Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Zjierke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 15 bijdrage(n) van Zjierke (Pagina: 2 van 2)

Topic: basreflexbox (11-3-2005 17:48:00)
ok, als ik een 2de versterker bijzet van dezelfde sterkte (2x350w bij 4ohm)en een crossover tussen mengpaneel en versterkers, moet ik dan mijn 4 tops samen houden op versterker 1, en mijn kisten op versterker 2? kan iemand mij ongeveer vertellen of ik door deze 2de versterker en crossover een aanvaardbare volumewinst kan halen? in welke mate misschien? kwestie van pas beginnen kopen als ik zeker weet of het effect zal hebben.
thanks,
zjierke
Topic: basreflexbox (11-3-2005 06:58:00)
Ok jongens heb heel wat bijgeleerd. klinkt al heel wat beter met 2 kisten en 2 tops. ook de opstelling telt mee. zal de kiste eens goed onderhanden nemen want ze zijn zelfbouw en in niet al te goede staat. als ik ze toch open heb kan ik er dan laagfilters inzetten? wat kosten die? en is dat iets? gewoon ergens tussen de kabel? iemand occasie?
Topic: basreflexbox (8-3-2005 23:44:00)
hallo, ik heb 2 glijbaankisten met 15" drivers op de kop kunnen tikken. gelukkig waren ze niet te duur, maar ik vind dat ze niet zo goed spelen als mijn jbs tops 15". waar kan dat aan liggen? ze zijn van berkenmultiplex gemaakt. kan het zijn dat de luidspreker alles verknoeit? heb ik een crossover nodig? kan iemand mij uitleggen hoe ik een crossover gebruik? ik ben nu dus in het bezit van een jbs versterker van 2x350w, 4 tops 15", en de 2 baskisten 15";
alvast bedankt voor de duidelijke antwoorden.
Gerard
Topic: basreflexbox (2-3-2005 19:40:00)
Hier ben ik weer. Ik begin het al te leren. Toch nog enkele domme vraagjes voor ik mij in het grote avontuur stort. Alvast bedankt voor de sympathieke antwoorden. 1) ik ken al een paar types van boxen zoals glijbaanboxen, karlson enz.. maar ik wil voor ik begin te bouwen of laten bouwen, eens weten welk type van baskist met een 15" speaker nu een verbazingwekkend resultaat behaalt, maar ook zo compact mogelijk is. mijn voorkeur gaat uit naar boxen waar je de speaker niet kan zien, ik combineer ook met topjes. waar kun je ze eventueel laten maken? en zijn er ook richtprijzen te krijgen?
Topic: basreflexbox (1-3-2005 21:13:00)
ik ben nieuw hier en ik wil ook een basreflexbox maken met een driver van 15"; Ik weet echter nog niks, en heb geen boodschap aan moeilijke taal. Wat ik zoek is een werktekening met alle maten, tip en noem maar op. Zijn er veel verschillende types? enz.. welk type is de beste? kom maar op jonges