Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rap
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 20 bijdrage(n) van Rap (Pagina: 2 van 2)
Topic: Altijd verkeerde naalddruk gebruikt? :S (17-9-2005 14:06:00)
Zwaarder maken van een naald (dus tegen de maximale tracking force) geeft inderdaad een zuiverder geluid.... je drukt het ding tenslotte verder de groef in en dus pakt ie meer info op.
Ik neem zelf altijd gewoon het gemiddelde van wat de fabrikant aan gegevens op geeft.Maar toch dit:
Tracking force range
1,75-2,25 g (17,5-22,5 mN)
Tracking force, recommended
2 g (20 mN)
Is vrij laag, niet?
Maar het zal wel zo horen dan bij de OMB5..Topic: Altijd verkeerde naalddruk gebruikt? :S (17-8-2005 19:10:00)Te licht is ook niet goed. De naald zakt dan niet diep genoeg in de groef en er treedt dan ook versnelde slijtage van de plaat op. Zelf hield ik altijd 0,5 gram minder dan de maximale naalddruk van de fabrikant aan. Ik doe niks meer met platen, maar in het verleden had ik de indruk dat platen iets zuiverder klonken als de naalddruk iets zwaarder was.
TCMCJa, maar als de fabrikant een bepaalde waarde adviseerd is het denk ik handig om je daar ook aan te houden??
Misschien dat Dré hier zijn licht over kan schijnen aangezien de Reloop tafels nog steeds worden geleverd met dit OMB5 element?Topic: Altijd verkeerde naalddruk gebruikt? :S (17-8-2005 10:05:00)
Sorry dat ik dit topic even omhoog schop,
maar als ik er nu Ortofon Pro reservenaalden in zet, welke naalddruk moet ik dan gebruiken? Ook 3,5?
Of de aangeraden 4,0 op de Ortofon site?
Dank.
Topic: Het binden van kabels (14-9-2005 21:37:00)maar als ik er nu Ortofon Pro reservenaalden in zet, welke naalddruk moet ik dan gebruiken? Ook 3,5?
Of de aangeraden 4,0 op de Ortofon site?
Dank.
Bij ons bedrijf het volgende:
* Klittenbandje Vastgezet met een holniet dus permanent.
* Labelsticker met naam van het bedrijf met daaroverheen doorzichtig krimpkous.
* kleurcodering dmv gekleurd tape'je met daaroverheen doorzichtig krimpkous, of nog beter, een gekleurde krimpkous.
Maten tabel als volgt:
1m - geel
3m - wit
5m - rood
10m - geel
15m - blauw
20m - groen
25m - bruin
Enzovoort, dus 100m - geel
50m - rood
30m - wit
2,5m bruin
1,5m blauw
0,5m geel
Simpel :)
Topic: Koptelefoon goed hoorbaar? (2-9-2005 21:08:00)* Klittenbandje Vastgezet met een holniet dus permanent.
* Labelsticker met naam van het bedrijf met daaroverheen doorzichtig krimpkous.
* kleurcodering dmv gekleurd tape'je met daaroverheen doorzichtig krimpkous, of nog beter, een gekleurde krimpkous.
Maten tabel als volgt:
1m - geel
3m - wit
5m - rood
10m - geel
15m - blauw
20m - groen
25m - bruin
Enzovoort, dus 100m - geel
50m - rood
30m - wit
2,5m bruin
1,5m blauw
0,5m geel
Simpel :)
Dank voor de antwoorden :)
Topic: Koptelefoon goed hoorbaar? (1-9-2005 23:42:00)Interessante link over de 1- of 2-cups methode..
Nu heb ik een vraag.
Op de Stanton DJ Pro 2000 zit een schakelaar om van stereo naar mono te schakelen..
Iemand enig idee wat hier het nut van is?
Topic: Altijd verkeerde naalddruk gebruikt? :S (27-8-2005 23:12:00)Nu heb ik een vraag.
Op de Stanton DJ Pro 2000 zit een schakelaar om van stereo naar mono te schakelen..
Iemand enig idee wat hier het nut van is?
Thx, dat is informatie waar ik wat aan heb.
Topic: Beatmixen (21-8-2005 21:28:00)Ik heb laatst het hele topic doorgelezen en daar stonden hele interessante links bij, daarom snap ik niet dat er mensen blijven vragen hoe het moet, dan heb je idd niet het hele topic goed doorgelezen..
1 goede Nederlandse how to gevonden en twee nog betere Engelse (moet je wel redelijk Engels kunnen lezen).
Nu heb ik eigenlijk zelf ook een vraag.
Ik snap namelijk niet waarom iedereen het er hier over heeft dat je moet tellen ed..
Als ik naar een liedje luister dan hoor ik precies wanneer zo`n blok is afgelopen.
Ik tel niet van bijvoorbeeld 8x4, maar hoor precies ana de muziek wanneer er een verandering plaats zal vinden, een instrument die erbij of er af gaat, een stem die erbij komt, enz enz..
Is dit fout ofzo, lijkt me niet toch?
Groetjes Ray
Topic: Altijd verkeerde naalddruk gebruikt? :S (18-8-2005 09:36:00)1 goede Nederlandse how to gevonden en twee nog betere Engelse (moet je wel redelijk Engels kunnen lezen).
Nu heb ik eigenlijk zelf ook een vraag.
Ik snap namelijk niet waarom iedereen het er hier over heeft dat je moet tellen ed..
Als ik naar een liedje luister dan hoor ik precies wanneer zo`n blok is afgelopen.
Ik tel niet van bijvoorbeeld 8x4, maar hoor precies ana de muziek wanneer er een verandering plaats zal vinden, een instrument die erbij of er af gaat, een stem die erbij komt, enz enz..
Is dit fout ofzo, lijkt me niet toch?
Groetjes Ray
Reind schreef:
Gewoon een tracking force nemen die gemiddeld is. Voorbeeldje, een fabrikant geeft als minimum 3 en als maximum 5 op dan nemen we 4 gram.Zwaarder maken van een naald (dus tegen de maximale tracking force) geeft inderdaad een zuiverder geluid.... je drukt het ding tenslotte verder de groef in en dus pakt ie meer info op.
Ik neem zelf altijd gewoon het gemiddelde van wat de fabrikant aan gegevens op geeft.
Tracking force range
1,75-2,25 g (17,5-22,5 mN)
Tracking force, recommended
2 g (20 mN)
Is vrij laag, niet?
Maar het zal wel zo horen dan bij de OMB5..
TCMC schreef:
Reind schreef:
Anti skating inderdaad gelijk aan de naalddruk zoals Rob ook al zei. Maar die 3,5 gram is geen ramp hoor. Je naald zal en vinyl zullen een fractie harder slijten maar dat praten we over wel hele kleine getallen.TCMC
Misschien dat Dré hier zijn licht over kan schijnen aangezien de Reloop tafels nog steeds worden geleverd met dit OMB5 element?
OKe, ik dacht dat dit verschil namelijk nogal groot was.
Maar nu dus lekker op 2 zetten?
Topic: Altijd verkeerde naalddruk gebruikt? :S (16-8-2005 18:46:00)Maar nu dus lekker op 2 zetten?
Hoi,
ik heb een paar jaar geleden 2 draaitafels in de New-line shop gekocht, de Reloop 4000 MK III.
Nu werd er destijds aangeraden om een naalddruk van ongeveer 3,5 te gebruiken omdat je daarmee redelijk in de buurt zou zitten..
Echter, na een lange tijd mijn draaitafels niet meer gebruikt te hebben en nu de kriebels weer omhoog kwamen ben ik me wat meer in de afstelling gaan verdiepen.
Ik heb er Ortofon OMB 5 elementen in zitten.
Toen ik op de site van Ortofon keek schrok ik wel een beetje, namelijk het volgende staat bij de OMB 5 vermeld:
TECHNICAL DATA
5 STYLUS
Tracking force range
1,75-2,25 g (17,5-22,5 mN)
Tracking force, recommended
2 g (20 mN)
Dit houdt dus in dat me naalddruk op 2 had moeten staan ipv 3,5??
Als dit zo is betekend het dat de anti-skating dan ook op 2 moet?
Alvast vriendelijk bedankt.
Groet.
ik heb een paar jaar geleden 2 draaitafels in de New-line shop gekocht, de Reloop 4000 MK III.
Nu werd er destijds aangeraden om een naalddruk van ongeveer 3,5 te gebruiken omdat je daarmee redelijk in de buurt zou zitten..
Echter, na een lange tijd mijn draaitafels niet meer gebruikt te hebben en nu de kriebels weer omhoog kwamen ben ik me wat meer in de afstelling gaan verdiepen.
Ik heb er Ortofon OMB 5 elementen in zitten.
Toen ik op de site van Ortofon keek schrok ik wel een beetje, namelijk het volgende staat bij de OMB 5 vermeld:
TECHNICAL DATA
5 STYLUS
Tracking force range
1,75-2,25 g (17,5-22,5 mN)
Tracking force, recommended
2 g (20 mN)
Dit houdt dus in dat me naalddruk op 2 had moeten staan ipv 3,5??
Als dit zo is betekend het dat de anti-skating dan ook op 2 moet?
Alvast vriendelijk bedankt.
Groet.