Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ JB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 2 van 20)

Topic: Cuelux (7-5-2010 18:46:00)
Ik zag vorige week op de beurs in Montreal, dat ClayPaky nu ook te koop loopt met hun eigen CueLux OEM ("Hands On").

De stumper die Visual Productions aan de man moest brengen, had er overigens weinig soep van gegeten. Vooral toen ik zei dat ik de mannen zelf ken en dat zij mij al CueLux hadden gepresenteerd, ging hij gewoon verder met zijn product presenteren. "Hang er nou toch zo'n Behringer midicontroller aan!" "Maar ik heb toch al een touch screen?" "Wat jij wilt..."
Topic: Drie gewonden door omgevallen lichtstellage (6-5-2010 22:15:00)

pascal schreef:

Overigens is er wel degelijk een hoogte verschil te zien op de foto, de linker is meer uitgeschoven dan de rechter.
Nogal wiedes als ze omvallen. Hoe strak denk je dat de staalkabel dan nog staat?
Topic: Koninginnedag:D (6-5-2010 01:05:00)
Koninginnedag dit jaar over geslagen. Net zoals de andere 30 miljoen mensen die om mij heen wonen overigens.
Topic: Trussberekening (9-4-2010 00:59:00)
Die andere twee statieven waren prima in orde (waren een paar minuten ervoor nog op het andere podium gebruikt). Heb zelfs nog voorgesteld om die te gebruiken op het betreffende podium, maar de heren van het verhuurbedrijf vonden ze "erg zwaar" om weer uit de vrachtwagen te halen.
Topic: Trussberekening (9-4-2010 00:32:00)
Sorry, bedoelde daar ook de leverancier.
Topic: Trussberekening (9-4-2010 00:20:00)
Onderhoud is inderdaad een ding, maar als de meneer (de leverancier dus) zijn huiswerk had gedaan mocht dit te lichte statief niet eens gebruikt worden voor die zware truss. Helemaal achterlijk als je je bedenkt dat ze 2 windups van een zwaarder kaliber aan de andere kant van het podium klaar hadden staan (al in de bakwagen) en ze gewoon te lui waren om ze eruit te halen.

Ik had begrepen dat de leverancier niet meer terug mocht komen.

@Mark: laten niet lang meer op zich wachten!
Topic: Trussberekening (8-4-2010 20:29:00)

watje schreef:

zelfde show, nog een truss brug. voor een beamer. deze werd met dezelfde statieven vast gezet, maar dan maar met 2 outrigers. 1 naar achter en 1 opzij.
Jij zit toch bij Attak? Dan kun jij je wellicht wel een trussongeluk herinneren van een zomerfestival in 2008 (vrijwel de hele Attak technische club liep daar ook rond*).

Sindsdien heb ik persoonlijk toch wel een nog grotere hekel gekregen aan het oneigenlijk gebruik van statieven. Als je zoiets ziet mag je direct de politie bellen voor poging tot doodslag.

(*Fout lag niet bij Attak, maar bij een stompzinnig verhuurbedrijf.)
Topic: Trussberekening (2-4-2010 22:49:00)

watje schreef:

hoeveel gewicht deze peavey top speaker mag dragen?
Niets. Zelfbouw, ongekeurd, dus zou ik niet gebruiken. Bij ongelukken is er geen verzekering die wil dokken. Tenzij je een hele goede constructeur bent en dit hele geval kan doorrekenen.
Topic: Rookmachine / Hazer in combinatie met brandmelders/rookmelders (28-3-2010 18:15:00)
Allemaal gissen in het donker wat kan en mag...

Als je feesten wil geven en rook wil gebruiken op reguliere basis, dient de organisatie te raad te gaan bij de lokale brandweer om een plan te maken. Je kan wel nieuwe brandmeldcentrales aanschaffen, andere sensoren (laten) plaatsen of hele foute/illegale handelingen verrichten om melding op andere manieren te voorkomen, maar de brandweer heeft zeker ook wat te willen in dit plaatje. Samen met hen stel je een plan op voor een nieuwe installatie (bijv. zones die tijdelijk uitgeschakeld kunnen worden) en een draaiboek voor wie wat wanneer doet tijdens evenementen, dikke kans dat hier ook training (zoals BHV) bij komt kijken, bepaalde mensen krijgen met extra verantwoordelijkheden te maken. De brandweer passeren in het traject is één van de grootste missers die je kan maken. Lees ook nog maar eens bovenstaande reactie van Dré.
Topic: Laptop stoort op processor via usb (27-3-2010 16:41:00)
Inhakend op dit onderwerp...

In onze DMX-boosters/-splitters zijn de in- en uitgangen optisch gescheiden, voor onze geluidskabels hebben we DI's en lijntrafo's.

Is er ook niet zoiets voor USB? Zodat problemen zoals bovenstaand snel en makkelijk kunnen worden opgelost?

Of zeg ik nu hele rare dingen? laugh :D