Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ_Tommeke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 15 bijdrage(n) van DJ_Tommeke (Pagina: 2 van 2)
Topic: Mengpaneel + pc (24-3-2006 18:36:00)
Omdat een hardware mixer nu eenmaal veel gemakklijker in gebruik is dan met je muis of met sneltoetsen te mixen.
Topic: club mixer 150-300 euro (24-3-2006 17:03:00)Wat bedoel jet met "bijzonder"?
Ik hang al dagen rond op fora en dergelijke. Misschien mijn vraag een beetje beter formuleren: doorsparen voor die nieuwe Synq of genoegen nemen met de Reloop, aangezien het toch maar voor in de huiskamer is?
Topic: club mixer 150-300 euro (24-3-2006 16:27:00)Ik hang al dagen rond op fora en dergelijke. Misschien mijn vraag een beetje beter formuleren: doorsparen voor die nieuwe Synq of genoegen nemen met de Reloop, aangezien het toch maar voor in de huiskamer is?
Ik heb al een beetje rond gekeken. Een kameraad van mij die zelf ook al enkele jaren DJ is, raadt mij de Behringer DJX-700 aan (219 euro). Daar lees ik echter enkel commentaren over, dus weet ik niet of ik hier mijne maat in moet volgen, of de massa commentaar van overal op het internet.
Nog een optie vind ik de Reloop RMX-40 DSP (369) of Reloop RMX-40 BPM (329), maar voor die 40 euro extra koop ik misschien maar beter die effectjes erbij.
En als ik dan nog een paar maandjes langer spaar, kan ik misschien de nieuwe Synq SMX-2 kopen, die gaat geloof ik 656 euro kosten.
Aangezien ik gewoon in mijn bedkamer ga blijven draaien, en niet echt de intentie heb om ook op fuiven of zo te draaien, is die Behringer of de Reloop misschien wel goed. Of moet ik blijven doorsparen voor de nieuwe van Synq.
De vraag is dus eigenlijk... hoe lang moet ik blijven sparen? Aangezien ik al tevreden zou zijn met die Behringer (mijne maat is daar zeer vol van).
Ik wil trouwens liever een 'club mixer,' niet zo'n battle mixer. Ik vind een Crossfader maar brol, dus aan een degelijke crossfader heb ik helemaal geen behoefte. En ik vind de looks van een club mixer ook beter ;-) En last but not least, ik hou van veel kanaaltjes :P
PS: Hoe maak je links? Daar staat geen knopje voor in die balk.
Topic: Mengpaneel + pc (24-3-2006 13:10:00)Nog een optie vind ik de Reloop RMX-40 DSP (369) of Reloop RMX-40 BPM (329), maar voor die 40 euro extra koop ik misschien maar beter die effectjes erbij.
En als ik dan nog een paar maandjes langer spaar, kan ik misschien de nieuwe Synq SMX-2 kopen, die gaat geloof ik 656 euro kosten.
Aangezien ik gewoon in mijn bedkamer ga blijven draaien, en niet echt de intentie heb om ook op fuiven of zo te draaien, is die Behringer of de Reloop misschien wel goed. Of moet ik blijven doorsparen voor de nieuwe van Synq.
De vraag is dus eigenlijk... hoe lang moet ik blijven sparen? Aangezien ik al tevreden zou zijn met die Behringer (mijne maat is daar zeer vol van).
Ik wil trouwens liever een 'club mixer,' niet zo'n battle mixer. Ik vind een Crossfader maar brol, dus aan een degelijke crossfader heb ik helemaal geen behoefte. En ik vind de looks van een club mixer ook beter ;-) En last but not least, ik hou van veel kanaaltjes :P
PS: Hoe maak je links? Daar staat geen knopje voor in die balk.
Wat bedoel je met een digitale mixer en wat is een analoge mixer?
Ik denk dat je dan drie geluidskaarten nodig hebt: twee voor de kanalen op dewelke je de muziek wilt spelen en een derde voor de output van je mengpaneel en om het signaal terug naar je computer te sturen. Tenzij je, zoals Victor zei, speakers hebt met ingebouwde versterker. En anders kan je misschien overwegen om je stereo als versterker + boxen te gebruiken?
Trouwens, voor als je er nog niet veel van kent...
bron (Vinyl/CD/MD/cassette/pc/...) --\
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . --|--> mengpaneel -> versterker -> boxen
bron (Vinyl/CD/MD/cassette/pc/...) --/
Je hangt zoveel bronnen als je wilt aan je mengpaneel (afhangend van het aantal ingangen op je mixer natuurlijk). Als je 2 bronnen van je pc wilt laten komen (om te mixen met zo'n computer programma) heb je ook 2 geluidskaarten nodig, anders is het al gemixt als het uit je pc komt, en dat wil je namelijk niet.
Aan de uitgang van je mixer hang je een versterker dan boxen. Nu, sommige boxen hebben een ingebouwde versterker (pc boxen hebben dat vaak, als ik me niet vergis) dus die kan je directa aan je mixer hangen (mits de nodige prullekes voor de juiste aansluitingen - zie Victor zijn post). Je kan natuurlijk ook de uitgang weer op je pc aansluiten, op een line in dan. Maar ik geloof niet dat je hier een line in van één van de twee eerder genoemde geluidskaarten kunt gebruiken. Dus zal je een derde geluidskaart moeten hebben. Maar daar kan ik me wel in vergissen, misschien kan je toch een van die twee gebruiken.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was en heb kunnen helpen. Greetz
Topic: club mixer 150-300 euro (23-3-2006 23:12:00)Ik denk dat je dan drie geluidskaarten nodig hebt: twee voor de kanalen op dewelke je de muziek wilt spelen en een derde voor de output van je mengpaneel en om het signaal terug naar je computer te sturen. Tenzij je, zoals Victor zei, speakers hebt met ingebouwde versterker. En anders kan je misschien overwegen om je stereo als versterker + boxen te gebruiken?
Trouwens, voor als je er nog niet veel van kent...
bron (Vinyl/CD/MD/cassette/pc/...) --\
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . --|--> mengpaneel -> versterker -> boxen
bron (Vinyl/CD/MD/cassette/pc/...) --/
Je hangt zoveel bronnen als je wilt aan je mengpaneel (afhangend van het aantal ingangen op je mixer natuurlijk). Als je 2 bronnen van je pc wilt laten komen (om te mixen met zo'n computer programma) heb je ook 2 geluidskaarten nodig, anders is het al gemixt als het uit je pc komt, en dat wil je namelijk niet.
Aan de uitgang van je mixer hang je een versterker dan boxen. Nu, sommige boxen hebben een ingebouwde versterker (pc boxen hebben dat vaak, als ik me niet vergis) dus die kan je directa aan je mixer hangen (mits de nodige prullekes voor de juiste aansluitingen - zie Victor zijn post). Je kan natuurlijk ook de uitgang weer op je pc aansluiten, op een line in dan. Maar ik geloof niet dat je hier een line in van één van de twee eerder genoemde geluidskaarten kunt gebruiken. Dus zal je een derde geluidskaart moeten hebben. Maar daar kan ik me wel in vergissen, misschien kan je toch een van die twee gebruiken.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was en heb kunnen helpen. Greetz
Hoi, ik wil graag leren mixen. Ik heb momenteel:
dubbele cd speler: Stanton S-550
hoofdtelefoon: Sennheiser HD 215
mengpaneel: JB-Systems Compact
Nu wil ik graag een iets betere mixer kopen. Ik draai trance/house/techno/.. en dus geen R&B of wat dan ook, en ik ben dus ook niet op zoek naar een battle mixer. Liefst iets 19" of iets dat ingebouwd kan worden in een 19" rack. Enige suggesties als de mixer maar 150-300 euro mag kosten? Of blijf ik beter oefenen op die Compact tot ik mij een veel betere mixer kan kopen?
Greetz
dubbele cd speler: Stanton S-550
hoofdtelefoon: Sennheiser HD 215
mengpaneel: JB-Systems Compact
Nu wil ik graag een iets betere mixer kopen. Ik draai trance/house/techno/.. en dus geen R&B of wat dan ook, en ik ben dus ook niet op zoek naar een battle mixer. Liefst iets 19" of iets dat ingebouwd kan worden in een 19" rack. Enige suggesties als de mixer maar 150-300 euro mag kosten? Of blijf ik beter oefenen op die Compact tot ik mij een veel betere mixer kan kopen?
Greetz