Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Lj_pino
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 36 bijdrage(n) van Lj_pino (Pagina: 2 van 4)
Topic: Welke kabel ? naam... (24-6-2007 00:49:00)
Waar halen ze 135db? Op 20 meter afstand in de buitenlucht? Dan is het heel knap ja.
Op 1 meter ervoor, in je kleine zolderkamertje? Dan stelt het niks voor.
En hoe klinken ze als je ze flink aan het werk zet? Blijven ze lekker klinken of word het een schelle brij takkeherrie?Topic: Lichtset rond de 300 euro (23-6-2007 00:15:00)
1 -DAP P1600 versterker MID/HOOG 2x 800W RMS op 4 Ohm (Max 12A)
2 -DAP P2000 versterker BASS 2x 1000W RMS op 4 Ohm (Max 15A)
3 -Cross-over
4 -Mengpaneel, cd-spelers
5 -rookmachine 1200W
6 -2x 4 par 56 300W p.s.
7 -2x bouwlamp 500W p.s.
8 -2x scan 250W p.s.
Ik geef misschien zelf het antwoord al, maar we draaien meestal op 2 groepen van 16A. Licht en geluid apart.
Het licht doen we natuurlijk niet allemaal tegelijk aan.. Maar wat ik niet snap, kan je de Max Amperes van je versterker bij elkaar optellen? Lijkt me niet! Dat zou dus 15+12 = 27A zijn.. dan hadden we dus bij elk feest, waar we tegen de clip aan speelden, stroomuitval moeten hebben
Je moet je opgenomen (dus warmte + licht = opgenomen van lichtnet) vermogens optellen (Watt dus)
Verder, zoals je het nu doet:
Licht (inclusief rookdoos):
1200 + 600 + 1000 + 500 Maakt een totaal van 3300 watt, kan dus makkelijk op een groep. Lichtsturing mag er ook nog bij.
Geluid moet ook kunnen, al durf ik zo niet te zeggen wat het opgenomen vermogen is van die amps.
Geen zorgen om maken, en lekker zo door gaan.
edit:
Uit dat Topic wat hierboven aangedragen word:
die 12A en 15A, dat is met 110 volt lijkt me? (als dat met 230 is dan klapt een groep er dubbel en dwars uit zodra je ze aan zet)
Aangezien 12*110=1320watt en 15*110=1650watt
Dan zou je op 1320+1650watt=2970watt uitkomen. Met een cd-speler, mengpaneel, en x-over moet dat makkelijk op een groep kunnen.
Correct me if i'm wrong?Topic: Behringer VMX 300 probleem met op PC aansluiten. (14-6-2007 09:57:00)
Rara, wat klopt er niet aan dit plaatjeLeeg statief rechtsachter, terwijl op de andere statieven speakers staan?Topic: Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk setje is iets voor mij? (13-6-2007 16:07:00)Voor computersoftware bestaan ook prima consoles!
Verder iets om rekening mee te houden: laptops/computers kunnen vastlopen indien verkeerd geinstalleerd (zowel software- als hardwarematig). Echter, met verstand van zaken zul je met je laptop niet vaker last hebben van vastlopers dan bijvoorbeeld met een pioneer cdj100. Hierover is genoeg te vinden op dit forum.Echter, een back-up systeem lijkt me geen kwalijke zaak.Topic: Mijn eerste spulletjes (6-6-2007 10:38:00)Als je een groter en serieuzer feest hebt waar de meeste bezoekers ouder als 14 of 15 zijn, en zeker als ze richting de 30 gaan, dan zijn parren toch echt de basis. Kan je overigens ook best wat leuks mee doen.
Effecten is leuk, maar in mijn ogen zeker niet meer als dat. (intelli's dan weer wel natuurlijk, kan je creatiever mee zijn)Ja, met effecten bedoel ik dan ook DMX apparatuur en geen 4 rock balls oid op een rij. Ik heb een rij martin destroyers, en daar vul ik mooi de zaal mee.Oke, klein misverstand dan.
Onder effecten versta ik meestal de simpelere effecten die niet/nauwelijks te sturen zijn, dingen als moonflowers, mushrooms, double derby's, enzovoorts.
Met intelligent licht kan je inderdaad wel een zaal vullen, dat ben ik met je eens. Echter, een ruime collectie intelli's past in mijn beleving niet in de strekking van dit topic (beetje prijzig om mee te beginnen, setje parren is goedkoper als een fatsoenlijke movinghead).Topic: Mijn eerste spulletjes (5-6-2007 22:07:00)Als je een groter en serieuzer feest hebt waar de meeste bezoekers ouder als 14 of 15 zijn, en zeker als ze richting de 30 gaan, dan zijn parren toch echt de basis. Kan je overigens ook best wat leuks mee doen.
Effecten is leuk, maar in mijn ogen zeker niet meer als dat. (intelli's dan weer wel natuurlijk, kan je creatiever mee zijn)
kevinos91] schreef:
en nog een vraagje, binnekort schaf ik me nieuwe boxen aan die 135 dB halen... is dat hard ?
Op 1 meter ervoor, in je kleine zolderkamertje? Dan stelt het niks voor.
En hoe klinken ze als je ze flink aan het werk zet? Blijven ze lekker klinken of word het een schelle brij takkeherrie?
Begin niet aan anoloog,
dat is niet leuk meer als je straks meters zware lelijke kabels door een truss carré (tegen de tijd dat je daar aan toe bent) moet trekken.
Dmx is veel handiger, makkelijk te hanteren kabel, en je trekt gewoon een lus, die tevens werkt voor intelligent licht. Als je meerdere controllers wilt gebruiken gooi je er gewoon een merger tussen.
Topic: Geluid en licht op verschillende groepen (18-6-2007 18:11:00)dat is niet leuk meer als je straks meters zware lelijke kabels door een truss carré (tegen de tijd dat je daar aan toe bent) moet trekken.
Dmx is veel handiger, makkelijk te hanteren kabel, en je trekt gewoon een lus, die tevens werkt voor intelligent licht. Als je meerdere controllers wilt gebruiken gooi je er gewoon een merger tussen.
sjampiejo schreef:
Hoe zouden jullie het volgende aansluiten qua stroom/groepen:1 -DAP P1600 versterker MID/HOOG 2x 800W RMS op 4 Ohm (Max 12A)
2 -DAP P2000 versterker BASS 2x 1000W RMS op 4 Ohm (Max 15A)
3 -Cross-over
4 -Mengpaneel, cd-spelers
5 -rookmachine 1200W
6 -2x 4 par 56 300W p.s.
7 -2x bouwlamp 500W p.s.
8 -2x scan 250W p.s.
Ik geef misschien zelf het antwoord al, maar we draaien meestal op 2 groepen van 16A. Licht en geluid apart.
Het licht doen we natuurlijk niet allemaal tegelijk aan.. Maar wat ik niet snap, kan je de Max Amperes van je versterker bij elkaar optellen? Lijkt me niet! Dat zou dus 15+12 = 27A zijn.. dan hadden we dus bij elk feest, waar we tegen de clip aan speelden, stroomuitval moeten hebben
Verder, zoals je het nu doet:
Licht (inclusief rookdoos):
1200 + 600 + 1000 + 500 Maakt een totaal van 3300 watt, kan dus makkelijk op een groep. Lichtsturing mag er ook nog bij.
Geluid moet ook kunnen, al durf ik zo niet te zeggen wat het opgenomen vermogen is van die amps.
Geen zorgen om maken, en lekker zo door gaan.
edit:
Uit dat Topic wat hierboven aangedragen word:
die 12A en 15A, dat is met 110 volt lijkt me? (als dat met 230 is dan klapt een groep er dubbel en dwars uit zodra je ze aan zet)
Aangezien 12*110=1320watt en 15*110=1650watt
Dan zou je op 1320+1650watt=2970watt uitkomen. Met een cd-speler, mengpaneel, en x-over moet dat makkelijk op een groep kunnen.
Correct me if i'm wrong?
Heb je ook nog een onboard geluidskaart? Zo ja, gebruik daar de groene uitgang eens, en de groene uitgang op je sb5.1 kaart, en dan stel je bij deckB in dat hij de onboard kaart moet gebruiken.
Doet ie het dan wel?
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (13-6-2007 21:26:00)Doet ie het dan wel?
Yoghurt schreef:
Het is een beetje een cliché, maar op de één of andere manier gebeurd hetvolgende mij altijd met buitenevenementen.Rara, wat klopt er niet aan dit plaatje
Om een lade eraf te lopen moet je ook wel een gruwelijke lomperik zijn...
wen je gewoon aan om hem steeds dicht te doen?
Nouja,
Ik ben iets verder:
-Het word een table-top omdat het makkelijker mixt
-en niet de denon dn-s1000
Nu ben ik er alleen nog niet uit welke tabletop ik wil, maar ik neig naar de reloop. Iemand die een andere zou kiezen uit het rijtje, en waarom?
Topic: Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk setje is iets voor mij? (13-6-2007 11:22:00)wen je gewoon aan om hem steeds dicht te doen?
Nouja,
Ik ben iets verder:
-Het word een table-top omdat het makkelijker mixt
-en niet de denon dn-s1000
Nu ben ik er alleen nog niet uit welke tabletop ik wil, maar ik neig naar de reloop. Iemand die een andere zou kiezen uit het rijtje, en waarom?
Ik schop hem nog een keertje omhoog,
Dateq is niet meer door gegaan, evenals die denon.
Ik ben nu bezig voor een apollo, die gaan 2e hands voor een leukere prijs.
Daarnaast moet ik nog 2 table tops hebben, of een dubbele cd-speler. Maar ik weet niet wat fijner is. Voor drive-in werk is een dubbele speler handiger (past mooi met de apollo in een hoge case, en die rijd je zo naar binnen. Paar van die cases tegen elkaar en je meubel is een heel eind klaar)
Maar, enkele spelers mixt wellicht iets makkelijker omdat ze ruimer opgebouwd zijn, met een grotere jog en een langere pitch fader.
Dan twijfel ik tussen een aantal enkele spelers:
-reloop rmp1 Voor het geld lijkt de opbouw degelijk te zijn, verder redelijk basis. Maarja, eerst maar eens fatsoenlijk leren mixen, effecten kunnen later altijd nog.
-Denon dn-s 1000 Vrij degelijke speler, gerenommeerd merk. Maar schijnt een vervelende jog te hebben, omdat je er zo hard op moet duwen.
-numark axis9 cr Voor het geld veel opties, maar hoe stevig zijn ze? Aangezien er voor het geld wel heel veel opties op zitten, zal er vast ergens op bezuinigd zijn...
-numark axis4 Vrij basic spelertje. Maar, alle waar naar z'n geld. Is hij zo goedkoop, of valt hij na een paar keer slepen van ellende uit elkaar?
En de volgende dubbele zijn misschien ook wat:
- denon dn4500 Goed merk, degelijke speler. Ik heb even met de dn4000 gewerkt, en de indrukken waren zeer positief, al heb ik niet gebeatmatched aangezien ik daar nog maar weinig van bak.
- Numark cdn88 Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar die Dré's choice zal hij vast niet voor niks hebben gekregen...
Deze viel me ook nog op:
Reloop rmp2860s: /v/14874
en Synq smx2: /v/14914
Zie ik hier nu goed dat het dezelfde speler is maar dan met een ander kleurtje?
Is dat misschien wat?
Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken...
Topic: Laptop of CD-Spelers? (6-6-2007 16:46:00)Dateq is niet meer door gegaan, evenals die denon.
Ik ben nu bezig voor een apollo, die gaan 2e hands voor een leukere prijs.
Daarnaast moet ik nog 2 table tops hebben, of een dubbele cd-speler. Maar ik weet niet wat fijner is. Voor drive-in werk is een dubbele speler handiger (past mooi met de apollo in een hoge case, en die rijd je zo naar binnen. Paar van die cases tegen elkaar en je meubel is een heel eind klaar)
Maar, enkele spelers mixt wellicht iets makkelijker omdat ze ruimer opgebouwd zijn, met een grotere jog en een langere pitch fader.
Dan twijfel ik tussen een aantal enkele spelers:
-reloop rmp1 Voor het geld lijkt de opbouw degelijk te zijn, verder redelijk basis. Maarja, eerst maar eens fatsoenlijk leren mixen, effecten kunnen later altijd nog.
-Denon dn-s 1000 Vrij degelijke speler, gerenommeerd merk. Maar schijnt een vervelende jog te hebben, omdat je er zo hard op moet duwen.
-numark axis9 cr Voor het geld veel opties, maar hoe stevig zijn ze? Aangezien er voor het geld wel heel veel opties op zitten, zal er vast ergens op bezuinigd zijn...
-numark axis4 Vrij basic spelertje. Maar, alle waar naar z'n geld. Is hij zo goedkoop, of valt hij na een paar keer slepen van ellende uit elkaar?
En de volgende dubbele zijn misschien ook wat:
- denon dn4500 Goed merk, degelijke speler. Ik heb even met de dn4000 gewerkt, en de indrukken waren zeer positief, al heb ik niet gebeatmatched aangezien ik daar nog maar weinig van bak.
- Numark cdn88 Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar die Dré's choice zal hij vast niet voor niks hebben gekregen...
Deze viel me ook nog op:
Reloop rmp2860s: /v/14874
en Synq smx2: /v/14914
Zie ik hier nu goed dat het dezelfde speler is maar dan met een ander kleurtje?
Is dat misschien wat?
Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken...
PimW schreef:
renevanh schreef:
Het voordeel van CD spelers is dat je veel eenvoudiger met de pitch kan rommelen, makkelijker kan zoeken in een nummer (mbv jogwheel ipv muis), enz enz. Ik vind het bedieningsgemak gewoon veel beter en je hebt het gevoel dat je wat aan het doen bent (ipv met de laptop aan het spelen).Verder iets om rekening mee te houden: laptops/computers kunnen vastlopen indien verkeerd geinstalleerd (zowel software- als hardwarematig). Echter, met verstand van zaken zul je met je laptop niet vaker last hebben van vastlopers dan bijvoorbeeld met een pioneer cdj100. Hierover is genoeg te vinden op dit forum.
Ganzz schreef:
lj_pino schreef:
Ganzz schreef:
Dat hoor ik vaker, maar na 4 jaar heb ik lekker nog steeds geen parren. Voor disco feesten e.d. kan het met andere effecten net zo goedEffecten is leuk, maar in mijn ogen zeker niet meer als dat. (intelli's dan weer wel natuurlijk, kan je creatiever mee zijn)
Onder effecten versta ik meestal de simpelere effecten die niet/nauwelijks te sturen zijn, dingen als moonflowers, mushrooms, double derby's, enzovoorts.
Met intelligent licht kan je inderdaad wel een zaal vullen, dat ben ik met je eens. Echter, een ruime collectie intelli's past in mijn beleving niet in de strekking van dit topic (beetje prijzig om mee te beginnen, setje parren is goedkoper als een fatsoenlijke movinghead).
Ganzz schreef:
Dat hoor ik vaker, maar na 4 jaar heb ik lekker nog steeds geen parren. Voor disco feesten e.d. kan het met andere effecten net zo goedEffecten is leuk, maar in mijn ogen zeker niet meer als dat. (intelli's dan weer wel natuurlijk, kan je creatiever mee zijn)