50 kun je ook prima in de regio terecht, namelijk bij mij;-) Ik heb ze alleen zelden of nooit thuis staan dus hier testen zal wat lastiger worden. Je kunt natuurlijk altijd tijdens een klus langskomen op lokatie (na overleg uiteraard).
Wat ik van da 18g50's vind? Geweldig!
Nee, ik vind het serieus wel prachtkasten. Voor het volume die de kasten innemen geeft hij een enorm goede output. Met een lekkere top en goede aansturing durf ik met 1 subje per kant wel een man of 150-175 te pakken. Geluid is strak en in mijn ogen (zeker met een beetje eq. handigheid etc.) laag genoeg om bijvoorbeeld (met 2 of 3 per kant) bandjes te kunnen doen. Voor discowerk zeker ook goed, lekkere kick op de maag;-)
Verder vind ik de vergelijking van een kast als ax-15b met een 18g50 nog al krom als we gaan kijken naar (kans op) geluidskwaliteit. Ik 'mag' toch aannemen dat het bij de beyma allemaal wat beter is geregeld, hoe goed de DAP's ook zijn voor het geld. Daarnaast is er al eerder gesteld: met uitkijk op uitbreiding zou ik zeker eens gaan denken over een setje beyma's... (ook bedenkende dat wanneer je groter werk gaat doen je vaak niet meer met budgetkasten kunt aan komen zetten)Hoeveel vermogen krijgen die Beyma subs bij jou te verduren? En met welke versterker?Topic: Beyma 18G 50 (15-2-2006 02:13:00)
Met de 18G50 in Dré's ontwerp heb je een kastje ter grootte van de AX-15b echter met flink meer output. Twee AX-15b's zullen weer net boven de output van een 18G50 zitten. Wellicht dat de AX-15 ietsje dieper gaat.
De AX-18b is gemaakt om diep te gaan ten koste van de SPLmax, terwijl de 18G50 juist diepgang inlevert ten behoeve van de SPLmax. Het is maar waar je van houdt. De 18G50 houdt in ieder geval van een flinke versterker.
Mvg JohanOkay daar heb ik wat aan.
Over de AX-15B heb ik alle berichten al wel gelezen. Conclusie: Lekker geluidje voor de prijs en hij geeft een goede kickbass, alleen de lak houd het niet echt lang vol. Mijn vraag was dus eigenlijk welk systeem in mijn situatie het beste zou werken. Ze gaan gebruikt worden voor top 40 muziek, van alles wat dus.
Nog meer ervaringen?Topic: Beyma 18G 50 (15-2-2006 01:24:00)
€50 hout (per stuk maar kan ook per 2 geweest zijn)
€50 rooster (meen ook per stuk)
€70 lak
€30 schroeven
En dan komen er nog dingen als handvaten, aansluitpaneel, adapter voor tops, etc bij. En dat loopt ook snel op.15 mm multiplex kost per plaat iets minder dan €40 .
Maar €70 voor lak is wel veel. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Maargoed dat maakt de Beyma zelfbouw speakers dus nog duurder.
Ook kost de tijd mij geld. Ik kan namelijk ook gaan werken voor 5 euro per uur ipv de box zelfbouwen. Maar ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de Beyma zelfbouw en die ook iets nuttigs kunnen vertellen over de DAP AX-15B of de AX-18B.
Ik vind het toch wel bijzonder dat je hem kapot krijgt. Ik heb hem ook en gebruik hem nu ook iedere dag gemiddeld 2 uur. En ik heb niet het idee dat hij ooit kapot gaat op de manier hoe ik er nu mee omga.
Je moet natuurlijk ook niet die oorschelpen een meter uit mekaar trekken als je hem van je hoofd af haalt.
Topic: Het bouwen van een Dj Meubel (18-2-2006 21:15:00)Je moet natuurlijk ook niet die oorschelpen een meter uit mekaar trekken als je hem van je hoofd af haalt.
djsteev schreef:
Laxap heeft me laatst aangeboden om een 3d tekening te maken met autocad. Ik heb hem daar over gemaild. Daar horen we dus nog van.
Ik heb de tekening in:
AutoCAD 2000 (bouwtekening)
AutoCAD 2006 (bouwtekening)
Sketch-up 5.0 (3D model)
PDF (bouwtekening & 3D model)
JPEG (3D model)
Moet wel genoeg zijn dacht ik zo.
mr_jows schreef:
https://s38.yousendit.com/d.aspx?id=1GL2YZ02XCMZ33FDXOE39FNZKEPoging twee... Hopelijk blijft ie nu langer online...
DJ Zany voor de producties
Technoboy voor de livesets
Topic: tv flightcase! (16-2-2006 18:09:00)Technoboy voor de livesets
big bang schreef:
Ach over een paar jaar rollen we een doekje uit en hange we het in de trus, bovenaan connectortje erin en klaar
. Tot die tijd heb ik als publiek in ieder geval liever beamers. Anders zit je de hele tijd naar zo'n klein schermpje te turen, en dan is de aandacht daarvan al snel weg...
volledig atrikel 1 en 2.
Luc schreef:
Foto's:Hatsé
Dré's subs
'Wall of sound'dieter
Hier nog foto's van de bouw van zo'n "Dré-kastje" (in dit geval dus voor sm-115):
Klik
Klak
Klok
Grondverfje
Parts
Vlak voordat ze weggingen
Kan ik een beetje zien wat mij te wachten staat als ik hem ga bouwen
Heb al verschillende subwoofers voor in auto's in mekaar gezet, ben benieuwd hoe dit me af zal gaan.
[edit schreef:Zou de combinatie DAP AX-12 & Beyma 18G 50 goed gaan? Of moet ik dan ook nog nieuwe topjes kopen?
[/edit]
Luc schreef:
Voor de ax-15b kun je in Deventer wel terecht (moespot zegt je wellicht iets?;-)). Fijn testen is het daar trouwens nooit, maar misschien voor een eerste indrukje wel grappig (je ziet en hoort ze in ieder geval met EIGEN zintuigen in plaats van die van een ander...).18g50 kun je ook prima in de regio terecht, namelijk bij mij;-) Ik heb ze alleen zelden of nooit thuis staan dus hier testen zal wat lastiger worden. Je kunt natuurlijk altijd tijdens een klus langskomen op lokatie (na overleg uiteraard).
Wat ik van da 18g50's vind? Geweldig!
Nee, ik vind het serieus wel prachtkasten. Voor het volume die de kasten innemen geeft hij een enorm goede output. Met een lekkere top en goede aansturing durf ik met 1 subje per kant wel een man of 150-175 te pakken. Geluid is strak en in mijn ogen (zeker met een beetje eq. handigheid etc.) laag genoeg om bijvoorbeeld (met 2 of 3 per kant) bandjes te kunnen doen. Voor discowerk zeker ook goed, lekkere kick op de maag;-)Verder vind ik de vergelijking van een kast als ax-15b met een 18g50 nog al krom als we gaan kijken naar (kans op) geluidskwaliteit. Ik 'mag' toch aannemen dat het bij de beyma allemaal wat beter is geregeld, hoe goed de DAP's ook zijn voor het geld. Daarnaast is er al eerder gesteld: met uitkijk op uitbreiding zou ik zeker eens gaan denken over een setje beyma's... (ook bedenkende dat wanneer je groter werk gaat doen je vaak niet meer met budgetkasten kunt aan komen zetten)
Jij was helemaal fan van de sm115. Mede doordat je je Behringer EP-2500 als versterker kon gebruiken
Leuk om te lezen dat je nu toch helemaal weg bent van de Beyma 18G 50
Luc schreef:
Voor de ax-15b kun je in Deventer wel terecht (moespot zegt je wellicht iets?;-)). Fijn testen is het daar trouwens nooit, maar misschien voor een eerste indrukje wel grappig (je ziet en hoort ze in ieder geval met EIGEN zintuigen in plaats van die van een ander...).18g50 kun je ook prima in de regio terecht, namelijk bij mij;-) Ik heb ze alleen zelden of nooit thuis staan dus hier testen zal wat lastiger worden. Je kunt natuurlijk altijd tijdens een klus langskomen op lokatie (na overleg uiteraard).
Wat ik van da 18g50's vind? Geweldig!
Nee, ik vind het serieus wel prachtkasten. Voor het volume die de kasten innemen geeft hij een enorm goede output. Met een lekkere top en goede aansturing durf ik met 1 subje per kant wel een man of 150-175 te pakken. Geluid is strak en in mijn ogen (zeker met een beetje eq. handigheid etc.) laag genoeg om bijvoorbeeld (met 2 of 3 per kant) bandjes te kunnen doen. Voor discowerk zeker ook goed, lekkere kick op de maag;-)Verder vind ik de vergelijking van een kast als ax-15b met een 18g50 nog al krom als we gaan kijken naar (kans op) geluidskwaliteit. Ik 'mag' toch aannemen dat het bij de beyma allemaal wat beter is geregeld, hoe goed de DAP's ook zijn voor het geld. Daarnaast is er al eerder gesteld: met uitkijk op uitbreiding zou ik zeker eens gaan denken over een setje beyma's... (ook bedenkende dat wanneer je groter werk gaat doen je vaak niet meer met budgetkasten kunt aan komen zetten)
Rademakers schreef:
Over de AX-15 en AX-18 is al veel geschreven, kijk bijvoorbeeld eens bij de revieuws.Met de 18G50 in Dré's ontwerp heb je een kastje ter grootte van de AX-15b echter met flink meer output. Twee AX-15b's zullen weer net boven de output van een 18G50 zitten. Wellicht dat de AX-15 ietsje dieper gaat.
De AX-18b is gemaakt om diep te gaan ten koste van de SPLmax, terwijl de 18G50 juist diepgang inlevert ten behoeve van de SPLmax. Het is maar waar je van houdt. De 18G50 houdt in ieder geval van een flinke versterker.
Mvg Johan
Over de AX-15B heb ik alle berichten al wel gelezen. Conclusie: Lekker geluidje voor de prijs en hij geeft een goede kickbass, alleen de lak houd het niet echt lang vol. Mijn vraag was dus eigenlijk welk systeem in mijn situatie het beste zou werken. Ze gaan gebruikt worden voor top 40 muziek, van alles wat dus.
Nog meer ervaringen?
Sgrovert schreef:
Ik denk niet dat je met €150 per kastje klaar bent. Als ik het mezelf goed herinner ging er mijn mijn 2 kasten:€50 hout (per stuk maar kan ook per 2 geweest zijn)
€50 rooster (meen ook per stuk)
€70 lak
€30 schroeven
En dan komen er nog dingen als handvaten, aansluitpaneel, adapter voor tops, etc bij. En dat loopt ook snel op.
Maar €70 voor lak is wel veel. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Maargoed dat maakt de Beyma zelfbouw speakers dus nog duurder.
Ook kost de tijd mij geld. Ik kan namelijk ook gaan werken voor 5 euro per uur ipv de box zelfbouwen. Maar ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de Beyma zelfbouw en die ook iets nuttigs kunnen vertellen over de DAP AX-15B of de AX-18B.