Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Frisbee

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 20 van 20)

Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (13-1-2005 12:22:00)
Whoops, dan heb ik het verkeerd begrepen.

www.new-line.nl/forum/read/?m=219495#219495
Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (13-1-2005 11:47:00)
De review ziet er zeer netjes uit, top wink ;)

Ik heb alleen een paar opmerking (wat me opviel).

Ook vinden we op de achterkant van de mixer een output trim terug. Deze kan gebruikt worden voor dj's die graag veel te hard uit sturen met alle gevolgen van dien....

Dat zit ook op de djm600, maar ik heb Dré een keer horen zeggen dat het qua clippen niet uitmaakt. Het zou dus best kunnen dat de voeding van de mixer even veel vermogen staat te leveren maar dat je nu gewoon een deel in een weerstand opstookt. Dat trim knopje is volgens mij alleen voor het terug regelen van het signaal als je een versterker gebruikt met een heel gevoelige ingang.

Voordeel is ook bij de RMX dat je bij de potmeters niet eerst alle doppen er af hoeft te trekken. Zoals je op de foto kunt zien kun je die gewoon laten zitten en dat scheelt toch al gauw een minuut of 10 aan werk.

Dat scheelt misschien een paar minuten knoppen trekken maar knoppen die over het gat vallen voorkomen beter dat er stof in de mixer kan vallen.

De mixer ziet er verder netjes afgewerkt uit

Dat vind ik niet. Als je goed kijkt zie je dat de knopjes (vooral cue/curve/reverse) niet netjes in het midden van het gat van de deckplate zitten. Het komt op mij nogal slordig over... Op pagina 4 en 6 kan je zelfs ledjes zien branden IN de mixer langs het knopje heen.

Dit soort dingen kan je ook opvangen door de knoppen over de gaten te laten vallen. Bij de Pioneer zitten de potjes ook niet exact hart-op-hart met de gaten, maar je ziet er niets van.

Verder vind ik het een erg goede mixer gezien de review. Hij ziet er ook gewoon strak uit qua kleur enzo. Ik zou bijna denken dat i beter is dan mijn mixer (djm600) als ik het zo lees. Het enige dat me een beetje dwars zit is de prijs. De advies prijs is zowat 30% lager dan de Sync... Maargoed de tijd zal het leren of dit een goede mixer is. De eerste indruk is iig veel belovend happy :)
Topic: Op maat gemaakte oordoppen (12-1-2005 13:19:00)
Idd, 15dB is een factor 32 in vermogen. Je kan dus 32x zo lang kan luisteren zonder schade aan je oren op te lopen. Als je dan nog gehoorschade oploopt zou dat betekenen dat iedereen zonder doppen 32x zoveel schade oploopt...
Topic: Koptelefoon voor draaien op feestjes? (100-200 euro) (26-12-2004 22:13:00)

Ritsche schreef:

alleen jammer dat de maand "januarie" niet bestaad...
Bestaad met een 'd' bestaat ook niet razz :p
Topic: Stanton SMX-401 (16-12-2004 10:59:00)
Zo slecht is de toonregeling van de 501 nou ook weer niet. Tenminste als de EQ hetzelfde is als van de 401. Er verdwijnt gewoon veel muziek als je de potjes dicht draait. Als ze allemaal dicht staan is er helemaal geen geluid meer.

Het hoog klinkt als een lowpass filter... das wel een beetje vreemd, maar het laag valt best mee wanneer je hem helemaal dicht zet. Bovendien ben je niet verplicht zo ver te draaien.

Het is ook maar net wat je zelf prettig vindt. De 1 wil complete controle over alle tonen (en ze helemaal uit kunnen zetten) en de ander wil dat de muziek altijd de muziek blijft. Waarbij de EQ alleen maar dient voor het dempen of accentueren van de klank.
Topic: Nieuwe pioneer djm 600 kloon (21-11-2004 14:13:00)

mutz schreef:

Mijn huidige paneel heeft ook een sampler out/monitor out. Maar ik wordt wel erg warm van de Xone32 ja. Is het mogelijk om met die Xone32 een bepaald kanaal toe te wijzen aan de send? Dus niet de master?
[/offtopic]
Dat zou kunnen, de Xone32 heeft effect send per kanaal. Deze send knoppen zijn alleen een beetje nutteloos omdat ze post-fade zijn. Ze sturen het signaal dus afhankelijk van de fader (en geen signaal als de fader omlaag staat).

Maargoed voor de soundbite heb je geen senduitgang nodig. Jij noemde het net "lelijk en onhandig" maar ik vind het echt een uitvinding om hem via de koptelefoon uitgang aan te sluiten. Daardoor werkt het perfect op iedere mixer...
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (15-11-2004 17:37:00)
Hoe snel je mixer de bpm heeft bepaald kan per nummer verschillen. Dat het de ene keer 3 beats duurt en de andere keer 9 kan best ook best aan jezelf liggen.

Stel dat de software zo gemaakt is dat hij na de tijd tussen 2 beats bij een volgende meting de waarde niet meeneemt als de afwijking boven een bepaald percentage ligt. Lijkt me helemaal niet zo vreemd, als jij dan 3% ernaast tapt telt i dan misschien die meting niet mee omdat het teveel afwijkt van de vorige meting. Ik noem maar een dwarsstraat.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (14-11-2004 19:54:00)

dj beat schreef:

Nee dit heb ik niet alleen bij flanger. Ook Bij andere effecten phaser,vocoder, enzo..
-Ik heb juist nog een probleem ontedekt. Ik heb geen muziek opstaan en als ik dan men kanaalfaders omhoog zet en fxsend op dat kanaal opzet kan ik effecten toevoegen aan men ruis die eruit komt. Bijvoorbeeld bij vododer kun je je eigen RUIS liedje maken met getik van de parameter en de ruis van de kanaalfader happy :) .
Dat tikken zou ook kunnen komen doordat de muziek heel ff onderbroken wordt als je van parameter wisselt. Vooral als lage tonen (50hz wink ;)) worden onderbroken op het moment dat de spanning niet door 0 gaat hoor je je speaker een tik geven.

Je moet dan gewoon van parameter wisselen op het moment dat de muziek "stil" is tussen 2 beats in. Dat is altijd zo en heeft verder niets met je mixer temaken.

Als ik mn koptelefoon KEI hard zet (zonder muziek) dan kan ik ook effecten over de ruis laten gaan. Dit is dan wel op een volume dat ik opslag doof zou zijn als er wel ineens muziek komt. Dat lijkt me ook niets om je zorgen over te maken. Nouja ik weet natuurlijk niet hoe hard je mixer ruist?

p.s. ik heb geen Nuo maar een djm600
Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (8-11-2004 21:57:00)

Snake schreef:

dj_raoul schreef:

Als je het gebruikt om in te mixen met draaitafels zou ik zoeken naar een apparaat met pitch-control en pitch-bend, anders is het echt een ramp om je drumloop te synchroniseren met je draaitafels.

Ik heb een Electribe ES-1 gehad als aanvulling op mijn draaitafels, maar 'live' heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt omdat het het synchroniseren zo rot gaat zonder pitchbend...
Dat ligt aan jezelf! Al doende leert men. Het gaat degelijk wel goed met een Electribe, want je kunt retriggeren wanneer je wilt. Tapfunctie werkt ook heel goed, ook kun je zeer eenvoudig met de dial de bpm vervangen. Zo kun je ook benden. Heb je er trouwens al aan gedacht dat je ook met je draaitafels kunt benden? Regel gewoon daarmee af tot het goed is (daar het tempo steeds minder dan 1BPM zou moeten verschillen kun je dit - mits oefening - onhoorbaar doen met de pitchfader).

Trouwens je bedoelt vast niet pitch bend maar BPM bend of tempo bend, want pitch bend op een instrument verandert niks aan het tempo, enkel aan de toonhoogte.
Nou, ik kan me toch wel voorstellen dat het lastig werkt met een apparaat zonder mogelijkheid om te corrigeren.

Dat is net zoiets als met de sampler op de djm600. Als je daar een loop mee maakt kan je hem alleen maar goed starten, daarna kan je niet meer corrigeren en moet je dat met de plaat/cd doen. Natuurlijk kan het, maar het is niet handig.
Topic: Final Scratch 2 (5-11-2004 16:46:00)

Geiz schreef:

De vele problemen zijn pas na 1.5 gekomen en dan speciaal voor windows gebruikers (wat absoluut niet zegt dat het probleem windows gerelateerd is, voorheen liep het overal perfect op)
Voorheen was er volgens mij geen windows versie maar alleen een Linux/Mac versie. Daar zal wel heel bewust voor zijn gekozen, ondanks het feit dat 99% van de consumenten windows draait. Maargoed ik heb verder geen ervaring met FS dus het fijne weet ik er ook niet van.