Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Banaan
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 19 bijdrage(n) van Banaan (Pagina: 2 van 2)
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 14:17:00)
Als je de platen zo'n beetje gelijk hebt lopen, hoe lang blijven ze dan synchroon lopen? Ik bedoel: als-ie er binnen een seconde of 10 al weer naast zit, dan moet je inderdaad nog flink sleutelen aan je afstelling. Maar als de nummers pas na een minuut of wat niet meer synchroon lopen, dan ben je al heel netjes bezig. Zulke kleine verschillen corrigeer ik altijd terwijl beide faders open staan.
Ik zou in het begin de overgangen, dus het aantal seconden dat je twee platen tegelijk open hebt staan, sowieso zo kort mogelijk houden. Hoe langer je twee platen gelijk laat draaien, hoe groter de kans dat de nummers langzaam maar zeker niet meer synschroon lopen.
Niet leuk om te horen, maar het blijft een kwestie van oefenen. Ik was er jaren terug ook minutenlang mee bezig: stress. Nu krijg ik twee nummers binnen een seconde of 25 gelijk (één keer een groffe afstelling met de pitch, daarna 20 seconden voor de fijnafstelling). Als ik echt goed bezig ben, dan is het met de pitch 2 of 3 keer heen & weer halen geregeld.Hoi Silvia,
Ik draai wel platen die ongeveer dezelfde snelheid hebben, ik draai hardstyle en ik bedenk vantevoren wel welke platen goed opelkaar ingemixt worden (ik heb geen beatcounter maar het zal rond de 140 BPM liggen denk ik). De manier waar ik nu op pitch (behoorlijk precies, maar dat komt ook omdat ik er zo lang mee bezig ben en inderdaad met de fijnafstelling) kan ik 2 platen gerust 1 minuut of iets langer naast elkaar laten draaien zonder dat de beats uitelkaar lopen (soms met kleine correcties).
Ik laat mijn platen best lang naast elkaar lopen omdat ik een lange mix leuker vind dat een korte, maar ik zal proberen de mixen dan iets korter te doen (ze zijn nu meestal rond de 60 seconden)Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 13:46:00)
Als ik mijn fader heb openstaan corrigeer ik dus wel met de platter, zachtjes afremmen of iets versnellen door middel van dat puntje in het midden. Maar ik zal je tips direct even uitproberen.Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 13:42:00)
Didier,
Ik heb het net even geprobeerd om af te remmen/versnellen met de platter en ik moet zeggen dat het me wel redelijk af gaat, afremmen ging trouwens beter dan het versnellen
ik zat op ongeveer de helft van het nr, maar door oefenen denk ik dat ik er nog wel wat afkrijg
Ik mix trouwens met mijn koptelefoon op (beide nr's door de koptelefoon)
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 14:13:00)Ik heb het net even geprobeerd om af te remmen/versnellen met de platter en ik moet zeggen dat het me wel redelijk af gaat, afremmen ging trouwens beter dan het versnellen
ik zat op ongeveer de helft van het nr, maar door oefenen denk ik dat ik er nog wel wat afkrijgIk mix trouwens met mijn koptelefoon op (beide nr's door de koptelefoon)
sylvia schreef:
Kies je wel om te beginnen platen uit die een beetje bij elkaar in de buurt komen qua BPM of maak je het jezelf erg moeilijk?Als je de platen zo'n beetje gelijk hebt lopen, hoe lang blijven ze dan synchroon lopen? Ik bedoel: als-ie er binnen een seconde of 10 al weer naast zit, dan moet je inderdaad nog flink sleutelen aan je afstelling. Maar als de nummers pas na een minuut of wat niet meer synchroon lopen, dan ben je al heel netjes bezig. Zulke kleine verschillen corrigeer ik altijd terwijl beide faders open staan.
Ik zou in het begin de overgangen, dus het aantal seconden dat je twee platen tegelijk open hebt staan, sowieso zo kort mogelijk houden. Hoe langer je twee platen gelijk laat draaien, hoe groter de kans dat de nummers langzaam maar zeker niet meer synschroon lopen.
Niet leuk om te horen, maar het blijft een kwestie van oefenen. Ik was er jaren terug ook minutenlang mee bezig: stress. Nu krijg ik twee nummers binnen een seconde of 25 gelijk (één keer een groffe afstelling met de pitch, daarna 20 seconden voor de fijnafstelling). Als ik echt goed bezig ben, dan is het met de pitch 2 of 3 keer heen & weer halen geregeld.
Ik draai wel platen die ongeveer dezelfde snelheid hebben, ik draai hardstyle en ik bedenk vantevoren wel welke platen goed opelkaar ingemixt worden (ik heb geen beatcounter maar het zal rond de 140 BPM liggen denk ik). De manier waar ik nu op pitch (behoorlijk precies, maar dat komt ook omdat ik er zo lang mee bezig ben en inderdaad met de fijnafstelling) kan ik 2 platen gerust 1 minuut of iets langer naast elkaar laten draaien zonder dat de beats uitelkaar lopen (soms met kleine correcties).
Ik laat mijn platen best lang naast elkaar lopen omdat ik een lange mix leuker vind dat een korte, maar ik zal proberen de mixen dan iets korter te doen (ze zijn nu meestal rond de 60 seconden)
Als ik mijn fader heb openstaan corrigeer ik dus wel met de platter, zachtjes afremmen of iets versnellen door middel van dat puntje in het midden. Maar ik zal je tips direct even uitproberen.Corrigeren doe ik niet met de platter maar ik rem (of versnel) de plaat zelf. Als ik hem dus af beetje af moet remmen tik ik heel even op de plaat en vervolgens verlaag ik daarna de pitch ook wat, als ik vervolgens weer de plaat moet afremmen verlaag ik de pitch weer enz enz.
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 13:36:00)Ik draai nu inmiddels al 1,5 jaar, paar keer in een disco maar vaak gewoon thuis oefenen. Maar ik heb nog wel een probleem (naja probleem, een irritant trekje
) Het pitchen van platen gaat altijd wel goed, alleen ik ben er zo lang mee bezig, vaak is het nr (dat op dat moment door de speakers komt) al halverwege of er zelfs overheen voordat ik mijn andere plaat goed 'gepitcht' heb. Dit vind ik jammer omdat ik zo weinig aandacht kan geven (aan de plaat die draait) bijvoorbeeld met de hoge/midden tonen en andere dingen.
Mijn manier van pitchen: Ik laat de beats naast elkaar lopen, afhankelijk hiervan corrigeer ik de plaat en verlaag/verhoog de pitch, daarna ga ik weer naar de eerste tel en laat hem bij de eerste tel van de andere plaat er weer naast draaien, vervolgens stel ik mijn pitch er weer op in (verschillen worden steeds kleinen, en het moet steeds nauwkeuriger).. enz enz totdat ze precies synchroom draaien, maar dit duurt zo lang dat ik bijna mijn hele set met dat pitchen aan de gang ben en geen aandacht kan geven aan effecten en het publiek natuurlijk
Doe ik iets verkeerd? Hoe pitchen jullie? Hoe lang duurt het gemiddeld bij jullie om de juiste pitch op te zoeken?
P.s. ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kon er niets bruikbaar tussen vinden.
Topic: Afmetingen dj-tafel (of hoe dat dan ook heet) (30-12-2003 11:05:00)
) Het pitchen van platen gaat altijd wel goed, alleen ik ben er zo lang mee bezig, vaak is het nr (dat op dat moment door de speakers komt) al halverwege of er zelfs overheen voordat ik mijn andere plaat goed 'gepitcht' heb. Dit vind ik jammer omdat ik zo weinig aandacht kan geven (aan de plaat die draait) bijvoorbeeld met de hoge/midden tonen en andere dingen.Mijn manier van pitchen: Ik laat de beats naast elkaar lopen, afhankelijk hiervan corrigeer ik de plaat en verlaag/verhoog de pitch, daarna ga ik weer naar de eerste tel en laat hem bij de eerste tel van de andere plaat er weer naast draaien, vervolgens stel ik mijn pitch er weer op in (verschillen worden steeds kleinen, en het moet steeds nauwkeuriger).. enz enz totdat ze precies synchroom draaien, maar dit duurt zo lang dat ik bijna mijn hele set met dat pitchen aan de gang ben en geen aandacht kan geven aan effecten en het publiek natuurlijk
Doe ik iets verkeerd? Hoe pitchen jullie? Hoe lang duurt het gemiddeld bij jullie om de juiste pitch op te zoeken?
P.s. ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kon er niets bruikbaar tussen vinden.
Damn, jullie zijn snel met reageren, heb ineens een stapel info (printer is druk bezig) Vanmiddag ff hout halen en ik heb weer wat te doen met de feestdagen
Het einderesultaat zal ik zeker even posten
- Steven -
Topic: Afmetingen dj-tafel (of hoe dat dan ook heet) (30-12-2003 10:49:00)
Het einderesultaat zal ik zeker even posten
- Steven -
Ok, ik zal er ff doorheen bladeren.
Bedankt!
- Steven -
Topic: Afmetingen dj-tafel (of hoe dat dan ook heet) (30-12-2003 10:46:00)Bedankt!
- Steven -
Ik had al even gezocht in het forum, maar ik kon niet iets vinden wat specifiek over zo'n meubel gaat. Maar ik zoek nog wel even een keer.
Gr Steven
Topic: Afmetingen dj-tafel (of hoe dat dan ook heet) (30-12-2003 10:40:00)Gr Steven
Hoi, ik wil een tafel gaan maken voor mijn draaitafels en mengpaneel.
Hoe hoog hebben moet zo'n tafel zijn?
Welk soort hout kan ik hier het beste voor gebruiken?
Hebben jullie ook foto's van zo'n tafel? Die kan ik misschien als hulp gebruiken bij het bouwen.
Gr Steven
Hoe hoog hebben moet zo'n tafel zijn?
Welk soort hout kan ik hier het beste voor gebruiken?
Hebben jullie ook foto's van zo'n tafel? Die kan ik misschien als hulp gebruiken bij het bouwen.
Gr Steven