Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van JVS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van JVS (Pagina: 20 van 20)

Topic: Vergelijking tussen QSC USA's, Carver PM 1.5 en Yamaha P4500 (16-8-2007 21:06:00)
LabGruppen LAB1000 is een prima eindtrap. Versterkerdeel van de LAB1000 is grotendeels identiek aan dat van de LAB1300C. De 1000 heeft echter een conventionele voeding. Iets zwaarder, maar wel een érg betrouwbare bak ! (mits natuurlijk in goede staat aangekocht).. Levert ook nog aardig wat vermogen op het sublaag. Wordt redelijk warm (hoge ruststroom en klasse-AB), maar dat is bij een LAB heel normaal !

Carver PM1400 is een soort van lichtgewicht. Zit een trafo in die primair in de sinus wordt aangesneden (soort van "dimmer"). Hebben over het algemeen wat meer headroom in het mid-hoog en een iets hoger rendement (2-step klasse-H). Eigenlijk geen grote problemen bekend met deze eindtrappen. Enkel als ze veel uren hebben gemaakt zijn er een aantal componenten aan veroudering onderhevig. Ben zojuist weer bezig met de reparatie van twee PM1400's (met véél uren op de teller... Na revisie echter weer betrouwbare dingen).

Voor op 't sublaag: LAB1000. Voor toppen: beide geschikt, bij de carver echter extra op de staat letten. Uit vaste installatie (bioscopen, café's) met veel draaiuren -> liever laten staan..
Topic: Project met Stage Accompany componenten. (9-8-2007 00:58:00)

TCMC schreef:

.... Ribbon tweeters hebben de neiging om op afstand en/of in het off-axis bereik wat aan de hoogste tonen te verliezen.
TCMC
De nogal hevige HF-rolloff vooral in het verticale vlak heeft mij er tot nu toe eigenlijk een beetje van weerhouden een stel SA8535'ers te bestellen om eens te proberen in een zelfbouwproject.. Volgens de metingen van SA zou de 8535 op 15 graden vertikaal off-axis op 8KHz al zo'n -20dB zitten... De 8535 met hoorntje zou een betere spreiding hebben, echter op bovenstaande positie nog steeds zo'n -10dB..
Topic: Cerwin vega D-32C drivers vervangen (31-7-2007 09:22:00)
Een onderste crossover-freq van 90Hz lijkt me voor deze kasten onhaalbaar. Met behoud van een behoorlijk rendement zul je niet lager dan ca. 140Hz komen schat ik. Ik heb hier JBL HLA hoorns staan, echter ook deze doen met de 14" laagsectie in hun eentje (niet gestackt) erg weinig onder de 130-140Hz. Ga je ze stacken (3-4 kasten per kant) dan zal zo'n 110-120Hz wel haalbaar zijn.

Heb je al eens de daadwerkelijke curve van je subs opgemeten ? Best kans dat het eventueel ontstane "gat" erg meevalt.

Betreffende de 1", je kunt proberen hem vanaf 2KHz in te zetten, ik verwacht echter dat de afstraling van de 12"ers tegen dit bereik niet meer netjes zal zijn (teveel bundelen). Ik persoonlijk zou op zoek gaan naar een zware 1" driver.. Mooier was een 1,5" driver geweest, echter dat gaat natuurlijk niet met de bestaande hoorn.
Topic: Cerwin vega D-32C drivers vervangen (30-7-2007 21:05:00)
Met een budget van 200 euro per driver kun je inderdaad wel wat. Kijk maar eens naar beide genoemde types. De 12PE32 valt prima binnen je budget, de RCF L12P110K ligt net op het randje (maar is een wat zwaardere driver).

Als de HF-drivers behoorlijke exemplaren zijn en nog in orde, gewoon blijven gebruiken totdat je weer wat centen over hebt en dan gelijk goed..

Reviews van BMS-drivers vind je vaak redelijk uitgebreid op de duitse PA-fora alwaar BMS HF onder de zelfbouwers erg in trek is..
Topic: Cerwin vega D-32C drivers vervangen (30-7-2007 18:09:00)
Verklein s.v.p. je foto's even of maak er links van, komt de leesbaarheid zeker ten goede !

Wat is je budget voor de nieuwe drivers ? Afhankelijk van je budget is er best nog wel wat leuks te maken van deze kasten.. Zijn de kasten origineel gestoffeerd geweest ? Ik neem aan dat je de originele 1" hoorns ook nog hebt, en niet enkel deze lege geraamtes..

Als je budget het toelaat zijn b.v. de RCF L12P110K of B&C 12PE32 hele mooie hoorndrivers..
Om een bij je hoorn passende HF-driver te vinden kun je er het beste enkele proberen. Elke driver reageert weer net wat anders op een bepaalde hoorn. Meetapparatuur is hierbij echter zéér gewenst. Neem iniedergeval een exemplaar dat behoorlijk belastbaar is (B&C DE500, BMS 4550 etc..)
Topic: beste baskastjes...?? rond de 400/500 euro stuk (29-7-2007 16:18:00)

ivo2 schreef:

Klopt, ik heb de kast zo ontworpen dat de koppeling met de hybride optimaal is.
De hybride is niet zeer sterk onder de 46hz, deze basreflex vult tot 39hz aan en koppel in het gebied 46-80hz (je kan deze basreflex erbij inzetten tussen 39hz en 80hz)
- Ivo, wat is de reden dat de driver zo ver naar achteren zit ? -

Dit lijkt meer op een bandpass afstemming door de "resonantiekamer" voor de driver. Met dit formaat kamer imho echter volledig zinloos in je genoemde werkgebied van dit kastje en dus verloren ruimte..
Topic: Powercon verloopje (3-7-2007 20:29:00)
Volgens mij is dat exact waar de OP naar op zoek is !

Dré heeft ze trouwens gewoon Klik..!
Topic: Speaker schuim plakken (1-7-2007 12:00:00)

alleznet schreef:

...Je moet beide oppervlakken in spuiten met een gelijkmatige laag....
Dat kun je beter juist NIET doen.
Hierdoor spuit je je speakerschuim snel "dicht" wat vooral nadelige gevolgen heeft voor je hoge tonen. In het geval grille<>speakerschuim kun je de lijm enkel aanbrengen op de grille. De delen samenvoegen kun je gerust al gelijk doen, de lijm kan ook door de speakerschuim nog prima uitdampen.
Topic: Speaker schuim plakken (30-6-2007 19:56:00)
Na een week nog steeds een plakkerige bende.. ?
Heb je de spuitbus wel goed geschud voor gebruik ?

Verder altijd zorgen voor voldoende gelijkmatige(!) aandrukkracht tijdens het drogen. Liefst tussen twee stukken plaatmateriaal leggen en enigszins belasten.

Op bovenstaande manier is het mij nog altijd prima gelukt (goed schudden en voldoende aandrukken gedurende minstens 24 uur).
Topic: Welke Speaker In de DAP RW-18B / Defect Filter? (26-6-2007 18:28:00)
Best kans dat je tijdens die plaat last hebt gehad van overspraak van de bas op je element (Rumble), en daarmee de driver in je RW-18b gesloopt hebt.

Aangezien de RW-18b nu voor een hele leuke prijs bij Dré in de uitverkoop staat, lijkt het me vrij lastig op hem met een nieuwe (niet-originele, duurdere) driver te verkopen tweedehands.

Ga je hem zelf weer gebruiken -> nieuwe passende driver kopen, Dré heeft vast wel mooie passende Beyma. Ga je hem zelf niet meer gebruiken, dan zou ik de lege kast voor een paar tientjes op marktplaats parkeren..