Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Musicfreak
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 27 bijdrage(n) van Musicfreak (Pagina: 2 van 3)
Topic: 2 verloopjes-vragen (1-6-2008 15:02:00)Is de stereo versie gebalanceerd?Topic: 2 verloopjes-vragen (1-6-2008 15:01:00)
).Oeps...
Dank voor je advies!Topic: Volgorde equalizer & compressor/limiter (1-6-2008 12:04:00)Kan je ook twee actieve speakers aan elkaar koppelen? Volgens mij heb jij dat gedaan...Topic: Versterkerkeuze bij combi 15 inch en 10/12 inch fullrange speakers (14-5-2008 10:44:00)Ook af en toe voor andere klusjes, zoals het zeskamp waarvoor ik vier speakers rondom wil plaatsen. Maar dat kan ook met actieve speakers.Topic: Versterkerkeuze bij combi 15 inch en 10/12 inch fullrange speakers (13-5-2008 20:27:00)Verrek, daar had ik helemaal nog niet bij nagedacht. Goed punt!Topic: Verschillen Numark CM200 USB en JB-Systems Beat 6 USB (12-5-2008 14:18:00)
René Eppink schreef:
Maakt dus niks uit? Behalve dat het een gebalanceerd is en het andere niet bedoel je toch?renevanh schreef:
Je moet wel even op de XLR plug letten, want het eerste kabeltje gaat zeker weten niet werken (is een XLR male, dat past niet in je microfoon...
).
Dank voor je advies!Wat is beter, van je mengpaneel naar de equalizer en vervolgens naar de compressor/limiter of andersom (dus als laatste de equalizer)? Ik heb het nu op de laatste manier aangesloten echter ik heb het idee dat dat voor speaker bescherming niet de beste manier is.
Topic: 2 verloopjes-vragen (1-6-2008 12:02:00)Ik heb de XLR master 1 output van mijn JB Systems Beat 6USB mengpaneel normaal gesproken met een XLR kabeltje verbonden met mijn compressor/limiter. Deze master 1 heeft (i.t.t. de master 2 uitgang) een mono/stereo schakelaar. Ik wil voor een klus twee actieve speakers aansluiten die ik beiden een mono signaal wil aanbieden.
Mijn plan is de actieve speakers met een XLR kabel aan te luiten op master 1. De master 2 heeft een RCA uitgang, en deze kabeltjes heb ik genoeg. Kan ik op een tulpkabeltje dit verloopje aansluiten en deze vervolgens in de compressor/limiter prikken? Van de compressor/limiter gaat het signaal vervolgens met XLR naar equalizer en versterker.
Dan mijn andere vraag: ik wil een microfoon op een jack ingang aansluiten. Wat gebeurt er met het geluid als ik dit ProCab verloopje gebruik? Ik denk dat de mono versie beter is, maar deze heeft een langere levertijd
Topic: Versterkerkeuze bij combi 15 inch en 10/12 inch fullrange speakers (14-5-2008 12:38:00)Mijn plan is de actieve speakers met een XLR kabel aan te luiten op master 1. De master 2 heeft een RCA uitgang, en deze kabeltjes heb ik genoeg. Kan ik op een tulpkabeltje dit verloopje aansluiten en deze vervolgens in de compressor/limiter prikken? Van de compressor/limiter gaat het signaal vervolgens met XLR naar equalizer en versterker.
Dan mijn andere vraag: ik wil een microfoon op een jack ingang aansluiten. Wat gebeurt er met het geluid als ik dit ProCab verloopje gebruik? Ik denk dat de mono versie beter is, maar deze heeft een langere levertijd
Decibel Drive-in schreef:
Wel een leuk puntje van deze kast is dat deze de mogelijkheid heeft om een passieve kast van vermogen te voorzien. Volgens de specificaties is dit rond de 300 watt op 8 ohm, echter met de bekende korrel zout.Philip_Janssen schreef:
Je kunt ook de actieve K-serie nemen. Maar als je echter gewoon een extra versterker koopt, kun je later eventueel weer extra uitbreiden en kun je het volume gescheiden regelen. Plus, de meeste mixers hebben een zone/monitor uitgang met een aparte volume regeling. Je moet wat dat betreft even kijken of je ze echt alleen voor monitoring wilt gebruiken of ook af en toe voor andere klusjes.De gevoeligheid die ik vond bij de RS-10 zat tussen de 91dB en 93dB. Dat lijkt me gezien de prijs ook redelijk. De gevoeligheid van de K-112 en K-115 kloppen in ieder geval: 95-96dB. Van de Resound serie hoop ik dat ze niet kloppen, want ze zijn erg hoog voor de prijs. Mijn RCF ART-322a kasten halen de 98dB tot 99dB waarschijnlijk met moeite, en dat zijn toch luidsprekers van ruim 800 euro per stuk.
Mijn info heb ik uit de handleiding van de Resound serie, te downloaden op de site van Samson.Dat zouden voor mij redenen zijn om eventueel een overstap te maken naar een andere set luidsprekers.
<knip>
Wat dat betreft is het argument om 1 set te willen maken en behouden uiterst valide. Dat wil ik namelijk ook altijd. Het verschil in klankkleur is inderdaad ook iets om rekening mee te houden. Echter wil dat niet altijd zeggen dat je moet houden wat je hebt.
Nope, maar mijn RS15 bevallen voor het egeld eigenlijk veel te goed. En ik denk nu een aardige aanvulling te hebben gevonden in de vorm van een stel Skytec SP1500A / XXL Powersound TM15 powered speakers. Het zijn wel echt c merk speakers, maar dezel JBL Eon klonen schijnen goed te klinken. Dat ga ik vanmiddag maar eens testen!<knip>
Wat dat betreft is het argument om 1 set te willen maken en behouden uiterst valide. Dat wil ik namelijk ook altijd. Het verschil in klankkleur is inderdaad ook iets om rekening mee te houden. Echter wil dat niet altijd zeggen dat je moet houden wat je hebt.
Allereerst heel erg bedankt voor je reactie, het wordt veel duidelijker voor me zo.Ik snap 'm.
Dat de gevoeligheid van de K-112 een stuk hoger ligt snap ik niet; de Samson heeft nl. een gevoeligheid van 97 (RS12) danwel 95 (RS10) dB/W/m en de DAP van 96 dB/W/m. Ook de Wharfedale Titan 12 heeft deze laatste waarde.
Ik wil de RS15 en de K-112/Titan 12 over een maandje met z'n vieren rondom een gebouw plaatsen, daarna wil ik ze binnen gebruiken. Daarbij is het wel handig als ze ongeveer even hard gaan. Als de gevoeligheid dicht bij elkaar ligt moet dat wel lukken toch? Wel speelt het verschil in klankkleur nog een rol, ik heb één equalizer en compressor limiter, vandaar dat het me in eerste instantie het handigste leek als ik ook het 2e paar speakers van Samson kocht. Eens?
Hierboven staat de reden dat ik geen 2e paar RS15 erbij wilde aanschaffen. Ben benieuwd of deze reden (om het maar even mooi te zeggen) valide is.
Ik bedenk me tenslotte dat het ook nog een optie is om active k-112's te kopen, mogelijk heb ik nl. nog monitorspeakers nodig en dan is het haast onontbeerlijk dat het volume onafhankelijk van de hoofdspeakers kan worden geregeld.
Topic: Nieuwe v-reeks van american audio? (12-5-2008 17:25:00)Philip_Janssen schreef:
Wil je dus een RS-10 gebruiken, neem dan lekker een Palladium P900 versterker. Die zijn prima voor het geld.Ik weet niet of je de RS-10 al gekocht hebt, maar als je meer vermogen en meer geluidsdruk wilt opbouwen, neem dan in plaats van de RS-10 een DAP K112 of K115. Die kunnen meer vermogen kwijt en de gevoeligheid ligt een stuk hoger. Op dat moment kun je ook gerust kijken naar een zwaardere versterker. Een DAP Palladium P1600 of P2000 zou dan goed moeten kunnen.
Da's mooi, want dan voldoet de door mij bestelde Peavey PV2600 ook want die zit qua vermogen precies tussen de twee door jou genoemde DAP's in. 
Dat de gevoeligheid van de K-112 een stuk hoger ligt snap ik niet; de Samson heeft nl. een gevoeligheid van 97 (RS12) danwel 95 (RS10) dB/W/m en de DAP van 96 dB/W/m. Ook de Wharfedale Titan 12 heeft deze laatste waarde.
Ik wil de RS15 en de K-112/Titan 12 over een maandje met z'n vieren rondom een gebouw plaatsen, daarna wil ik ze binnen gebruiken. Daarbij is het wel handig als ze ongeveer even hard gaan. Als de gevoeligheid dicht bij elkaar ligt moet dat wel lukken toch? Wel speelt het verschil in klankkleur nog een rol, ik heb één equalizer en compressor limiter, vandaar dat het me in eerste instantie het handigste leek als ik ook het 2e paar speakers van Samson kocht. Eens?
Hierboven staat de reden dat ik geen 2e paar RS15 erbij wilde aanschaffen. Ben benieuwd of deze reden (om het maar even mooi te zeggen) valide is.
Ik bedenk me tenslotte dat het ook nog een optie is om active k-112's te kopen, mogelijk heb ik nl. nog monitorspeakers nodig en dan is het haast onontbeerlijk dat het volume onafhankelijk van de hoofdspeakers kan worden geregeld.
Iemand enig idee of de V4001plus ene klasse AB of klasse H versterker is?
Topic: Verschillen Numark CM200 USB en JB-Systems Beat 6 USB (12-5-2008 15:46:00)renevanh schreef:
Het lijkt me alles behalve prettig om met de CM200 te mixen. Vooral het feit dat de EQ tussen de faders zit geeft ongelovelijk gepriegel, dat werkt niet fijn.Ik zoek een 19" mengpaneel met USB aansluiting voor mijn laptop. Kanshebbers zijn de Numark CM200 USB en de JB-Systems Beat 6 USB.
De JB Systems heeft een LED meter per kanaal, wat mijn huidige Reloop RMX30 ook heft (en wat ik erg praktisch vind). Numark heeft bij mij echter een wat degelijker reputatie. Verder lijkt het alsof de Numark geen regelbare 2e master uitgang heeft, klopt dat? Dat zou wel handig zijn voor de monitorspeakers.
Behalve het bovenstaande zie ik weinig verschillen tussen de twee mixers (ja, OK, de hoogte
), zie ik wat over het hoofd?
De JB Systems heeft een LED meter per kanaal, wat mijn huidige Reloop RMX30 ook heft (en wat ik erg praktisch vind). Numark heeft bij mij echter een wat degelijker reputatie. Verder lijkt het alsof de Numark geen regelbare 2e master uitgang heeft, klopt dat? Dat zou wel handig zijn voor de monitorspeakers.
Behalve het bovenstaande zie ik weinig verschillen tussen de twee mixers (ja, OK, de hoogte
), zie ik wat over het hoofd?