Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sucksir

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 108 bijdrage(n) van Sucksir (Pagina: 2 van 11)

Topic: Syrincs gaan niet meer aan (11-2-2007 20:59:00)
Een van me toppies heeft de standaard monitorkabel en de andere top heeft een kabel van 10 meter. Kan het voorkomen dat ze een beetje out of synch lopen. Kan dit fenomeen ook een bijdrage leveren aan het eerder genoemde vertraging van de sub.

Ik kan deze latency niet honderd procent bevestigen, maar ik heb wel het gevoel
Topic: Syrincs gaan niet meer aan (11-2-2007 19:28:00)
Ik heb het idee dat mijn syrincs setje een minuscule vertraging heeft in de sub. Ik heb nu 10 meter lange XLR3 kabels lopen naar me mixer.

Zou het daarmee te maken hebben?
Topic: Syrincs gaan niet meer aan (4-2-2007 21:58:00)
Nu we het toch over syrincs set hebben. Ik heb gehoord dat die dingen niet meer werden gemaakt en dus degene die wel worden verkocht alleen maar voorraad zijn van shops.

Klopt deze info ? Dre ?

BTW, stel er gebeurt iets vrij ernstigs met je set, is reparatie / garantielevering nog steeds dan optimaal, als was die nooit optimaal met dat DT-gedoe bij sryrincs ;)
Topic: Brandspiritus (28-1-2007 01:59:00)
Demi-water loopt ook bij ons op het lab uit 4 van de geloof ik 10 kranen. Dus demi-water is geen probleem, er gaat ook gigantisch veel demi-water er doorheen na elk practicum (schoonmaken van alle pipetten, maatbekers, cuvetten, reageerbuizen erlenmeyers en weet ik allemaal wat nog meer).

Maar dus wel een beetje isopropranol bewaren om de CD-lens schoon te maken. Nou dat wil ik best graag doen al kan ik daar niet bij in de DNS-5000 geloof ik.
Topic: Brandspiritus (27-1-2007 13:28:00)
10 euro voor pure alcohol is toch wel enorm goedkoop. Begrijp je wel dat er nog accijns op komt. Lijkt me sterk dat een litertje ethanol 96 % 10 euro kost.

De apotheek die me trouwens dit potje wou verkopen is van een keten, dus afzetterij op basis van enkele verkochte potjes in een maand lijkt me sterk. Is een reeele prijs.

@ Reind -> ik kan wel proberen bij het lab wat isopropranol te regelen, maar lijkt me sterk dat ze dat zomaar gratis weggeven.

Trouwens dat idee met een spuit is echt goed, wat demi-water erbij en drupje dreft en spuiten maar :D.
Topic: Brandspiritus (26-1-2007 17:41:00)
Nou Reind, je zei dat mevrouwtje in het lab 1 deel isopropranol toevoegt en 5 delen demi-water. Volgens mij scheikundige kennis is dit dan 5 keer verdund.
Het verhaal van de mineralen kan best kloppen, maar als ik soms zie hoe platen worden vervoerd, met name uit Italie, dan worden ze verpakt in houten, besplinterde kratten, waar zo water doorheen kan. Vandaar dat ook platen uit het buitenland vaak kleine houtsplinters hebben als ze nieuw aankomen. Verder ook nooit gehoord dat normaal water vinyl kan beschadigen. Maar ik geef je gelijk dat demi-water waarschijnlijk beter is.

Nou ff mijn verhaaltje. Gister had ik dus een ouwe plaat schoongemaakt met spiritus. Dat ging op zich wel, maar ik kreeg gister wel aardige hoofdpijn, ik had de dop open laten staan wink ;) . Brandspiritus is dus echt geen fijne stof om mee te werken. Ik heb het vandaag ook gewoon in de garage gezet, binnenkort gooi ik het wel weg denk ik.

Vandaag dus naar de apotheek geweest om isopropranol te halen. De apotheek hier in de buurt is erg groot en het verbaasde me enorm dat de assistent-apotheker het niet kende. Ik zei toen dat het een ontsmettingsmiddel was en toen brandde het lichtje bij haar. Voor de zekerheid ging ze het toch even bij de echte apotheker vragen. Die kwam en zei tegen mij dat ze dat niet verkochten. Vervolgens vroeg ik of ze niet een ander soort ontsmettingsmiddel hadden op ethanol-basis. Ze kwam toen met dat 100 ml potje waar andre het over had met 96 % alcohol. Ik wou dit potje halen toen mevrouw zei dat het 9,25 euro kosste. WOW, dat vond ik vrij duur en vooral omdat isopropranol geen drol kost volgens Reind. Ik heb het toen dus niet gehaald.

Op de weg naar huis ben ik ff langs de sigarenwinkel geweest om aanstekervloeistof te kopen, zodat ik het daarmee kan schoonmaken. Meneer had wel vloeistof maar dat was bedoelt voor de zippo en was volgens hem gewoon benzine. Ik dacht bij mezelf dat benzine met allerlei toevoegingen niet echt goed kan zijn voor je platen.

Ik ben nu ten einde raad, ik heb nu wel volgens dre begrepen dat het ethanolflesje bij de apotheek wel bruikbaar is, echter het is best duur. Mss dat iemand een plaats weet waar ze wel isopropranol verkopen.

Thx in advance, en ohja dat van dat methanol klopt wel, is niet goed voor je platen en zeker niet goed voor je gezondheid razz :p.
Topic: Brandspiritus (26-1-2007 01:23:00)
Huh, waarom verdun je nou de isopropranol 5 keer met demi-water. Pure isopropranol (99,9 % ethanol) was toch beter.

Om het trouwens te verdunnen met demi-water en niet gewoon water vind ik weer een beetje overkill. De mineralen, zowieso in zeer geringe concentraties in normaal kraanwater zijn echt niet schdelijk voor je vinyl
Topic: Brandspiritus (25-1-2007 19:25:00)
Heb een uur geleden de brandspiritus gebruikt op een oude plaat en naar mij idee ging het goed, tenminste de plaat was schoon en afspeelkwaliteit was volgens mij niet veranderd. Brandspritus is ook vluchtig, wat handig is zodat de plaat snel droogt. Ik moet er wel bij zeggen dat de geur + toxiciteit me wel enorm tegenwerkt.

Ik ga morgen toch isopropranol halen ondanks het redelijke resultaat op een oude plaat.
Topic: Brandspiritus (25-1-2007 17:13:00)
De samenstelling van brandspiritus is doorgaans: 85% ethanol, 10% water, 3% methanol, 1% aceton en 1% pyridine (geurstof) plus blauwe kleurstof.

Dus op zich qua oplosmiddelen valt het wel mee, maar als het niet wordt aangeraden zal ik het niet gebruiken, dan haal ik morgen wel isopropranol bij de apotheek.

Hehe, ik ben nu tweedejaars farmacie-student en ik werk in de apotheek, maar isopropranol heb ik nooit verkocht, mja het zal wel kloppen.
Topic: Brandspiritus (25-1-2007 16:48:00)
Eindelijk ga ik nu mijn vinyl schoonmaken. Ik heb natuurlijk de verhalen van Reind enzo gelezen wat betreft schoonmaken met isopropranol en met een lint-vrij doek.

Dus ik naar de plaatselijke gamme en zelfs praxis om isopropranol te kopen. Geen van deze zaken kende deze stof of verkocht het uberhaupt. Anyway ik had ooit ook gelezen dat het schoonmaken van vniyl ook prima ging met aanstekervloeistof. Beide zaken hadden ook geen aanstekervloeistof, erg merkwaardig :S

Vervolgens dacht ik bij mezelf dat het schoonmaakvloeistof op alcoholbasis moest zijn, zodat het alcohol na het schoonvegen van eventuele vlekken uiteindelijk zal verdampen in de lucht. Ik kwam hierdoor tot de conclusie om brandspiritus te kopen bij de praxis en dit toe te passen, omdat die de hoogste concentratie alcohol (ethanol 85 %) bevatte.

Echter ik vraag het eerst even de mensen op het forum of dit wel verstandig is en niet mijn platen enigszins vernield, dat zou een ramp zijn.

PS. natuurlijk is de record cleaner vloeistof van Reloop ideaal, maar ik had vandaag dus vrij om de platen schoon te maken, vandaar dat ik niet kon wachten op een bestelling van deze vloeistof.

Ik hoop dat jullie me even uitsluitsel kunnen geven :)