Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Timmel
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 61 bijdrage(n) van Timmel (Pagina: 2 van 7)
Topic: Geluids/test dagje 18-8 (19-8-2005 11:08:00)
Amprack had 2 groepen, dus 1 PT2400 en 1 andere amp per groep. Geen enkel probleem gehad.even offtopic
Hoe klonk de bas toen je die carver's zo belastte. Is er veel klankverschil met als je ze op 8 ohm belast.Topic: voldoet deze 15"? (9-7-2005 12:51:00)
Onze 12 inch 18sound 12MB700 heeft een rendement van 101,5 dB/w/m, die bestaat dus ook niet in jouw optiek?Ik zeg niet dat hij niet bestaat. Ik zei dat ik er nog nooit één ben tegen gekomen. Drivers natuurlijk wel.Topic: voldoet deze 15"? (9-7-2005 12:41:00)
Punisher at Home
Helaas Reemski, geen roze pluche vacht
MVG ContourDe eerste punisher ooit!!!
Misschien is ie of over een aantal jaren wel heel veel geld waard
Topic: Akoestiek, belangrijke factor? (8-6-2005 15:20:00)
Ik al supperblij, eindelijk eens iets in de buurt (zuid-limburg). Ik gebeld en het adres opgezocht met een routeplanner. Ik er naartoe... bleek het huisnummer niet te bestaan. Ik in de buurt een paar keer op en neer gereden maar ik kon geen punishers horen. Ik was natuurlijk zo dom om het gsm-nummer niet mee te nemen. Toen ben ik maar naar huis gegaan. Helaas had ik geen tijd meer om opnieuw te bellen en nog een poging te doen
Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de foto's en de resultaten.
Greetz Tim
Topic: Welke lijm is het beste voor hard schuim? (16-8-2005 13:07:00)Topic: Weer een nieuwe 12" effectenmixer: Akiyama MCX (10-8-2005 18:34:00)
Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de foto's en de resultaten.
Greetz Tim
DSP betekent: Digital Signal Processing
Dit kun je dus op wel meerdere apparaten tegenkomen.
Topic: krachtstroom voor eindversterkers (2-8-2005 19:58:00)Dit kun je dus op wel meerdere apparaten tegenkomen.
Reemski schreef:
Zelf laatst 2 PT2400's in brug op 4 subs gehad. 4 ohm belasting per versterker, dus 2 ohm per kanaal (3 kw). Toch regelmatig tegen / in de limit aan staan spelen.Amprack had 2 groepen, dus 1 PT2400 en 1 andere amp per groep. Geen enkel probleem gehad.
Hoe klonk de bas toen je die carver's zo belastte. Is er veel klankverschil met als je ze op 8 ohm belast.
DJ Bastisito schreef:
Toch vreemd dan he
Onze 12 inch 18sound 12MB700 heeft een rendement van 101,5 dB/w/m, die bestaat dus ook niet in jouw optiek?
Ik heb zelf nog nooit een woofer gezien met een rendement van 100 dB/1W/1m, laat staan 101 dB/1W/1m.
Topic: Het Punisher baskast topic (9-6-2005 13:59:00)Contour schreef:
Ik heb mijn kale MDF Punisher (de eerste Punisher ooit gemaakt) vandaag voorzien van een verfje aan de voorkant en tapijt rondom. Door de flits lijkt het erg grijs maar in het echt is het meer zwart:Punisher at Home
Helaas Reemski, geen roze pluche vacht
MVG Contour
Misschien is ie of over een aantal jaren wel heel veel geld waard
Wij hebben ook wel eens aan de hand gehad dat er achter de boxen heel veel bas was en voor de boxen bijna niks. Heel vervelend
Nog een voorbeeld.
In een bepaalde zaal draaien we met 2 bassen (Yorkville LS808)op een DAP-versterker van 2 x 400W RMS (8ohm). Dit gaat retehard. In een andere zaal die slecht een klein beetje groter is hebben we voor het zelfde resultaat 4 van deze bassen nodig aangestuurd door 2 Carver PT2400 versterkers (2 x 750W RMS 8ohm). Dus in de eerste zaal 800W RMS bas (DAP ook nog wel) en in de andere zaal 3000W RMS bas (Carver!!) Zo zie je maar dat de akoestiek zéér belangrijk is.
Als je nu grote problemen hebt met uitdoving van de bassen op bepaalde plaatsen moet je eens een centerstack neerzetten, mono aangestuurd. Je hebt deze problemen dan niet meer en bovendien krijg je er ook nog eens 3dB gratis bij door de koppeling van het geluid
Topic: Mosfet of een normale versterker? (4-6-2005 20:42:00)
Nog een voorbeeld.
In een bepaalde zaal draaien we met 2 bassen (Yorkville LS808)op een DAP-versterker van 2 x 400W RMS (8ohm). Dit gaat retehard. In een andere zaal die slecht een klein beetje groter is hebben we voor het zelfde resultaat 4 van deze bassen nodig aangestuurd door 2 Carver PT2400 versterkers (2 x 750W RMS 8ohm). Dus in de eerste zaal 800W RMS bas (DAP ook nog wel) en in de andere zaal 3000W RMS bas (Carver!!) Zo zie je maar dat de akoestiek zéér belangrijk is.
Als je nu grote problemen hebt met uitdoving van de bassen op bepaalde plaatsen moet je eens een centerstack neerzetten, mono aangestuurd. Je hebt deze problemen dan niet meer en bovendien krijg je er ook nog eens 3dB gratis bij door de koppeling van het geluid
Mooie uitleg Dré!
Maar als ik geen hogere technische studie had gedaan dan had ik deze post nooit begrepen. Volgens moet jij wel grijze haren hebben. Je weet immers zoveel van zoveel onderwerpen
Topic: gezocht. aktieve geluidsset tussen de 2 a 4 duizend euro! (27-5-2005 19:59:00)Maar als ik geen hogere technische studie had gedaan dan had ik deze post nooit begrepen. Volgens moet jij wel grijze haren hebben. Je weet immers zoveel van zoveel onderwerpen
Het waren inderdaad geen fuifen van 1500 man. 500 ongeveer. Welke kleur het lampje had weet ik niet meer zeker, wel dat ie aan het clippen was.