Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Marzi

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 30 bijdrage(n) van Marzi (Pagina: 2 van 3)

Topic: nieuwe merken op new line (14-3-2007 17:02:00)

partyfish schreef:

Dat mogen ze dan wel snel gaan doen lijkt me. Want zodra de numark D2 director leverbaar wordt en die wel goed draait zullen een hoop mensen daarvoor kiezen... Naast het feit dat de numark mij een fijner alternatief lijkt wink ;)
De eerste berichten op Engelse en Duitse fora over de Numark D2 zijn ook niet echt zaligmakend, en het lijkt er een beetje op dat de D2 director een zelfde traject gaat doorlopen als de Cortex HDC-1000. Binnen enkele dagen schijnt de eerste firmware upgrade van Numark online te komen.

De HD2500, tsja, moet eerlijk bekennen dat ik langzaam aan een beetje 'verliefd' begin te worden op de Denon ashamed :$ ... Het enige dat me niet zo aanstaat is het zoek systeem van de HD2500, en laat dat nu zo ongeveer het belangrijkste zijn volgens mij aan dit soort HD-spelers. Het idee achter de zoek/selecteer methode (en de manier waarop dit zichtbaar is op het display) van Numark vind ik echt briljant, terwijl de zoek methode van de Denon vooral erg lijkt op die van Cortex (beide spelers een eigen zoekscherm ipv één centrale search-engine zoals bij de Numark).

Conclusie ... ik ben er nog niet uit wink ;)

Marzi
Topic: nieuwe merken op new line (28-2-2007 17:56:00)
Kan ook niet wachten om de D2 Director eens in handen te krijgen. Enige tijd terug heb ik al eens een filmpje over de D2 Director op YouTube gezet: https://www.youtube.com/watch?v=ehU7RO_CbWY

Marzi
Topic: nieuwe merken op new line (26-2-2007 22:29:00)
Nu ik toch in dit topic zit...

Is er al enig zich op wanneer de Numark D2 Director (Hard disc controller) verkrijgbaar zal zijn? In Engeland en Duitsland zijn ze al verkrijgbaar, en ik vraag me dus af waarom ik dit speeltje nog nergens in een Nederlandse shop ben tegen gekomen (als zijnde leverbaar).

Marzi
Topic: nieuwe merken op new line (26-2-2007 22:14:00)

dj-tq schreef:

SA bestaat niet meer, het is overgenomen door een ander bedrijf maar niet meer onder de dezelfde naam.
Dus je kunt die (mooie) blauwe speakers alleen nog maar 2de hands kopen.
Onzin, Stage Accompany is inderdaad ongeveer vaker failliet gegaan dan Michael Jackson z'n neus heeft laten verbouwen, maar het is telkens weer opnieuw opgestart, en vandaag de dag bestaan ze dus 'gewoon' nog steeds (of alweer, net wat jij wilt).

En of het ooit in de shop van new-line komt? Dat weet alleen Dré, maar om eerlijk te zijn kan ik me dat niet voorstellen (gezien de prijzen van SA lijkt mij het in ieder geval geen interessant produkt voor een webshop).

Marzi

ps.

Mocht je niet geloven dat SA er nog steeds is, check dan https://www.stageaccompany.nl
Topic: Martin Mania SCX500 scanner (19-9-2006 21:18:00)

Baszza schreef:

Er was ook een filmpje in een soort van cafe met 4 bovengenoemde scans en met de 2510 controller.
Filmpje was door mij geplaatst, en was inderdaad van het net af (had even wat ruimte nodig ..). Maar goed, op speciaal verzoek er dan maar weer even opgezet (ik blijf toch een ouderwetse dj .. u vraagt, wij draaien ;)

Het is inderdaad een combinatie van 4x scx-500 op een 2510 controller met daarin de standaard shows van de Martin site.

Het bekijken van het filmpje kan hier.

GRTNX,

Marzi
Topic: Martin Mania Serie (4-7-2006 21:35:00)
Eindelijk het filmpje van Geit kunnen zien (m'n beveiligingsinstellingen blokkeerde eerst de zooi ....),, en ook zo op een trussje vind ik het er heel behoorlijk uitzien.

Natuurlijk is het allemaal niet 'heel bijzonder', maar kom op, we praten hier over scans in de budget klasse, dus verwacht er dan ook geen wonderen van.

Overigeens kunnen de shows van de set zoals deze in het cafe hangt wel wat vloeiender lopen, kwestie van de controller goed bijsturen (audio gevoeligheid/snelheid). Deze filmpjes zijn gemaakt vlak na de installatie van de set, en het bar personeel had toen dus ook nog weinig tot geen ervaring met de set. Inmiddels hebben we ook de mogelijkheid om de set te bedienen vanaf de bij feestjes geplaatste DJ set, en dat zorgt uiteraard voor een veel beter gebruik van de set.

Dat het erg donker is op de filmpjes klopt, en een vaste parren set staat dan ook zeer hoog op mijn verlanglijstje (bij feesten worden er wel parren bij gezet), ze staan alleen een stuk minder hoog op het lijstje van de uitbater van de kroeg, en hij is toch degene die uiteindelijk beslist.

De keuze voor de set van 4x scx-500 met een 2510 controller is overigeens wel een zeer bewuste keuze geweest. De uitbater wilde een setje dat de hele ruimte 'bespeelde', een setje dat net even wat meer deed als 'lampje aan/lampje uit' (lees: parren), en een setje dat ook net even iets meer was als een derby/mushroom setje. Er hangt in hetzelfde zaaltje ook nog een triple derby, en als je die aanzet samen met de scans dan moet je echt zoeken naar het effect van de derby.

Het belangrijkste was echter de bediening, zoals gezegt gebeurt dit van achter de bar, en de set moest dus in feite met een druk op de knop bedienbaar zijn (bier tappen heeft nu éénmaal een hogere prio dan de bediening van het licht) en dan is de 2510 de perfecte controller. Wil je echt creatief werken met de scans, dan moet je de 2510 echter niet nemen.

Over het algemeen wordt de set gebruikt op 'gewone' vrijdag en zaterdag avonden (dorps café ipv feestcafé), en gaat het gewoon in combinatie met de normale verlichting van het café. De scans dienen dus als een extra effectje om de sfeer wat te verhogen, en is het dus ook niet de opzet dat de 4 scans de gehele zaal verlichten als een complete licht show (ik begrijp wel dat die indruk ontstaat aan de hand van het filmpje, hierop is de normale verlichting idd uit).

Zoals gezegt word er bij feestavonden (zoals koninginnedag, themafeesten e.d.) nog één ander bij geplaatst (setje parren, strobo e.d.), en dan kan je met 4 van deze scans erbij best een aardige showtje maken, en ja, dan mag de kwalificatie feestcafé wel wink ;) .

Marzi
Topic: nieuwe merken op new line (11-6-2006 03:36:00)
Wij hebben inmiddels ook 4 EVP-X15's in huis, en deze gaan komende week een plekje krijgen in de achterzaal van een cafe. In het voor gedeelte van dit café hangen al 4 EVP-S15 kastjes.

De EVP-X serie is wat betreft uiterlijk een zeer grote verbetering ten opzichte van de EVP-S serie, en zodra ze 'hangen' zal ik onze bevindingen met de EVP-X15 laten weten.

Marzi
Topic: nieuwe merken op new line (22-5-2006 19:44:00)

dj v max] schreef:

Ik weet toch heel zeker dat ik ze laatst bij mijn lokale dealer heb zien staan en ik heb ze ook beluisterd.
Klinken best goed en de kasten zien er ook gewoon netjes uit. Maar ik zag trouwens dat alleen de evp-s 15 nog in de webshop staat.
Kan heel goed kloppe Max, maar dit is dus wat mijn lokale leverancier me melde (heb daar ook de EVP-S serie vorig jaar gekocht).

Omdat ik graag wilde weten per wanneer ze hier leverbaar zouden zijn had ik zelf ook de importeur gemaild, en daar heb ik vandaag (toeval bestaat niet ..) antwoord van gehad, en de EVP-X15 zou volgens de importeur gewoon leverbaar zijn in Nederland (en neem aan dat die het zelf wel weten ;).

Nu nog iemand vinden hier in de buurt die ze ook in de showroom heeft staan, omdat ik ze wel graag eerst even wil horen..

Marzi
Topic: nieuwe merken op new line (15-5-2006 19:43:00)

dexter schreef:

Gaan julie ook de Wharfedale EVP-X serie leveren?
En als je ze gaat leveren wanneer ongeveer en heb je al enig idee
over de prijs? wink ;)
Toevallig vanmiddag elders geinformeerd naar deze serie van Wharfedale, maar daar vertelde men dat deze serie op dit moment nog niet leverbaar is (in ieder gaval niet in Nederland).

Bij de importeur staan ze inmiddels wel in de prijslijst zag ik, voor exact dezelfde prijs als de EVP-S serie. Erg jammer dat ze nog niet leverbaar zijn want ik ben gezien m'n goede ervaringen met de EVP-S serie erg benieuwd naar de EVP-X.

Marzi
Topic: EV Q66 vs. budget amps (15-5-2006 18:40:00)

Dré schreef:

Wat was de oorzaak van het defect?

Wat was de staat van onderhoud?

Ik zie wel eens versterkers voorbij komen die in café's gestaan hebben (liefst boven de frituurpan) en in de jaren dat ze gebruikt zijn nooit een stukje onderhoud hebben gezien. En de eigenaar maar klagen dat de eindtrap zo maar de geest heeft gegeven.
Zoals al eerder gezegt blazen wij onze versterkers elk half jaar uit met de compressor, de V3000 zat nu wel net tegen z'n halfjaarlijkse beurtje aan, maar toch. Het vuil in de versterker viel mee, alleen was er overal in de versterker nicotine aanslag terug te vinden, daar helpt regelmatig schoonblazen ook weinig tegen.

De versterkers waren tot voor kort achter de bar terug te vinden, in hetzelfde rack waarin zich bijvoorbeeld ook de mengtafel e.d. bevinden. Het nadeel van deze locatie was vooral het vrije ventilatie verhaal, het ging, maar was zeker niet ideaal (we hebben echter nooit last gehad van oververhitte amps oid).

Kort voor het defect gaan van de versterker zijn de versterkers verhuist van achter de bar naar een ruime, goed geventileerde meterkast, juist om eventuele problemen te voorkomen.

Wat de precieze oorzaak van het defect is kan ik je dus niet vertellen, wel weet ik dat er diverse dingen doorgefikt zijn, en dat reparatie economisch niet aantrekkelijk is. Zelf denk ik in dit geval aan een gevalletje vette pech met dit exemplaar. Heb op een klus ook wel eens met een veel duurdere, en zeker goed onderhouden AD versterker gestaan van waaruit ineens diverse pyro effecten te zien waren, dus ja ....

Gezien het huidige prijsverschil tussen een nieuwe V3000 en een EV Q66 (zo'n 200 euro) trek ik gevoelsmatig dan toch sterk richting de EV.

Marzi