Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Zjierke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 15 bijdrage(n) van Zjierke (Pagina: 1 van 2)

Topic: basreflexbox (22-3-2005 22:31:00)
Hoi,
wil mijn glijbanen even restaureren. het voorfront is van mdf. bah, net karton, daar houdt geen schroef in. heb nog een paar stukken multiplex liggen maar dan van 12mm; zou dat niet te dun worden? hoewel het voorfront waar de 15'woofer in staat nadat het gat is uitgezaagd al op zich niet veel hout meer is. zou mmijn kist extra gaan trillen? ik wil er ook stoppen onder zetten. op dit moment zitten er dwarse latten onder over de hele lengte. kan ik best brede stoppen gebruiken, of zijn de gewone ook goed? mijne kist komt nu wel met latdikte en stoppen ongeveer 4 cm van de vloer op. geen negatief effect in het geluid hierdoor?
Topic: basreflexbox (16-3-2005 21:32:00)
Kan iemand mij zeggen of het kwaad kan om met een versterker 2x60w, 2 toppen aan te sturen van elk 150w rms?
Topic: basreflexbox (15-3-2005 16:45:00)
ok dank je,
wordt ongetwijfeld vervolgd
zjierke
Topic: basreflexbox (15-3-2005 07:14:00)
gooi een foto on line
ik heb de kist netjes terug dichtgeschroefd maar zal bij gelegenheid de foto ergens laten bezorgen. maar nu wordt het moeilijk. als ik een andere speaker wil kopen, geschikt voor de glijbaan dan is duur dus geen ganrantie op succes. dat is dan wel goed nieuws, zo kost het eens wat minder. heb je een idee welke speaker en in welke prijsklasse zijn werk wel goed gaat doen? een link misschien?
Thanks,
Gerard
Topic: basreflexbox (14-3-2005 23:01:00)
het zijn allesins nieuwe speakers. ze zaten echter in de glijbanen. maar ze presteren precies iets minder dan verwacht, ongeveer hetzelfde als de toppen. wat mij wel opvalt is dat als ik met de 4 toppen (15", 250w rms) doorgelinkt naar elkaar speel, mijne ax700 van jbs niet snel zal klippen. bij het gebruik van 2toppen doorgelinkt naar de glijbanen klipt de versterker merkbaar eerder. verder voelen de speakers uit de kisten erg licht aan. geen waardevolle investering dus. Kan het gewicht misschien iets zeggen? de doormeter of dikte van de magneet? het feit dat de magneet een centraal koelgat heeft? nog es een vraag! ik ben van plan de drivers in de kisten eenvoudigweg om te draaien zodat ze naar binnen blazen, en dan een huis maken rond de achterkant van de speaker. op die manier krijgen ze misschien het effect van een punisher. of ben ik aan het ijlen?
Topic: basreflexbox (14-3-2005 21:52:00)
nope, MHD blijkt volgens google een algemeen gebruikte term te zijn. komt veel voor maa altijd in andere vormen en doormeters. Kan ik op een bepaalde manier erachter komen hoeveel watt die driver produceert? formuletje? gewicht?
Topic: basreflexbox (14-3-2005 20:15:00)
hey,
wie kan mij vertellen hoeveel watt een woofer heeft met enkel het opschrift " woofer to MHB15??
alvast bedankt wink ;)
zjierke razz :p
Topic: basreflexbox (12-3-2005 11:32:00)
je bent wel erg streng Dré, op die manier zal het mij nooit lukken om in de materie eigen te worden. Ik dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen en te steunen, op welk niveau dan ook. Ik kan dus enkel het taaltje leren begrijpen als men mij antwoorden geeft en daar dan misschien ook nog wat uitleg bij geeft. Ik heb trouwens het gevoel dat Johan daar geen bezwaar tegen heeft.
mvg,
zjierke
Topic: basreflexbox (12-3-2005 06:23:00)
Johan, zo versta ik je niet. ik heb van je antwoord dan ook niets begrepen. Misschien leer ik het nog wel maar voorlopig moet ik je vragen om eenvoudigere taal te gebruiken, dank je. nog een vraagje? ik heb de glijbanen nu opengemaakt en zie dat aan de zijkanten geen isolatiemateriaal zit. Is het beter dat er geen isolatiemateriaal in zit of zal ik tijdens de nakende restauratie hier wat aan doen?
zjierke
Topic: basreflexbox (11-3-2005 20:27:00)
alles 15" 250w rms 350w piek.