Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rdreiers

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rdreiers (Pagina: 20 van 20)

Topic: DBX Driverack vraagjes (4-1-2011 08:47:00)
Achterop zit een +4 -10 schakelaar en een groundlift schakelaar.

Ik weet dat deze nogal eens graag problemen geven cq slecht kontakt maken.

Je kunt eens proberen door deze eens in en uit te doen op het beter wordt.

Voor de rest doet de pa niets met links rechts verder.
Topic: Can Bus Interface naar USB (29-12-2010 19:45:00)
Ik heb ook inmiddels de info gevonden dat expresscard en pc card ook als optie te krijgen zijn.

Ik ga er dus even van uit dat je alle hardware van peak kunt gebruiken.

Ik had de hoop dat iemand dit al gedaan had en me hier iets over kan vertellen.

Richard
Topic: Can Bus Interface naar USB (23-12-2010 09:00:00)
Nee hier heb ik helaas geen info over.

EV en Dynacord gebruiken deze interface om de diverse apparaten met elkaar te laten praten over langere afstanden.

Welke versie het is weet ik helaas ook niet.
Topic: Can Bus Interface naar USB (22-12-2010 20:36:00)
Om dynacord / ev hardware met de pc te kunnen besturen ben ik op zoek naar een can interface naar usb.

Probleem wat ik van te voren niet weet wat werkt en wat niet.

Tuurlijk origineel is gewoon te koop.

Echter moet dit 900 euro kosten terwijl universeel voor 100 - 150 euro gaat.

Zijn er mensen die dit succesvol voor erkaar gekregen hebben of dit iets gekocht hebben wat zeker niet werkt.

Richard
Topic: Martin Mac 250 op staande truss (14-12-2010 12:47:00)
Ik meen me te herinneren dat ik deze bij een klus waar aed materiaal is eens gezien heb.

Een baseplate voor op de truss met de mac sluitingen erin.

Andere optie (niet de beste) is om een 40 x 40 baseplate op de truss te zetten en een schorband erom.

Richard
Topic: Vervangspeaker JBL2226H (23-11-2010 08:45:00)
Alleen al het feit dat het met de carnaval weg gaat zonder enige vorm van processing (dus limiting) is al onrustbarend genoeg.

Het is ja een feit dat die manen doorgaan tot alle lampjes branden.

Je speakers gaan dan zo veel vervorming te verwerken krijgen dat je garantie krijgt dat het kapot gaat.

Hang er dan tenminste een 2e hands 2496 van behringer ertussen.

Die kan tenminste nog iets tegenhouden.
Topic: Probleem JBL MPX 1200 (19-11-2010 08:40:00)
MPA 600 gaat de fan pas draaien als die warm is.

Is een normaal verschijnsel.

De MPA 1100 / MPX 1200 draait altijd.

Richard
Topic: Gemini Cdj-20 kapot? (16-11-2010 17:43:00)
Tja nedis is de laatste paar jaar alleen maar van onderdelen afscheid aan het nemen.

Helaas is bij aswo de zelfde trend in aantocht. Moest een 7805 hebben, bij beide niet meer te krijgen.

Nog een paar jaar en het is kapot, nieuwe kopen.

De wegwerp komt ook in de pro audio steeds dichter bij.

Richard
Topic: trillend/kraakent geluid in mijn dap ax-15 (10-11-2010 08:47:00)
Als je voorzichtig de conus beweegt, kraakt of schuurt het dan ook?

Zo ja toch speaker opgeblazen.

Wat voor een versterker gebruik je om deze speakers in beweging te krijgen.

Richard
Topic: Behringer DCX-2496 problemen (28-9-2010 16:33:00)
Weet de poster wel wat delay alignement is, of kwam hij deze in het menu tegen en had zoiets van, laat ik ook eens een vraag stellen?

Even een blik in google komt met het volgende antwoord.

Om een transparante en "fase-reine" weergave te krijgen moeten je speakers "time-aligned" zijn. Dat wil zeggen dat hun akoestische middelpunten (de conus, of de conus van de horn-driver) vanuit de luisteraar precies even ver weg moeten zijn. Dat krijg je voor elkaar door bijvoorbeeld een mid-box boven op de basbox te verschuiven. Sommige geïntegreerde systemen (actieve full range boxen, line-array boxen) hebben een elektronische vorm van time-alignment ingebouwd.

Als bijvoorbeeld de bas boxen op de grond staan en de mid/high boxen hangen, klopt de time-alignment vaak niet en heb je fase-problemen, resulterend in een minder transparant geluid. Die zijn het duidelijkst hoorbaar in de buurt van de cross-over frequenties, omdat die frequenties door verschillende boxen tegeliujk worden weergegeven.

Als je de time-alignment fysiek (dus door de plaatsing van de boxen) niet voor elkaar krijgt, bijvoorbeeld bij een vaste opstelling in een zaal, kun je het elektronisch oplossen, met een kleine delay. Hier onder vind je een calculator voor het berekenen van de benodigde tijdvertraging. Moderne luidspreker-processors en elektronische cross-overs hebben een voorziening hiervoor ingebouwd.