Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Poelmans
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 32 bijdrage(n) van Poelmans (Pagina: 2 van 4)
Topic: Het Denon DND4500-topic (21-6-2005 23:04:00)
Volgens mij is dit toch een hoax zenne... Dat plaatje heeft nog veel gelijkenissen met de DN-D4000, om niet te zeggen dat elk knopje gewoon op dezelfde plek staat
Goed gephotoshopped volgens mij
Topic: zwalpen van de platter v.e. technics? (21-6-2005 22:49:00)
Goed gephotoshopped volgens mij
Hmm, Ik herinner me dat toen bij die pint dak erover gesukkeld heb het groene ledje brandde, maar zwakker. Precies pulsbreedte-gemoduleerd (en dat was het ook). Slecht contact dus, en het ene moment werkte de quartzlock wel, het andere moment niet
EDIT: trouwens, als je je pitch fader vergeet in te pluggen dan doet de snelheid ook raar, omdat de quartz lock schakelaar open is én er geen weerstand van de fader te meten is... En ja, zie nou net 'netjes stabiel' staan inDré zijn post. Maar het is dus wel iets waar je eens op moet letten: brandt de led stabiel en helder of brandt hij iets minder helder...
Over dat gegoten: als je er een beetje beter bij nadenkt... inderdaad, je zou wel eens gelijk kunnen hebben
Topic: Het Denon DND4500-topic (21-6-2005 22:42:00)
EDIT: trouwens, als je je pitch fader vergeet in te pluggen dan doet de snelheid ook raar, omdat de quartz lock schakelaar open is én er geen weerstand van de fader te meten is... En ja, zie nou net 'netjes stabiel' staan inDré zijn post. Maar het is dus wel iets waar je eens op moet letten: brandt de led stabiel en helder of brandt hij iets minder helder...
Over dat gegoten: als je er een beetje beter bij nadenkt... inderdaad, je zou wel eens gelijk kunnen hebben
Hopelijk is dit eindelijk weer een denon waar geen fouten meer in zitten, en die alle kopieerbeveiligingen vreet (net als de 2100).
Topic: zwalpen van de platter v.e. technics? (21-6-2005 22:36:00)Kijk ook eens na of er gewoon geen pint gemorst is in je pitch? Dan loopt je pickup ook onstabiel (gaan de dots heen en weer).
@Tom: de platter van een technics wordt gefreesd, niet gegoten, en dat kan je heel duidelijk zien aan oa de ribbeltjes op de strobe dots en het zeer vlake aluminium onder de magneet (die je er kan afvijzen) ;)
Topic: Driverack PA / Driverack 260 / ??? (23-5-2005 13:34:00)@Tom: de platter van een technics wordt gefreesd, niet gegoten, en dat kan je heel duidelijk zien aan oa de ribbeltjes op de strobe dots en het zeer vlake aluminium onder de magneet (die je er kan afvijzen) ;)
og ja nog een voordeeltje van driverack tov BSS: de driveracks hebben idd een feedback destroyer aan boord.
Topic: Driverack PA / Driverack 260 / ??? (23-5-2005 13:33:00)Een kennis van me heeft pas een driverack PA aangeschaft en is zeer tevreden over de geluidskwaliteit. Zeker een stap voorwaarts tov zijn behringer processors.
Maar toch heeft die enkele beperkingen tov de 260. Minder lange delay mogelijkheden (alleen bedoeld voor driver alignement, niet voor cluster alignement), geen onderste kantelfrequentie voor het laag te kiezen, ook kan je met een 2x2weg Xover de andere 2 uitgangen niet meer configureren. En zo zijn er een hele rits beperkingen. Lees de handleiding eens om te weten te komen of de driverack PA voldoende voor jou zou zijn.
Aan de andere kant heb je natuurlijk de BSS omnidrive. Deze heeft een paar voordelen tov de driverack 260, zoals dynamic EQs en de mogelijkheid om je drivers automatisch met een meetmicro te alignen. De BSS heeft dan weer geen 31bands EQ op de ingangen, terwijl dat bij de driverack wel is, en die is zelfs met een meetmicro automatisch af te stellen. Gelijkaardige dingen kan je wel doen met de BSS in combinatie met Smaartlive, zodat de BSS automatisch zijn parametrische EQ gaat instellen.
Beetje afwegen dus... Wat zijn je toepassingen, daar hangt het allemaal van af.
Topic: Ik kan er niet meer tegen! brommm (14-4-2005 13:04:00)Maar toch heeft die enkele beperkingen tov de 260. Minder lange delay mogelijkheden (alleen bedoeld voor driver alignement, niet voor cluster alignement), geen onderste kantelfrequentie voor het laag te kiezen, ook kan je met een 2x2weg Xover de andere 2 uitgangen niet meer configureren. En zo zijn er een hele rits beperkingen. Lees de handleiding eens om te weten te komen of de driverack PA voldoende voor jou zou zijn.
Aan de andere kant heb je natuurlijk de BSS omnidrive. Deze heeft een paar voordelen tov de driverack 260, zoals dynamic EQs en de mogelijkheid om je drivers automatisch met een meetmicro te alignen. De BSS heeft dan weer geen 31bands EQ op de ingangen, terwijl dat bij de driverack wel is, en die is zelfs met een meetmicro automatisch af te stellen. Gelijkaardige dingen kan je wel doen met de BSS in combinatie met Smaartlive, zodat de BSS automatisch zijn parametrische EQ gaat instellen.
Beetje afwegen dus... Wat zijn je toepassingen, daar hangt het allemaal van af.
@Dré: of je bass wat toeknijpen... Op grotere mobiele installaties heb je bijna altijd last van rondzingende bass op de pickups. Dan is het hopen dat de technieker in kwestie weet wat een parametric EQ is, en er ook nog een heeft, of zelf het speakermanagement system ff bijstellen voor de bewuste frequentie weg te halen.
Topic: JB Systems mx6 of Behringer DX1000 (7-2-2005 23:14:00)zoals ik in bovenstaande post zei: ik wist niet wanneer die prijsverlaging plaatsvond, ik dacht dat dit net zoals bij sommige andere behringer-produkten samen met de introductie van de vervanger was. In dat geval zou het logisch geweest zijn dat de prijsverlaging diende om de stock naar buiten te werken. Maar dat was dus niet het geval
mijn excuses.
Topic: JB Systems mx6 of Behringer DX1000 (7-2-2005 22:24:00)mijn excuses.
das natuurlijk een ander verhaal ;) Ik wist niet hoelang die prijsverlaging er al was
Topic: JB Systems mx6 of Behringer DX1000 (7-2-2005 19:15:00)
waarom zouden ze plots kiezen voor lagere kwaliteits componenten??? Denk toch eens na en kijk wat rond: elk behringer produkt dat vervangen wordt door een nieuw model wordt ff heel laag geprijsd zodat hun stock dat ze nog hebben van dat oudere model weg is.
Ok de DX1000 is geen kwaliteitsmixer zoals rodec, ecler, dateq, pioneer of andere topmerken, maar in zijn prijsklasse zeker de betere, in tegenstelling tot de MX6 die gewoon ruk is. De DX1000 klinkt stukken beter als de MX6, gebalanceerde uitgangen, échte gebalanceerde microfooningang, ... De DX1000 kom je soms zelfs tegen in de verhuur. De MX6 daarentegen volledig niet.
Uiteraard als je een echte goeie mixer wil, spaar dan wat door voor een topmerk. bijvoornbeeld een ecler 40v? rodec bx series? Minder mogelijkheden, maar zal het stukken langer uithouden. Kosten wel stuk meer...
Binnen de prijsklasse waar jij het over hebt? DX1000 all the way!
Ok de DX1000 is geen kwaliteitsmixer zoals rodec, ecler, dateq, pioneer of andere topmerken, maar in zijn prijsklasse zeker de betere, in tegenstelling tot de MX6 die gewoon ruk is. De DX1000 klinkt stukken beter als de MX6, gebalanceerde uitgangen, échte gebalanceerde microfooningang, ... De DX1000 kom je soms zelfs tegen in de verhuur. De MX6 daarentegen volledig niet.
Uiteraard als je een echte goeie mixer wil, spaar dan wat door voor een topmerk. bijvoornbeeld een ecler 40v? rodec bx series? Minder mogelijkheden, maar zal het stukken langer uithouden. Kosten wel stuk meer...
Binnen de prijsklasse waar jij het over hebt? DX1000 all the way!