Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Viero
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Viero (Pagina: 2 van 20)
Topic: Chamsys (15-9-2015 17:16:00)
Shift + set eens proberen ;)
Topic: Chamsys (15-9-2015 14:28:00)Dan zal het een niet standaard dmx indeling zijn... Mailtje naar chamsys of AVL kan de oplossing zijn :)
Topic: Chamsys (15-9-2015 02:49:00)Check even de laatste beta van chamsys, kan je in de file manager vanuit de patch zoeken naar gelijkaardige china koppen zodat je een andere personality kunt gebruiken... Werkt simpel en snel
Topic: DMX lijn over pa CAT5 kabel (9-9-2015 20:20:00)Ik heb een netwerkkabel met 2 x netwerk, 2 x xlr en 1 x stroom, je kan iets gelijkaardigs maken en dan gewoon een node kopen (elc dmx buddy zal veruit de goedkoopste zijn) en van daaruit dan je licht sturen (indien je een console gebruikt die artnet uitstuurt). Anders zou ik gewoon een extra xlr lijn voorzien in je multi
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (28-8-2015 20:39:00)Setup - (ik denk dan) Playback - Stomp playbacks - Yes
Ofwel: elke button in het execute venster selecteren en rechts boven op button 'solo' zetten
Topic: Pearl witte flits (3-8-2015 11:16:00)Ofwel: elke button in het execute venster selecteren en rechts boven op button 'solo' zetten
Wat ik doe (bv odd/even) is:
Stap 1: Shutter dicht naar wit (odd)
Stap 2: Shutter dicht naar wit (even)
Shutter dicht = dimmer op 0 en zorgen dat de HTP kanalen als LTP kanalen behandeld worden, dan op de dimmer een Delay geven van 0,3s en dan heb je een omgekeerde col bump :)
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (31-5-2015 10:38:00)Stap 1: Shutter dicht naar wit (odd)
Stap 2: Shutter dicht naar wit (even)
Shutter dicht = dimmer op 0 en zorgen dat de HTP kanalen als LTP kanalen behandeld worden, dan op de dimmer een Delay geven van 0,3s en dan heb je een omgekeerde col bump :)
De beste manier is hoe je het zelf gemakkelijkst vind ;) Maar idd ook hoe ik het doe :)
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (26-4-2015 11:55:00)Zowizo eerst als palette hé... Als je dan iets moet aanpassen en je gebruikt het elders in je show is het overal aangepast...
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (22-4-2015 19:18:00)Meestal heb ik gewoon rijen kleuren en rijen gobo's, staan onder elkaar volgens type lamp om snel te kunnen wisselen. Op 1 pagina (of met een execute wing) meestal ook enkele knoppen die naar 1 groot pallet gaan zodat je snel naar 1 beeld kan gaan.
Execute bv:
Col spot
Col wash
Gobo spot
Zoom/iris/... Spot
Zoom/frost...Wash
etc...
Als er teveel parameters zijn splits ik het wat uit. Maar op festivals (niet dat ik rock werchter doe, maar principe is hetzelfde) is het meestal simpel zodat guest operators snel een beeld kunnen maken. Als het te ingewikkeld is valt het niet echt uit te leggen tijdens een change-over :)
Topic: Lichtshow organiseren op je desk (13-4-2015 15:37:00)Execute bv:
Col spot
Col wash
Gobo spot
Zoom/iris/... Spot
Zoom/frost...Wash
etc...
Als er teveel parameters zijn splits ik het wat uit. Maar op festivals (niet dat ik rock werchter doe, maar principe is hetzelfde) is het meestal simpel zodat guest operators snel een beeld kunnen maken. Als het te ingewikkeld is valt het niet echt uit te leggen tijdens een change-over :)
Ik gebruik nooit palettes tijdens een live show uit te programmer... Return to defaults op 'yes' en vanuit execute vensters die gekoppeld zijn activeer ik vanalle palettes... Afhankelijk als ik een wing heb of niet staan er ook een hoop effecten in en heb ik dan enkele faders met speed/size masters. Dimmers en dim fx meestal onder 1 fader en dan met de preload Q functie kan je snel wisselen (leve macro's!). Als je de manual eens uitleest vind je ook veel :)