Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van T-nuzz

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 52 bijdrage(n) van T-nuzz (Pagina: 2 van 6)

Topic: Live band versterken (26-11-2004 10:06:00)

T-nuzz schreef:

Als je gaat sound checken mix ik gelijk het totaal, sommige mensen doen dit instrument voor instument, ik kies er liever voor om de totale mix te maken
Hoe doe je dat dan met compressie en gates? Of laat je dat achterwege?
Dit hoorde dus bijelkaar. Het gebruik van deze apparatuur is voor mij namelijk de reden om alles even apart te nemen en daarna naar de volledige mix te gaan kijken.
Topic: Live band versterken (25-11-2004 13:38:00)
Ik snap wel hoe gates en compressors werken, maar juist voor de instelling daarvan neem ik de instrumenten bij de soundcheck apart. Vandaar de quote erboven......
Topic: Live band versterken (25-11-2004 12:45:00)

DJJD schreef:

zijn er eigenlijk nog meer van zulke kleine handige (goedkope) 19" geluidsprocessordingen?
Kijk maar eens verder in die folder van Behringer. Met dat materiaal kun je voorlopig vooruit.
Als je gaat sound checken mix ik gelijk het totaal, sommige mensen doen dit instrument voor instument, ik kies er liever voor om de totale mix te maken


Hoe doe je dat dan met compressie en gates? Of laat je dat achterwege?

Begint een aardig nuttig topic te worden idd, al vijf pagina's zonder dat het compleet off-topic gaat.

Zijn al een aantal links gegeven met algemene info. Zal er nog eentje bijdoen:

www.sale .nl/support/techdocs/index.asp

@mod: sorry voor de verwijzing naar s*le, maar aangezien het hier om een niet-commercieel deel van die site gaat hoop ik dat dit wel is toegestaan. Zoniet mijn excuses
Topic: Live band versterken (24-11-2004 18:48:00)

kvm schreef:

Weinig draagvlak? bijna iedere prof band mixt digitaal.
Voor wat betreft monitoring wel ja, maar F.O.H.desks zijn nog bijna altijd analoog. Kijk ook maar eens naar het aanbod van tafels. Dat jij graag digitaal werkt prima, maar je kunt niet ontkennen dat iets van 75% dat niet doet (Herhaling uit vorige post: tapeacts daargelaten). Daarom zorg je voor een analoge tafel wanneer er een gastmixer komt, is iedereen blij. Daarbij komen zulke dingen vaak bij festivals voor en zullen de meeste (onwetende) mensen JOU verantwoordelijk houden voor het slechte geluid. Want ze hebben jou bedrijfsnaam op de bus zien staan, etc. Voorkom dat gewoon.
Topic: Live band versterken (24-11-2004 09:32:00)
Jij hebt dan ook de 'luxe' dat er uberhaupt een aparte monitormixer is, dit zal de OP niet hebben vrees ik.
Dat lijkt me idd ook het geval.
Sommige bands komen met eigen geluidsman, die moet en zal mixen die weet immers alles.

Todat ze de volledig digitale mixer zien
Zoals Tom al heeft aangegeven:
vergeet ook niet dat de geluidsman uiteindelijk de "sound" van een band bepaald
DAT is vaak de reden waarom een bepaalde band zijn eigen mixer meeneemt. Wanneer je dat van tevoren weet zorg je ervoor dat er een gebruiksvriendelijke mixer staat. Een digitale mixer valt daar naar mijn mening zeker niet onder. Tenzij het om een tapeact gaat, maar voor volledige bands is er nog weinig draagvlak voor digitale tafels. Om wederzijdse ergernissen te voorkomen: goede analoge mixer.
Topic: Live band versterken (23-11-2004 23:59:00)
Daar heb je gelijk in, maar het gaat om een onervaren mixer. Zou het dus liever bij "less is more" houden. Een tom zonder gate klinkt ook voor geen meter!

Sowieso vind ik dat wanneer de zaaltjes echt een serieuze omvang hebben dat je beter een goede mixer in de arm kunt nemen.
Topic: Overslaan van een cd-speler (23-11-2004 23:55:00)

Tom schreef:

Een anti shock geheugen, laad zijn geheugen continue.
Dus ook tussen de trillingen door.....
Vandaar dat dat ding blijft werken.
Dat betwijfel ik. Bij mijn weten slaat een speler de data van de komende zoveel seconden op in een buffergeheugen. Indien lezen van de cd door de laser door een verstoring niet mogelijk is wordt er afgespeeld uit het buffergeheugen. Indien de laser (door een verstoring als trillingen) de cd niet kan lezen kan hij dus ook geen data van die cd opslaan in het buffergeheugen.
Topic: Live band versterken (23-11-2004 23:36:00)
Het volgende kun je waarschijnlijk wel goed gebruiken:

A general guide to mixing (www.soundcraft.com)

html: www.soundcraft.com/extra_product_pages/mixing_guide/index.html

pdf: www.soundcraft.com/download.asp?filename=pdf/palz/guide_to_mixing_brochure.pdf

succes!
Topic: Live band versterken (23-11-2004 23:29:00)
Ho ho ho sidefills, 8 kanalen voor een drumkit, etc......?

Het gaat om cafés! Hulp? Eerste keer misschien handig indien je te weinig basiskennis hebt, maar verder zijn dit de perfecte klusjes om zelf ervaringen op te doen.
Als ik het goed gelezen heb is er van drums ook geen sprake. En al zou dat wel zo zijn dan is een mic voor de kick en evt eentje voor de snare voor kleine gelegenheden vaak al voldoende.

1 zangeres, sax(en?), piano en nog een blaasinstrument. Die mixer is dan toch aan de kleine kant.

Monitors sluit je aan op de auxbussen, die je ook gebruikt voor je effecten. Dus waarschijnlijk is ook daarvoor je mixer te klein (tenzij je 1 AUX voor de fx gebruikt en maar 1 monitorkring wilt gebruiken). Via subgroepen heb ik nog nooit gezien en is dus naar mijn idee ook niet gebruikelijk. Je kunt dan ook geen aparte mix maken. Je tapt dan eigenlijk gewoon (een deel) van de F.O.H.-mix af, zonder nog iets onderling tussen de diverse kanalen te kunnen aanpassen.

Compressie en gates? Indien je daar nog nooit mee gewerkt hebt geldt de regel "less is more". Het klinkt namelijk beter zonder een van deze apparaten dan mèt en slecht afgesteld.
Topic: Overslaan van een cd-speler (23-11-2004 17:12:00)
Heb altijd van dat donkergrijs isolatiemateriaal gebruikt dat je ook veel in studio's tegenkomt. Met van die noppen. Werkte nog het beste.

Heb mijn cdj100-spelers wel eens op een stapeltje subs gezet ivm plaatsgebrek. Geen probleem laugh :D . Moet geen gewoonte worden, want het is natuurlijk vragen om problemen, maar het is destijds zonder overslaan gelukt.