Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Patrick van Vugt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Patrick van Vugt (Pagina: 20 van 20)

Topic: Het Denon DN-S1000-topic (26-10-2004 18:44:00)

Tribal Chef schreef:

@ Patrick, als ik jou teksten hier op dit forum lees begrijp ik dat jij gebruik maakt van een hifi draaitafel? en dan praat je over overgangen van 4 minuten?

Enniewee, bij toeval lukt het soms wel, maar wel eens van corrigeren gehoord? shut up :X
Ja, klopt, maar hifi draaitafel hoeft nog niet percee te betekenen dat hij 4 min zomaar gelijk loopt.
Tuurlijk moet ik wel eens corrigeren (joh!!) (wie heeft er b.t.w. gezecht dat ik nooit corrigeer ashamed :$ ?), maar dat hoeft toch niet te beteken dat het niet kan. Je weet niet eens welke hi-fi draaitafel ik bedoel (de sl was ook bedoelt als hi-fi tafel).
Topic: Het Denon DN-S1000-topic (26-10-2004 14:28:00)

Victor schreef:

Wil je toch graag kleinere stappen: de goedkoopste speler die ik ken met kleinere stappen is de Pio CDJ-800. En die zit toch nog een aardig stukkie bóven de 500 euro.
Klopt, maar ik dacht vraag het maar even wink ;) .
Met hele strakke mixen bedoel ik mixen van 3 á 4 min heel strak (ik weet niet wat het verschil tussen strak en strak is in dit geval razz :p ).
Maar ach, dan heb ik gewoon pech, ik mix grotendeels toch al met vinyl happy :)
Topic: Het Denon DN-S1000-topic (25-10-2004 21:49:00)

Victor schreef:

Er zijn er nog een paar met 0,05% op sommige pitch-bereiken (Pioneer CDJ-1000 in het 16%-bereik, CDJ-800, Technics SLDZ-1200 in het 8%-bereik).

De nieuwe Denon DN-D6000 heeft overigens ook 0,02%-stappen in +/-4%. De DN-D1000 doet het gewoon met 0,1%-stappen.
pfff, over een behoorlijk tijdje ben ik van plan om nieuwe spelers aan te schaffen, nou heb ik het liefst een speler met zo klein mogelijke stappen omdat ik nogal graag hele strakke beatmixes maak.
Zijn er ook enkele spelers binnen het 500,- sigment die kleinere stappen hebben (dus geen dubbele maar enkele spelers), is er trouwens 1 of andere regel om het te kunnen zien (want bij de product info staat het nergens bij geen enkele speler...)
Topic: Faders schoonmaken. (25-10-2004 18:22:00)

Kerny schreef:

Dré schreef:

Als de fader aan het einde van z'n "gang" het geluid weg laat vallen dan komt dat vaak doordat er iemand achter heeft gestaan met een ERG slechte fadertechniek (een echte "faderklakker"). Daar is helaas niet veel meer aan te doen dan het vervangen van de faders in kwestie. Je zou nog kunnen kijken of de faders "open" zijn gaan staan aan de onderkant (en dat proberen te herstellen door de buigstukjes weer wat strakker te zetten).

Ook kan het gebeuren dat de faderbaan beschadigd raakt als gedurende lange tijd met vieze faders gewerkt wordt. Alle rommel verzamelt zich dan aan het uiteinde van de fader (met alle gevolgen van dien). Ook in dat geval is het vaak te laat voor reinigen.

Reinigen van faders werkt goed als de fader begint te kraken (niet als hij al een half jaar loopt te schrapen in de viezigheid).
Daar was ik al bang voor. Het grap is dat slechts een van de faders gek deed voor het schoonmaak en 3 na het schoonmaak. Misschien idd slechts questie van bijbuigen. Maar dan meteen volgende vraag. Hoe kan ik voorkomen dat mijn volgende mengpaneel goed blijft (je laat me namelijk erg scrikken met het gedachte dat ik verantwoordelijk ben voor het kapot maken van de faders ashamed :$ ) Ik smijt weleenswaar mee, maar dat doe ik om mix spannender te maken.
tip: leer op een andere manier "smijten", je kunt b.v. de fader tegenhouden met je vinger op het eind. Stel dat je later (of nu) in een een discotheek staat te draaien, daar zullen ze denk ik niet echt blij zijn als jij daar ineens een deel van een fader in je had hebt en met een verbaast hoofd staat van: "oeps" wink ;)
Topic: Koptelefoon voor draaien op feestjes? (100-200 euro) (25-10-2004 18:12:00)

DJ Jus schreef:

laugh :D Iedereen gaat wel achter mekaar onderuit met die koptelefoon:

Dré schreef:

Vandaag binnen gekomen, getest EN van m'n stoel gevallen

Reind schreef:

Ik vond hem vanochtend voor mijn deur (ben languit op mijn bek gegaan door het pakketje)
laugh :D
haha laugh :D komt figuurijk en lettelijk op hetzelfde neer wink ;) .
Maar als dat revieuw af is ga ik zeker weer even lezen, je site verbeterd echt met de dag!
Topic: Het Denon DN-S1000-topic (25-10-2004 17:57:00)

Victor schreef:

@Sn!pe: nee, denon is "made in japan", komt dus niet uit de vs.

@Patrick: er bestaan geen spelers met 0,01% pitch resolutie. Dat zou ook onzin zijn. De Pio cdj-1000 en Denon dn-s3000/5000 halen in de lagere pitch-bereiken 0,02%.

En dat is (imho) al aardig overbodig. Een Technics SL-1200 heeft al een snelheidsfluctuatie in de motor zitten van 0,025%. En er zijn toch echt dj's die daar superstrak mee kunnen mixen.
Hebben alle spelers dan standaard een pitch % van 0,1 afgezonderd van die 5 spelers of denk ik nu (weer wink ;) ) fout?
Topic: Het Denon DN-S1000-topic (25-10-2004 17:16:00)

Dré schreef:

Ik vind de jog ERG goedkoop aanvoelen. Je voelt letterlijk de "touch sensitive" schakelaar die je in moet drukken. Viel me wat tegen (doet Pioneer toch een stuk beter op de CDJ-800). Maar ja... De DN-S1000 zit eerder in de prijsklasse van de CDJ-100 (en biedt DAN natuurlijk VEEL meer waar voor z'n geld dan die CDJ-100).
Er zullen vast wel meer mensen zijn die het gevraagt hebben, maar ik vraag het ook maar ff wink ;) .
Ga je hem nog voledig ontleden? razz :p En uittesten natuurlijk?

[edit] nou heb ik toch even een stomme vraag ashamed :$ , op mijn cd 20's gaat de pitch in stappen van 0,1 %.
Klopt het nou dat er spelers zijn die ook stappen van 0,01 hebben, of heb ik dat nou ergens fout gelezen ashamed :$ ?[edit]
Topic: Waar is only-djs gebleven (25-10-2004 14:57:00)
Wat ik wel vond is dat de site van only-djs heel erg rommelig was, heb het shoppen daar nooit echt fijn gevonden.
Bij recess daar in tegen is het behoorlijk makkelijk, zelfs een keer een plaat besteld die voor vrijdag binnen moest zijn bij mij, ik heb dat daar dus gevraagt en volgens hem moest het kunnen.
Even later kreeg ik een mailtje dat het niet mogelijk was en mocht ik zo een andere plaat uitzoeken (terwijl het geld al overgemaakt was).
Die plaat bleek later 4 euro duurder te zijn, niks van gehoord.. razz :p

Maar kun je bij recess dan ook om platen vragen die niet in de webshop staan?
Topic: numark cdn-30 vs numark cdn-35 (24-10-2004 19:49:00)

remczero schreef:

Ik zit op dit moment alles een beetje af te wegen. Heb nu een cd560 van jb systems waar ik eigenlijk vol plezier mee draai. Mijn budget was niet al te groot en heb er een hele leuke speler aan. Wel mis ik een seamless loop en true instant start steeds meer,dus zit nu te dubben om deze aan te schaffen. CD560 verkopen ,ongeveer 200 euro erbij (hoop hem toch nog wel voor 200 of iets in de richting te kunnen verkopen). Wat zouden jullie zeggen? Veel verschil voor die 200 euro of toch deze houden en even doorsparen voor 2 psxjes (wat ook nog steeds in mijn hoofd rondzweeft.)
Tja, de cdn 35 is ong. de helft van de prijs voor psxjes, weeg het verschil af.
Hoeveel functies heb je meer? Heb je liever 2 losse spelers of een dubbele? Heeft het product zich bewezen? Ga anders naar een winkel en verglijk de 2 spelers en kom tot een conclusie...
Topic: Waar is only-djs gebleven (24-10-2004 19:04:00)

Roytje schreef:

Denk dat Remco meer bedoelt dat als only dj's niet genoeg omzet maakt om te blijven bestaan, waarom kunnen andere platenwinkels dat dan wel?
Mischien hebben ze rekenings fouten gemaakt en teveel ingekocht, of er is iets anders raars gebeurt.
Only dj's draaide in het begin goed, maar het werd steeds minder.
Op het laatst moest je gewoon overal bij zijn anders was het al weg...