Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Snake
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 2 van 20)
Topic: PC Systeem voor produceren (18-3-2006 16:24:00)Geen idee, ik koop normaal gezien als ik kan altijd tweedehands en als ik het nergens vind meestal bij de Duitse vrienden. Soms ook weer niet want als het prijsverschil geen 10% is dan koop ik liever bij m'n vaste dealer in België.
Ik had het trouwens niet over de Traveler maar over de nieuwe UltraLite. Meer nieuws hierover vind je hier. Die Traveler zal toch ongeveer het dubbele van de nieuwe MOTU kosten.
Trouwens wat Jeroen zegt moet je maar es proberen; Reason is echt een heel goed programma waar je helemaal alles mee kunt maken zonder nog iets extra nodig te hebben. Bovendien kun je alles routen net zoals je een echt rack zou hebben.Topic: Elektro (22-2-2006 08:30:00)Zeker. Bedankt dan ook!Topic: Thuisstudio... (21-2-2006 19:27:00)
Een iMac is zeer zeker een optie om muziek te gaan maken (of om andere dingen mee te doen natuurlijk). Zelfs een Mac Mini kun je hiervoor gebruiken, zolang je maar niet gigantisch veel zware plugins draait is dat allemaal geen probleem.
Wel zou ik zowieso een externe geluidskaart (via FireWire of USB speelt niet zoveel rol) nemen. Zo'n Mac heeft namelijk net als een PC geen MIDI aansluitingen en dan kun je beter een interface kopen die ook audio kan opnemen/afspelen. Ikzelf heb een M-Audio FireWire Audiophile aan m'n PowerBook hangen en dat werkt zeer goed, geen problemen mee eigenlijk. Behalve dan dat ik om één of andere duistere reden het ingangsniveau niet kan verzwakken zodat ik dit op m'n mixer moet doen. Wel een belangrijk minpunt in feite...
De Openlabs oplossing vind ik persoonlijk niks, vind het veel te duur voor een lelijke plastieken doos waar dan nog eens Windows in zit... Maar ja er zullen vast wel mensen zijn die dat juist wel een mooi en/of goed ding vinden. Moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Topic: Eigen muziek maken: HipHop, Techno/House (17-3-2006 21:19:00)Wel zou ik zowieso een externe geluidskaart (via FireWire of USB speelt niet zoveel rol) nemen. Zo'n Mac heeft namelijk net als een PC geen MIDI aansluitingen en dan kun je beter een interface kopen die ook audio kan opnemen/afspelen. Ikzelf heb een M-Audio FireWire Audiophile aan m'n PowerBook hangen en dat werkt zeer goed, geen problemen mee eigenlijk. Behalve dan dat ik om één of andere duistere reden het ingangsniveau niet kan verzwakken zodat ik dit op m'n mixer moet doen. Wel een belangrijk minpunt in feite...
De Openlabs oplossing vind ik persoonlijk niks, vind het veel te duur voor een lelijke plastieken doos waar dan nog eens Windows in zit... Maar ja er zullen vast wel mensen zijn die dat juist wel een mooi en/of goed ding vinden. Moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Wie Run DMC zegt zegt MPC. Daarnaast heb je een platendraaier nodig en bakken vol oud vinyl. En dan samplen maar!
Kijk eens rond op het ]Synthforum. Daar zit zeer veel kennis van zaken.
Topic: Thuisstudio... (22-2-2006 08:41:00)Kijk eens rond op het ]Synthforum. Daar zit zeer veel kennis van zaken.
gijstettero schreef:
Die MOTU interface ziet er uit naar wat ik zoek en firewire is aanwezig op mijn laptop. Enig idee waar je die MOTU traveler in Nederland kan kopen voor een fatsoenlijke prijs?Ik had het trouwens niet over de Traveler maar over de nieuwe UltraLite. Meer nieuws hierover vind je hier. Die Traveler zal toch ongeveer het dubbele van de nieuwe MOTU kosten.
Uiteraard is de muziek het belangrijkst, maar ik heb een hoop goede contacten in de dj-wereld, doordat ik naast draaien ook feesten organiseer. En als zij mijn producties willen uitproberen dan moet het topkwaliteit zijn. Dus daarom ben ik nog steeds op zoek naar goed merken, wat betreft cd-r...
Een goed merk cd-r hoeft niet zoveel te kosten, kun je gewoon bij de makro kopen. Een prof cd-brander is iets anders. Ik zou daar persoonlijk nooit geld in steken. Als je dat echt wilt doen dan moet je dat natuurlijk zelf weten, het is jouw geld :-)Trouwens wat Jeroen zegt moet je maar es proberen; Reason is echt een heel goed programma waar je helemaal alles mee kunt maken zonder nog iets extra nodig te hebben. Bovendien kun je alles routen net zoals je een echt rack zou hebben.
Ik wil straks alleen de mogelijkheid hebben om mijn producties zonder kwaliteitsverlies op cd te branden en zonder kwaliteitsverlies op te nemen.
Of je demo cd nu met een Aldi brander of de duurste prof brander gemaakt is zal niemand horen, laat staan een moer om geven. Ik geef je de tip om over die cd brander nog eens goed na te denken. Je kunt je centen beter ergens anders in steken, een goede synth bvb :DSylvia schreef:
maar misschien heb je hier nog wat aan.qua audio interface kan ik je van harte MOTU aanbevelen. Ze hebben net een nieuwe interface uit met veel in-en uitgangen voor 550 euro. Aangezien dit een FireWire interface is heb je natuurlijk zo'n poort in je laptop nodig.
Als dat bedrag je te hoog is of je hebt gewoon geen zin om voor al die connectiviteit te betalen dan kun je een M-Audio Audiophile proberen (ik heb er zelf een en kan die je van harte aanbevelen, zeker voor de prijs die onze duitse vrienden ervoor vragen). Ook hier moet je wel FireWire in je laptop hebben natuurlijk.
Qua brander zal zelfs een usb-geval van den Aldi volstaan. Of je nu muziek of data met dat ding brand, het zijn toch enkel nulletjes en eentjes die hij in de cd brand. Belangrijker zijn de cd's die je gebruikt. Van dat laatste ken ik overigens niks maar ik denk wel dat de muziek die je maakt doorslaggevender zal moeten zijn dan het merk van cdr's die je gebruikt.
Topic: Elektro (21-2-2006 19:21:00)Als dat bedrag je te hoog is of je hebt gewoon geen zin om voor al die connectiviteit te betalen dan kun je een M-Audio Audiophile proberen (ik heb er zelf een en kan die je van harte aanbevelen, zeker voor de prijs die onze duitse vrienden ervoor vragen). Ook hier moet je wel FireWire in je laptop hebben natuurlijk.
Qua brander zal zelfs een usb-geval van den Aldi volstaan. Of je nu muziek of data met dat ding brand, het zijn toch enkel nulletjes en eentjes die hij in de cd brand. Belangrijker zijn de cd's die je gebruikt. Van dat laatste ken ik overigens niks maar ik denk wel dat de muziek die je maakt doorslaggevender zal moeten zijn dan het merk van cdr's die je gebruikt.
Bedankt voor al deze nuttige informatie heren! Tijd om me er eens in te verdiepen.
Topic: Elektro (20-2-2006 16:47:00)Bedankt.
Nee Cybotron heb ik niet. Ik bedoelde dat ik de namen van dat lijstje al weet, heb er geen platen van. Wel Big fun op vinyl en wat andere ook misschien.
Topic: Elektro (19-2-2006 12:54:00)Nee Cybotron heb ik niet. Ik bedoelde dat ik de namen van dat lijstje al weet, heb er geen platen van. Wel Big fun op vinyl en wat andere ook misschien.
Ik zoek zelf eigenlijk wat meer namen van artiesten van de vroegere electro. Jaren 80 dus? Dit omdat ik eens wil kijken of het wat is om die nummers te herwerken (remixen). Welke artiesten vind je vaak in de vinyl bakken op rommelmarkten? Alvast bedankt, dan weet ik waar ik moet op letten als ik weer eens een rommelmarkt op zoek.
[Edit]Onderstaande namen heb ik dus al (met dank aan de poster hierboven), wie heeft er nog meer? Alvast bedankt!
Man Parrish (hip hop bebop is een echt toppertje)
Egyptian Lover
Kraftwerk (met name de "Computerworld" release)
Cybotron
[/Edit]
Topic: Welke soldeerbout? (4-2-2006 12:35:00)[Edit]Onderstaande namen heb ik dus al (met dank aan de poster hierboven), wie heeft er nog meer? Alvast bedankt!
Man Parrish (hip hop bebop is een echt toppertje)
Egyptian Lover
Kraftwerk (met name de "Computerworld" release)
Cybotron
[/Edit]
Als je echt een goede soldeerbout wilt kun je het beste één van Weller nemen. Die zijn heel goed maar wel nogal prijzig; zo'n 100 euro voor de bout en nog eens 100 euro voor een station.
Topic: Het grote "samples gezocht" topic (21-1-2006 17:06:00)Heren en dames,
Ik zoek een A Capella versie van het nummer "Dr. Beat" van Gloria Estefan (met Miami Sound Machine).
Zou heel tof zijn als iemand zou weten of dit soms op een vinyl staat; weet ik waar ik kan gaan zoeken. Als iemand die versie heeft en wil delen is dat uiteraard ook super.
Ik heb hier (denk ik) een a capella stuk gevonden, maar ik kan er niet aan omdat ik die virtual dj software niet heb...
Naast die A Capella zoek ik ook een Midifile van dit nummer... Heb me al rot gezocht maar nog niets gevonden helaas...
't Is voor een remix trouwens.
Ik zoek een A Capella versie van het nummer "Dr. Beat" van Gloria Estefan (met Miami Sound Machine).
Zou heel tof zijn als iemand zou weten of dit soms op een vinyl staat; weet ik waar ik kan gaan zoeken. Als iemand die versie heeft en wil delen is dat uiteraard ook super.
Ik heb hier (denk ik) een a capella stuk gevonden, maar ik kan er niet aan omdat ik die virtual dj software niet heb...
Naast die A Capella zoek ik ook een Midifile van dit nummer... Heb me al rot gezocht maar nog niets gevonden helaas...
't Is voor een remix trouwens.