Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van MG

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van MG (Pagina: 2 van 20)

Topic: PA markt 2014 datum: 29 maart (2-4-2014 16:42:00)
Ik ben ook geweest. Het aantal stands vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen en ook de diversiteit aan aanbod was voor mijn gevoel iets minder dan andere jaren. Bij AED wat quick lockers gekocht en links en rechts van XLR kabels met Neutrik pluggen. Ook wat handschoenen en gereedschap erbij gekocht. Geen grote aankopen gedaan deze keer.

Wat mij ook opviel is dat het qua sfeer wat minder leek dan andere jaren. Het "lachen gieren brullen" was minder en de echte dumpprijzen of gekke verkoopslogans/geschreeuw/neem maar mee was er ook niet.

Al met al toch een paar leuke uurtjes gehad, maar dit jaar wel op tijd thuis én niet veel geld uitgegeven.

Overigens: weet iemand of de Bose L1 set nog verkocht is die op de kopse kant te koop stond, schuin tegenover de ingang? Heb er spijt van dat ik deze niet meer heb gekocht....
Topic: Vraag over een oneerlijke verhuurder (29-1-2014 12:52:00)
Ik zou geen zaken meer doen met deze verhuurder, hij komt afspraken niet goed na en als je een klacht/vraag hebt lost hij het niet netjes op. Bovendien noemt hij je een slechte betalen, en als jij dat zelf onterecht vindt moet je je rug recht houden en je niet onterecht laten kleineren/beledigen.

Overigens zou je kunnen overwegen om het gebruik van leestekens wat te vergroten, zodat je berichtjes wat prettiger en makkelijker te lezen zijn.
Topic: Opvouwbare partytent met hoge doorloophoogte (10-12-2013 00:48:00)
Ik heb het frame van deze tent , wellicht is dat iets voor je?
Topic: Vlaggetje voor draadloze microfoons (2-12-2013 15:34:00)
Dan stel ik liever voor, iedereen terug naar de Nokia 3310 of Philips Pocketline Swing. Dan is 4G, 3G en alle andere zwik niet meer nodig laugh :D
Topic: Vlaggetje voor draadloze microfoons (30-11-2013 15:16:00)
Even voortbordurend op dit verhaal, ik had gisteren een gesprek met een geluidstechnicus over de overstap naar nieuwe microfoons vanwege 4G netwerk. Hij adviseerde om Shure te nemen, omdat deze veel meer kanalen in een ontvanger hebben gestopt dan de Sennheiser EW135 G3. Hij gaf aan dat dit op lange termijn beter kan uitpakken, zodat wanneer bijvoorbeeld het 5G netwerk komt je niet wéér hoeft over te stappen.

Is zijn standpunt lariekoek of heeft hij een punt? M.a.w.: nu overstappen naar EW135G3 en over 4 jaar weer moeten overstappen of nu voor een Shure serie gaan (zo ja, welke) en jarenlang probleemloos kunnen werken?
Topic: Vlaggetje voor draadloze microfoons (22-11-2013 13:41:00)
Is dat dan ook de reden om antennes achterop de ontvanger in een V vorm te zetten ipv beiden recht omhoog?
Topic: Vlaggetje voor draadloze microfoons (18-11-2013 23:27:00)
Uhm, maar een vlag is toch juist om gericht naar bijvoorbeeld een podium éxtra goed ontvangst te hebben ipv 360graden redelijk tot goed ontvangst? Waarom adviseer jij dan toch high gain antennes?
Topic: LEM T4a / D400 versterker ruis?! (18-11-2013 23:25:00)
Ik zou in ieder geval je ontwerp bespreken bij MSC bij een kop koffie. Men krijgt nog heel vaak mensen met LEM speakers daar over de vloer en men zal jouw idee zeker aanspreken!
Topic: Vlaggetje voor draadloze microfoons (16-11-2013 23:23:00)
Dus 4 ontvangers, dat zijn 8 BNC antennes. Door 2x 4-voudige actieve splitter te nemen kom ik dan uit op 2 BNC aansluitingen. Hier vervolgens 2 losse vlaggen op óf met een 2-voudige splitter combineren naar 1 vlag?

Ik neem aan dat je niet én de vlag én de 2 losse antennes achterop de ontvangers kunt gebruiken. Maar die vlag is vooral om te richten. Betekent dat dan ook dat wanneer je naar de linker kant van een plein of zaal richt, dat aan de rechter kant van dit plein of de zaal het ontvangst van de microfoon minder goed is dan wanneer je geen vlag gebruikt?

En als je met splitters een vlag gaat gebruiken, houdt dat dan ook in dat je altijd met die vlag moet werken of anders weer kabeltjes moet loshalen en de normale antennes moet aansluiten?
Topic: Vlaggetje voor draadloze microfoons (14-11-2013 17:58:00)
Wacht even, voor mij alles even een tempo lager ashamed :$

Is 1 vlaggetje voldoende om bijvoorbeeld 4 zenders en ontvangers van beter ontvangst op een podium te voorzien? Of moeten het er 2 zijn? Zijn er nog tips hoe je die vlag het beste kunt monteren? Liefste een recht toe recht aan systeem dat in het taperack kan worden meegenomen en in zo min mogelijk tijd is op&afgebouwd. En zijn er mensen die kunnen aangeven wat globaal de afstand is tussen zender en ontvanger met en zonder gebruik te maken van een vlaggetje?

Wat is het verschil tussen een actieve en passieve vlag? Passieve vlag sluit je rechtstreeks aan op de achterkant van de ontvanger, een actieve vlag heeft ook nog een stroomaansluiting? Of....?