Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van John_voof
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 198 bijdrage(n) van John_voof (Pagina: 20 van 20)
Topic: Beatmixen (26-8-2003 23:37:00)
Beste mensen,
Ik heb een vraag over beatmixen: Is het aan te leren, en hoe lang duurt het?
Het liefste zou ik hardstyle en techno willen beatmixen, is dit handiger als bijv. R&B?Gebruik je voor beatmixen een techniek of technieken, om bijv. verschillende tempo's gelijk te laten lopen?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,
Bij voorbaat dank,
John_voof
P.S. Bij de cd-spelers zie je vaak pitch-regeling, hiermee kun je de snelheid van het liedje bepalen, maar wat voor functie hebben de pitch-bend knoppen?
Topic: DMX????uhhh tja..... (27-6-2003 13:20:00)Ik heb een vraag over beatmixen: Is het aan te leren, en hoe lang duurt het?
Het liefste zou ik hardstyle en techno willen beatmixen, is dit handiger als bijv. R&B?Gebruik je voor beatmixen een techniek of technieken, om bijv. verschillende tempo's gelijk te laten lopen?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,
Bij voorbaat dank,
John_voof
P.S. Bij de cd-spelers zie je vaak pitch-regeling, hiermee kun je de snelheid van het liedje bepalen, maar wat voor functie hebben de pitch-bend knoppen?
bedankt mensen voor jullie reacties (vooral jij victor, jou verhaal heeft me weer wat geleerd) en bedankt voor de links naar informatieve site's.
Groeten,
John_voof
Topic: DMX????uhhh tja..... (26-6-2003 16:50:00)Groeten,
John_voof
Er zijn nog steeds vragen onbeantwoordt gebleven in mijn vorig vragenbericht.
Kan iemand mij deze uitleggen?
Topic: DMX????uhhh tja..... (26-6-2003 16:49:00)Kan iemand mij deze uitleggen?
bedankt voor je reactie.
Topic: DMX????uhhh tja..... (26-6-2003 13:43:00)ff nog een paar vraagjes.
-over die switchpacks, als je die alleen maar aan en uit schakelen, kun je ze dan toch nog op zo’n DMX tafel aansluiten?Als je de schuifjes op je DMX tafel openzet, reageert de switchpack dan pas als hij helemaal openstaat? Of zijn er dan gewoon een paar schakelaars op je DMX tafel aanwezig?
-Hoeveel dimmingpacks kun je aansluiten op je DMX tafel en sluit je die dan aan (met het aantal kabels dat gelijk is aan de stopcontacten van je dimmingpack ofzo)?
-Kun je als je bijvoorbeeld 3 dimmingpacks hebt met ieder 4 kanalen (vier stopcontacten) aansluiten op een DMX controller met 12 kanalen (3 x 4)?
-Bij moving heads, die kun je toch ook alleen maar aan en uit schakelen? Hoe zou je die moeten aansluiten op een scan controller. Dan zou hij gedimt worden, of sluit je deze aan via een switchpack. Geldt bij een scan controller dan ook hetzelfde verhaal als bij dimmingpack+dmx controller (schuifje 1 is MH op kanaal 1 aan)?
Hoe bedien je dan de effecten van zon MH?
Een heleboel (misschien wel domme) vragen dus, maar als ik weer zon goed uitgelegd antwoordt krijg als dat van GoeieGast dan zou ik er zeker meer van snappen dan zon super technisch verhaal (k zit dan wel in t 2e van t gymnasium, maar nog net geen professor ;) ) Thank you all anyway!
John_voof
Topic: DMX????uhhh tja..... (26-6-2003 13:05:00)-over die switchpacks, als je die alleen maar aan en uit schakelen, kun je ze dan toch nog op zo’n DMX tafel aansluiten?Als je de schuifjes op je DMX tafel openzet, reageert de switchpack dan pas als hij helemaal openstaat? Of zijn er dan gewoon een paar schakelaars op je DMX tafel aanwezig?
-Hoeveel dimmingpacks kun je aansluiten op je DMX tafel en sluit je die dan aan (met het aantal kabels dat gelijk is aan de stopcontacten van je dimmingpack ofzo)?
-Kun je als je bijvoorbeeld 3 dimmingpacks hebt met ieder 4 kanalen (vier stopcontacten) aansluiten op een DMX controller met 12 kanalen (3 x 4)?
-Bij moving heads, die kun je toch ook alleen maar aan en uit schakelen? Hoe zou je die moeten aansluiten op een scan controller. Dan zou hij gedimt worden, of sluit je deze aan via een switchpack. Geldt bij een scan controller dan ook hetzelfde verhaal als bij dimmingpack+dmx controller (schuifje 1 is MH op kanaal 1 aan)?
Hoe bedien je dan de effecten van zon MH?
Een heleboel (misschien wel domme) vragen dus, maar als ik weer zon goed uitgelegd antwoordt krijg als dat van GoeieGast dan zou ik er zeker meer van snappen dan zon super technisch verhaal (k zit dan wel in t 2e van t gymnasium, maar nog net geen professor ;) ) Thank you all anyway!
John_voof
bedankt! Met zon uitleg kan ik zeker wat meer dan al die links naar andere topics.
Topic: DMX????uhhh tja..... (25-6-2003 16:39:00)zou iemand mij ff het trefwoord(en) willen vertellen waar ik op moet zoeken en UITLEG krijg op mijn vraag. Tot nu toe zie ik alleen reacties en geen uitleg.
Topic: DMX????uhhh tja..... (25-6-2003 16:22:00)Beste mensen,
Ik zie vaak dat par-lampen spotst e.d. op een soort van 'mengpaneel' worden aangesloten. Daarmee (lijkt mij dan) kun je programma's op afspelen (lampen wissellen elkaar af, strobo-effect e.d.). Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Heeft zo'n apparaat ook nog een naam? Zijn hier ook dimmerpacks en switchpacks (geen idee wat het is...Zouden jullie mij dit kunnen uitleggen?) voor nodig?
Vage vraag, maar met jullie deskundigheid kom ik er wel ;).
Bij voorbaat dank,
John_voof.
Ik zie vaak dat par-lampen spotst e.d. op een soort van 'mengpaneel' worden aangesloten. Daarmee (lijkt mij dan) kun je programma's op afspelen (lampen wissellen elkaar af, strobo-effect e.d.). Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Heeft zo'n apparaat ook nog een naam? Zijn hier ook dimmerpacks en switchpacks (geen idee wat het is...Zouden jullie mij dit kunnen uitleggen?) voor nodig?
Vage vraag, maar met jullie deskundigheid kom ik er wel ;).
Bij voorbaat dank,
John_voof.