Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Pascal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Pascal (Pagina: 2 van 20)

Topic: SoundProjects (24-6-2012 02:55:00)
Ik ben helemaal niet kapot van de subs, te grote lompe kast, drie 15 inch speakers in 1 grote kast waarbij als er 1 speaker kapot gaat de rest volgt, er zit geen enkel 'punch' in en de overgang van de sub naar top heeft een flink gat.
Nee dan is de dubbel 18 inch een betere kast.

Nadeel van selfpowered kasten, geen enkele cross over aanpassing maken, metering van clip op de achterkant, oudewetse versterker modules, nee niets voor mij!

Toppen zijn okey, het midlaag mag wel iets meer punch hebben...
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (25-5-2012 03:49:00)
Nog even wachten....NEXO STM wordt in September verwacht wink ;)
Topic: Line Array (23-5-2012 23:24:00)
Vervolgens hoor je niets meer van de topic starter... wink ;)
Topic: sub top geluid setje met veel vermogen (16-4-2012 02:32:00)
Kijk eens naar een 2e hands NEXO PS15 +LS1200 subs..
Topic: microfoon begrenzers ?? (2-2-2012 01:24:00)
Huh? Zit er geen mute op je menger per kanaal??
Topic: Prof Sound / Profsound systems algemeen topic (16-11-2011 04:39:00)
Overigens zijn de foto's van de topic opener niet van de ProfSound sound systems afkomstig uit Spanje, dit zal dus wel van Van Ham of dergelijken komen.
ProfSound maakte eigenlijk uitsluitend speakers en versterkers met een duidelijk PS logo erop.

Leuk topic!
Topic: Prof Sound / Profsound systems algemeen topic (16-11-2011 04:27:00)
ProfSound is begin jaren 80 in Spanje bedacht door twee Nederlanders die daar de ontwikkeling en productie van de P.A loudspreker kasten maakten.
ProfSound en Profsound Veldhoven of Jac van Ham hadden niets met elkaar te maken, wel het enige probleem was dat de naam ProfSound reeds geclaimed was bij Profsound Veldhoven en men heeft begin jaren 90 de naam veranderd in Audience Delight.
Profsound van Jac van Ham, een bedrijf Profsound en een andere die de naam ProfSound voor z'n luidspreker lijn gebruikt was marketing technisch niet zo goed...

Ze maakten gebruik van Beyma speakers die daar makkelijk te verkrijgen waren.

Ik heb lang nog een brochure gehad van ProfSound Spain, helaas heb ik die niet meer..

Leuke systemen, hoorngeladen, zelfs coaxiale toppen met 18 inch low(folded) zoals een Turbo Sound kast, klonk niet echt verkeerd, wel zware kasten.

PEARL een Band uit Doorneburg heeft jaren een systeem van PS, Fairlight Bemmel weet ook meer, die hebben destijds PS verdeeld.

Pascal
Topic: nieuwe sub db 05 icm jbl eon g2 (2-9-2011 02:55:00)
Ja zeker, vervang gelijk de speakers die je nu hebt voor bij passende toppen..

JBL EON is echt niet geweldig..

Pascal
Topic: Update: Scheur in conus speaker: basklanken weg? (1-7-2011 20:16:00)
Aan de binnenkant een stuke schilders tape plakken over de scheur, aand de conus voorkant met hout lijm de scheur dicht plakken.
Wel even zorgen dat je de vorm van de gescheurde conus weer terug plaatst.

Pak een 9 volt batterij en sluit daar op de plus een draad en op de min een draad, zet de min van de batterij op de min pool aansluiting van de speaker, tik vervolgens met de plus draad eventjes tegen de plus pool aansluiting van de speaker.
De speaker zal naar voren moeten bewegen, met een klein hoorbare tik maar geen schuur geluid!
Ook kan je zachtjes met de hand op de conus deze heen en weer bewegen, hoor je een schurend geluid vervang dan je speaker of laat deze reconen.
Dit kan je ook checken met normaal muziek geluid en je oortjes! laugh :D

Succes!
Topic: Kat in de zak; CDJ-1000MK3 (17-5-2011 14:57:00)
Breng deze nu gewoon even weg naar een Electronica specialist!

Deze kan de pcb platen eruit halen en bv, laten weken in gedistilleerd water.