Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Nevelty
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 43 bijdrage(n) van Nevelty (Pagina: 1 van 5)
Topic: Technics nieuwste CD-speler (12-4-2004 15:44:00)
Maar soit, daarmee verloopt de discussie een beetje. Ik zou 100 % zeker de A&H kiezen, zeker qua geluidskwaliteit is hij beter. En sinds ik met die DJM600 gewerkt heb is die keuze nog meer overgeheld naar A&H. Ook al heb je daar geen effecten bij.Topic: BPM Synchronisation Device [MIDI] (8-4-2004 12:00:00)
Als je het mij vraagt zal er met de cd-spelers hetzelfde gebeuren als met de draaitafels van pakweg vestax, numark,gemini . Die zijn in vergelijking met technics SL12xx zeker goed (zo niet beter), maar ze hebben nog steeds het vertrouwen niet dat iemand in een technics heeft.
Ik denk dat het dezelfde kant uit zal gaan met die cd-speler van technics. Dat hij niet slecht is betwijfel ik zeker niet maar of het nu direct een nieuwe standaard gaat worden als een CDJ500/1000 dat was/is betwijfel ik ten zeerste.
En ivm die reclame heb je zeker een punt, kijk maar op de grote festivals/feestjes de meest voorkomende cd spelers zijn (volgens mij) toch nog steeds de Pioneers.
Topic: Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;) (11-4-2004 13:00:00)Ik denk dat het dezelfde kant uit zal gaan met die cd-speler van technics. Dat hij niet slecht is betwijfel ik zeker niet maar of het nu direct een nieuwe standaard gaat worden als een CDJ500/1000 dat was/is betwijfel ik ten zeerste.
En ivm die reclame heb je zeker een punt, kijk maar op de grote festivals/feestjes de meest voorkomende cd spelers zijn (volgens mij) toch nog steeds de Pioneers.
Hmmmz ... dit geeft heel goed de discussie weer die er altijd over de DJM gevoerd zal worden. De gebruiker vindt em top en dat is ie qua ergonomie ook.
Ik heb met de DJM600 gewerkt en qua ergonomie en gebruiksgemak is hij inderdaad top. MAAR De DJM600 waarmee ik werkte was reeds enkele jaren oud en dat was te merken. Ruis op de faders, eq die totaal verneukt klonk,... .En aangezien DJs gewoon geen reet geven om geluidskwaliteit, en alleen maar aan eigenbelang (namelijk bedieningsgemak),...
Deze neem ik je erg kwalijk, het is gewoon verschrikkelijk kort door de bocht. Hoe je ertoe komt begrijp ik echt niet. Mocht je aan 100 DJs vragen wat ze belangrijk vinden van een feest zal geluidskwaliteit (en daarmee de kwaliteit van de installatie) zeker in de top 10 komen.Maar soit, daarmee verloopt de discussie een beetje. Ik zou 100 % zeker de A&H kiezen, zeker qua geluidskwaliteit is hij beter. En sinds ik met die DJM600 gewerkt heb is die keuze nog meer overgeheld naar A&H. Ook al heb je daar geen effecten bij.
Dit topic heeft me toch even aan het denken gezet. Ik wil al een hele tijd dynamische nummers (instrumentaal) mixen/remixen. Maar ik vraag me nu af of het mogelijk is zonder die Redsound om nummers recht te trekken.
Is het eigenlijk mogelijk om in één of ander programma (cubase, logic, ...) een nummer in te laden, het tempo in te tappen en het dan vervolgens recht te trekken qua tempo ?
Topic: BPM Synchronisation Device [MIDI] (7-4-2004 18:53:00)Is het eigenlijk mogelijk om in één of ander programma (cubase, logic, ...) een nummer in te laden, het tempo in te tappen en het dan vervolgens recht te trekken qua tempo ?
Mja, dan moet hij wel heel goed zijn in het "tempo voelen", de enige reden waarom ik zou tappen is omdat mijn tempo dan preciezer gematched is.
Topic: BPM Synchronisation Device [MIDI] (7-4-2004 09:34:00)AH zo, ik wou er eigenlijk hetvolgende mee doen:
Men neemt een track waar tempoverschillen in zitten (live gespeelde dingen ofzo). Die verbindt je dan via mengpaneel aan die redsound en dan tap je tempo in. Vervolgens trek ik het tempo van de track recht in cubase ofzo.
Weet iemand of dit mogelijk is ?
Topic: BPM Synchronisation Device [MIDI] (6-4-2004 20:05:00)Men neemt een track waar tempoverschillen in zitten (live gespeelde dingen ofzo). Die verbindt je dan via mengpaneel aan die redsound en dan tap je tempo in. Vervolgens trek ik het tempo van de track recht in cubase ofzo.
Weet iemand of dit mogelijk is ?
Heb even dit topic doorgenomen en de site van redsound gechecked, zou iemand me even precies kunnen uitleggen wat je met dit apparaat doet? Want als het doet wat ik denk dat het doet
, dan zou ik het ook wel kunnen gebruiken.
Topic: Ervaringen Prolight & Sound Frankfurt (6-4-2004 19:58:00)
, dan zou ik het ook wel kunnen gebruiken.Heb de Technics cdspeler even getest, gaf maar een gammele indruk. Vooral het display vind ik niet echt heel erg duidelijk. En ik vind dat hij iets te traag reageert op bewegingen van het platter. EN waarom er een soort <losliggend> doorzichtig matje boven op het platter ligt vraag ik me nog steeds af(vooral waarom het losliggend is dan). Maar mooi is hij zeker wel.
Ik denk dat het probleem een beetje gaat liggen bij het merk. Normaalgezien sta ik heel erg open voor nieuwe dingen maar in de DJ scene ligt dat anders.
Misschien zit het wel wat ingebakken bij me dat Pioneer goede cdspelers maakt en dat de rest minderwaardig is.
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (24-4-2003 12:33:00)Ik denk dat het probleem een beetje gaat liggen bij het merk. Normaalgezien sta ik heel erg open voor nieuwe dingen maar in de DJ scene ligt dat anders.
Misschien zit het wel wat ingebakken bij me dat Pioneer goede cdspelers maakt en dat de rest minderwaardig is.
Inderdaad op draaitafel gebied was er bitter weinig nieuws onder de zon (om niet te zeggen niks nieuws).
Even iets over de ttx: vinden jullie ook niet dat de pitchcontrol van de ttx net iets te soepel gaat ?
Topic: de ideale cd-speler (27-12-2002 18:24:00)Even iets over de ttx: vinden jullie ook niet dat de pitchcontrol van de ttx net iets te soepel gaat ?
off topic :
Ik ben totaal geschokt:
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (25-12-2002 14:52:00)Ik ben totaal geschokt:
kruizing
volgens mij is dit de allereerste fout die ik Dré ooit heb zien schrijven
a lange tijd kan ik terug posten, probs gehad met mn internet explorer.
Teruggaan naar de leverancier leverde me een ongelooflijke (idd weeral) situatie op.
Vooraleer ik vertel wat daar is gebeurd (beetje spanning opbouwen hé) zal ik eerst een paar feiten vertellen over "mijn" leverancier.
1) je moet weten dat hij zweert bij skytronic en jbsystems, dat vindt hij echt toppie
2) zijn vakkennis is zo goed als 0,0 (reparaties worden opgestuurd en info kijk je best voor in het boekje)
3) krenterig is één ding maar hij, hij is (krenterig)³
Dus op een goede dag was ik mijn kromme schaal beu, ik ging terug naar de leverancier (hem dus). Ik deed mijn verhaal en hij fronsde zijn wenkbrauwen eens.
Toen zij hij heel laconiek, zolang je naald er niet afvalt (ECHT waar) is het toch nog acceptabel hé.
Dan wordt je even helemaal niet lekker als je dat hoort zeggen. Met als gevolg dat ik sinds dan nooit nog iets bij hem koop/gekocht heb.
Wat is er mis met jouw Q-30? Geen idee. Je gaf eerder al aan (toch?) dat het plateau niet vlak was en dat er nog wat andere dingen niet helemaal lekker waren. Wellicht een mooi moment om de kwaliteit van je leverancier eens onder de loupe te nemen???
Idd, mijn HQ30 heeft een plateau dat redelijk krom staat. Teruggaan naar de leverancier leverde me een ongelooflijke (idd weeral) situatie op.
Vooraleer ik vertel wat daar is gebeurd (beetje spanning opbouwen hé) zal ik eerst een paar feiten vertellen over "mijn" leverancier.
1) je moet weten dat hij zweert bij skytronic en jbsystems, dat vindt hij echt toppie
2) zijn vakkennis is zo goed als 0,0 (reparaties worden opgestuurd en info kijk je best voor in het boekje)
3) krenterig is één ding maar hij, hij is (krenterig)³
Dus op een goede dag was ik mijn kromme schaal beu, ik ging terug naar de leverancier (hem dus). Ik deed mijn verhaal en hij fronsde zijn wenkbrauwen eens.
Toen zij hij heel laconiek, zolang je naald er niet afvalt (ECHT waar) is het toch nog acceptabel hé.
Dan wordt je even helemaal niet lekker als je dat hoort zeggen. Met als gevolg dat ik sinds dan nooit nog iets bij hem koop/gekocht heb.