Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Nevelty
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 43 bijdrage(n) van Nevelty (Pagina: 2 van 5)
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (13-12-2002 21:01:00)
Maar je hebt wel gelijk.Topic: XLR of SPEAKON ? (2-11-2002 08:14:00)
2: 550 bedoel je dan euro ? en per stuk of voor beide ?Topic: Betaalbare digitale X-over/processor!!! (18-10-2002 16:37:00)Topic: Nieuw mengpaneel!! (16-10-2002 18:35:00)Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (15-10-2002 12:35:00)
Nieuwe ervaringen met de HQ 30 D van JB,
let op want deze is niet voor gevoelige mensen (lees:
mensen met een hq30 ;-) )
Laatst was ik twee plaatjes aan het mixen, mn hq 30 stond op ongeveer -1.4 % (dus NIET bij de 0% grens laat dat even duidelijk zijn) en men ander TT stond rechts van mn hq 30. De hq30 was dus gewoon mn muziek aan het leveren en mn andere plaat was ik aan het gelijkzetten op mn oude platendraaier.
Alles ging goed, ik was goed in de mix (lekkere techno) die "100"% gelijk liep voor ongeveer 50s en dan boem, mn hq30 sprong van zichzelf op quartz lock.
Ik dacht even dit droom ik maar nee, het was ECHT zo, ongelooflijk maar waar.
Ik neem aan dat dit verhaal ongeloofwaardig overkomt maar ik zou echt niet de moeite doen om dit te verzinnen en dan nog eens uit te typen.
Wat blijkt, een goede vriend van me die eveneens een hq 30 heeft, heeft iets soortgelijks meegemaakt. Bij hem sprong hij ineens op 78 toeren.
Dit is toch werkelijk absurd?? of zijn er nog gevallen zoals deze bekend??
Topic: Technics SL-1200MK 5G !!!! (28-11-2002 20:46:00)let op want deze is niet voor gevoelige mensen (lees:
mensen met een hq30 ;-) )
Laatst was ik twee plaatjes aan het mixen, mn hq 30 stond op ongeveer -1.4 % (dus NIET bij de 0% grens laat dat even duidelijk zijn) en men ander TT stond rechts van mn hq 30. De hq30 was dus gewoon mn muziek aan het leveren en mn andere plaat was ik aan het gelijkzetten op mn oude platendraaier.
Alles ging goed, ik was goed in de mix (lekkere techno) die "100"% gelijk liep voor ongeveer 50s en dan boem, mn hq30 sprong van zichzelf op quartz lock.
Ik dacht even dit droom ik maar nee, het was ECHT zo, ongelooflijk maar waar.
Ik neem aan dat dit verhaal ongeloofwaardig overkomt maar ik zou echt niet de moeite doen om dit te verzinnen en dan nog eens uit te typen.
Wat blijkt, een goede vriend van me die eveneens een hq 30 heeft, heeft iets soortgelijks meegemaakt. Bij hem sprong hij ineens op 78 toeren.
Dit is toch werkelijk absurd?? of zijn er nog gevallen zoals deze bekend??
huh ?? is dit een nieuwe of hebben we het over een gemodde ?
Dré als deze nieuw is test hem dan als de bliksem, dan zijn we zeker of hij goed is ;-)
Topic: XLR of SPEAKON ? (2-11-2002 12:47:00)Dré als deze nieuw is test hem dan als de bliksem, dan zijn we zeker of hij goed is ;-)
Die 6,3 jacks zou ik als ik jouw was vervangen, ze zijn onbetrouwbaar en veroorzaken bij de minste beschadiging al gauw kortsluiting in je pluggen.
Ja ok, maar ik kan maar moeilijk in men speakers gaan boren om een andere aansluiting te maken.Maar je hebt wel gelijk.
Ik zit met het volgende probleem, ik ga men kabels van men speakers wegwerken door ze aan de buitenkant van mijn kamer te plaatsen (zolder).
Nu wil ik mijn kamer terug binnenkomen via een schotel met daarin, je raadt het al speakon of XLR.
De aansluiting op men speakers MOET met een 6.3mm jack.
En als jullie kiezen voor speakon, vermeld je er dan wel bij welke aub.
Topic: CD-speler(s) ..... (26-10-2002 19:13:00)Nu wil ik mijn kamer terug binnenkomen via een schotel met daarin, je raadt het al speakon of XLR.
De aansluiting op men speakers MOET met een 6.3mm jack.
En als jullie kiezen voor speakon, vermeld je er dan wel bij welke aub.
vraag maar aan andre dat zijn echt goede dingen (1 nadeel hij is best groot) als hij niet goed was stond hij 2 jaar geleden niet bij sensation/misteryland/mij/drive-in andre dus.......
kosten 550
1: zo toppie vind ik die niet meer, nadat ik het probleem heb gehad dat hij enkele cds niet las (geen krassen) heb ik hem omgeruild voor een cdj500 S veel beter vind IK.kosten 550
2: 550 bedoel je dan euro ? en per stuk of voor beide ?
sorry dat ik even een intermezzo inlas,
maar ik onderbreek even jullie techtalk omdat de absolute leek in mij een paar dingen niet begrijpt ;-)
waarvoor dient zo'n cross over precies, buiten EQ en feedback destroyer (?)
Topic: Core... (17-10-2002 18:24:00)maar ik onderbreek even jullie techtalk omdat de absolute leek in mij een paar dingen niet begrijpt ;-)
waarvoor dient zo'n cross over precies, buiten EQ en feedback destroyer (?)
Houd er iemand van hardcore hier ???
Resoluut NEEN ik vind het verschrikkelijke muziek, inspiratieloos en zonder inhoud.het belangrijkste ben je vergeten :
wat is je BUDGET ,hoeveel wil je er aan besteden ?
En wat is je doeleind? Battle is waarschijnlijk al uitgesloten vanwege de 3 kanalen...
zonder !!!!!! verstaan we je ook wel hoor ;-)
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (15-10-2002 16:34:00)wat is je BUDGET ,hoeveel wil je er aan besteden ?
En wat is je doeleind? Battle is waarschijnlijk al uitgesloten vanwege de 3 kanalen...
zonder !!!!!! verstaan we je ook wel hoor ;-)
Per set of per stuk?
Per stuk en ik denk momenteel aan een sl1210Ondertussen heb ik (eindelijk) het volledige topic eens doorgenomen, wat me vooral opviel is dat de HQ30 nog redelijk goed meevalt voor de meesten.
Ik heb er namelijk ook één en ben er niet helemaal tevreden om. Waarom ?
- mijn schaal (ja hoe noem je zoiets) waar de plaat op komt te liggen is een "beetje" krom, je kan dit goed zien door je vinger langs het plateau te houden, soms raakt hij je vinger niet, soms wordt het plateau zodanig geremd dat het stilvalt
- bij het scratchen blijft de naald niet stevig in de groef liggen (AS OP 0 EN bijna 5 g op mn naald: discmaster)
- de motor kreunt geweldig als je hem afremt
...
Ik ga niet zeggen dat de HQ 30 volledig rommel is maar ik blijf erbij dat het niet één van de betere draaitafels is (of zijn die andere dan nog slechter?).
Ik heb ook gedraaid met een HQ20 en vond die (op de lichtere motor na) BETER dan mn HQ30
Ik heb trouwens ook nog een vraagje: ik ben van plan men oude ETP te vervangen door een nieuw platendraaier. Mijn vraag: ik wil de beste platendraaier voor beatmixen en een heel klein beetje scratchen. En prijs: niet boven 750 euro
Ik heb er namelijk ook één en ben er niet helemaal tevreden om. Waarom ?
- mijn schaal (ja hoe noem je zoiets) waar de plaat op komt te liggen is een "beetje" krom, je kan dit goed zien door je vinger langs het plateau te houden, soms raakt hij je vinger niet, soms wordt het plateau zodanig geremd dat het stilvalt
- bij het scratchen blijft de naald niet stevig in de groef liggen (AS OP 0 EN bijna 5 g op mn naald: discmaster)
- de motor kreunt geweldig als je hem afremt
...
Ik ga niet zeggen dat de HQ 30 volledig rommel is maar ik blijf erbij dat het niet één van de betere draaitafels is (of zijn die andere dan nog slechter?).
Ik heb ook gedraaid met een HQ20 en vond die (op de lichtere motor na) BETER dan mn HQ30
Ik heb trouwens ook nog een vraagje: ik ben van plan men oude ETP te vervangen door een nieuw platendraaier. Mijn vraag: ik wil de beste platendraaier voor beatmixen en een heel klein beetje scratchen. En prijs: niet boven 750 euro