Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stekelvarke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stekelvarke (Pagina: 20 van 20)
Topic: Beginnen met Parspots Of Lichteffecten?? (25-8-2006 21:22:00)Midi wordt nochtans vrij veel gebruikt in de pro wereld. Denk maar bv aan showcontrol.Topic: Welke DMX sturing? (27-7-2006 21:51:00)
het hangt er natuurlijk van af welke licht effecten er bedoeld worden aangezien je ook erg mooie shows kan geven zonder conventioneel licht. Al zou ik ook eerst voor parren kiezen aangezien je ze (mits de juiste lamp) voor zowat alles kunt gebruiken, van disco geknipper tot objecten uitlichten.
en waar haalt iedereen steeds de term basislicht, het klinkt dan dat je hele show op de parren gebaseerd is terwijl dit bij vele shows helemaal niet het geval is (al zijn er shiows waarbij dit wel zo is).
Topic: led verlichting achter gezandstraald glas (25-8-2006 16:55:00)en waar haalt iedereen steeds de term basislicht, het klinkt dan dat je hele show op de parren gebaseerd is terwijl dit bij vele shows helemaal niet het geval is (al zijn er shiows waarbij dit wel zo is).
ik weet niet over welke producten deMennoos het hier heeft. echter heeft Lagoled wel een systeempje om glaspanelen te belichten.
Topic: rookmachine in movinghead ??? (23-8-2006 19:52:00)je moet het ding eerder zien als een effect inplaats van een rookmachine om een volledige zaal te voorzien als rook(net zoals die rookmachines om naar boven te spuiten). Dus ik zou ze nooit vergelijken met iets in de klassa van een pro2000.
Het lijkt me wel een leuk effect als je er een paar hebt.
Topic: Stroom verdelen (22-8-2006 20:02:00)Het lijkt me wel een leuk effect als je er een paar hebt.
wat wordt er in de dimmercity beveiligd met een UPS? de LAN nodes en splitters enz? want voor een hoop dimmers heb je toch een gigantische UPS nodig.
Topic: Sunlite 2006 (17-8-2006 21:41:00)komt er geen fader tevoorschijn als je op die bliksem in het blauwe driehoekje drukt?
Topic: Sunlite 2006 (17-8-2006 20:05:00)en dat staat niet in de handleiding? Als ik me het nog goed herinner is het ergens links vanboven?
Topic: Beste merk (8-8-2006 14:03:00)Ik denk dat de conclusie duidelijk is, er zijn LED parren die zeker volledig op punt staan. En die wellicht op lange termijn goedkoper uitkomen als parren met persglaslampen (al dan niet met scroller). Enkel zitten die LED parren in een duurdere prijsklasse (bv de Thomas LED producten). De goedkopere LED parren (bv showtec) zijn nog niet helemaal op punt en daardoor ook volledig onbruikbaar op professioneel gebied, tenzij het gaat over kleine toevoegingen op gebied van decor enz. (hier lijken ze hun taak wel goed te volbrengen)is het dan geen uitkomst om naast het "showlicht" ok een aantal TL-buizen in het plaffond te voorzien voor de trainingen, want ik denk dat al het showlicht geen enkel nut heeft tijdens trainingen, wie gaat het dan bedienen? en is het dan niet simpeler om gewoon op de lichtschakelaar te drukken inplaats dat iemand een PC of andere stuurtafel moet opstarten?
Ook zou ik enkele PC's/fresnels/S4 parren/Parren voorzien als frontlicht, LED kan natuurlijk hier ook een uitkomst bieden maar dan moeten de budgetten er natuurlijk zijn als je voor bv pixelpar90 kiest.Ja, een hazer maakt constant een lichte nevel waardoor het licht goed te zien is, terwijl een rookmachine een walm rook uitspuwt, ik denk dat je danseressen veel gelukkiger zullen zijn om in een lichte nevel te dansen dan wanneer ze midden in de rook staan.
Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (4-8-2006 21:52:00)Kees schreef:
Verder moet er wel gekeken worden naar stroomverbruik, dus LED is een uitkomst. Omdat de danszaal hoofdzakelijk gebruikt wordt voor het trainen, moet er goede algemene verlichting zijn, die de hele dag aan kan staan.Ook zou ik enkele PC's/fresnels/S4 parren/Parren voorzien als frontlicht, LED kan natuurlijk hier ook een uitkomst bieden maar dan moeten de budgetten er natuurlijk zijn als je voor bv pixelpar90 kiest.
Kees schreef:
Is het beter een Hazer te gebruiken?Nog even over midi: ik bedoelde dus dat een showcontrol systeem doormiddel van Midi triggersignalen doorstuurd naar allerhande andere apperatuur (bv lichttafel, presets digitale mengtafel, pyro, laser en noem maar op).
Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (3-8-2006 21:14:00)Douwe schreef:
Wie wil er eigenlijk midi gebruiken om een lichtshow te runnen?ook kan je heel wat op voorhand doen. even een klein voorbeeldje, als bedrijfje heb je 8 spot heads van 16ch en 8wash heads met 10 kanalen. dan maak je 1x een demo opstelling(in het echt). Je stelt de adressen in en begint bij de spots, dus de eerste wash staat op adres 129. Dan ga je een dagje proggen. Wanneer je dan op een productie komt en je hebt 4 spots en 4 washes bij stel je de eerste wash nog steeds op adres 129 in. Dan wat met je fixtures draaien of de pan te inverteren zodat de voorgeprogde bewegingen er goed blijven uitzien (is wel even logisch nadenken maar wel goed te doen). Dan als je klaarbent met op te bouwen nog wat bijproggen (op een uurtje heb je erg veel geprogd in LJ) en je hebt nog een erg goede show zonder dat je al te veel net voor de show moet doen. Zo kom ik het vaak tegen op LJ (omdat dat zo wat de standaard is in de verhuur bij kleine setjes movingheads). Voor grotere producties met meer lampjes zal je natuurlijk wat meer tijd moeten uittrekken op te proggen maar dan heb je meestal ook nog grotere tafels.