Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kevin_S
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 23 bijdrage(n) van Kevin_S (Pagina: 2 van 3)
Topic: kopen 2e hands set (13-2-2005 23:42:00)
Bedoel je hiermee dat je 2 speakers van 8 ohm bridged en 4 ohm krijgt of dat je 4 ohm bridged en 2 ohm krijgt?hey,
ja dat is een foutje op mijn site
moet ik nog laten veranderen maar ik huur meestal een set dus dan hebben ze toch 2 of 4 subs.
Ja inderdaad ik heb nog geen cd spelers en als ik die set koop wel. Met het paneel wil ik dan die 2cd spelers op aansluiten en microfoon(s)
[edit: site is aangepast
]
Topic: kopen 2e hands set (13-2-2005 23:27:00)ja dat is een foutje op mijn site
moet ik nog laten veranderen maar ik huur meestal een set dus dan hebben ze toch 2 of 4 subs.
Ja inderdaad ik heb nog geen cd spelers en als ik die set koop wel. Met het paneel wil ik dan die 2cd spelers op aansluiten en microfoon(s)
[edit: site is aangepast
]hoi,
Ik kreeg onlangs een set aangeboden van iemand die mijn vader goed kent. Ik heb wel interesse in de set maar mijn vraag is nu of ik erop vooruit zou gaan. Hieronder de apparatuur:
2x full range RCF espace 600 speakers
1x behringer Eurorack MX 2004A
2x DAP TL- 1500 cd spelers
1x Altai 650 versterker
prijs: 850 euro
Ik beschik momenteel over deze set:
2x DAP K112
1x DAP RW-18
1x DAP palladium P-900
1x DAP Radon 900
1x behringer cross-over
1x Numark DM1720 SE mengpaneel
Als ik de 2e hands set koop dan verkoop ik mijn huidige set en houd ik 1 versterker bij.
Ik zelf ken RCF speakers niet en ze zijn ook niet meer te koop. Zijn dit een beetje kwaliteit speakers? en zou ik erop vooruit gaan zoals ik al vroeg?
mvg,
Kevin
Topic: DAP K-112 en subwoofer DAP RW-18b (27-1-2005 22:11:00)Ik kreeg onlangs een set aangeboden van iemand die mijn vader goed kent. Ik heb wel interesse in de set maar mijn vraag is nu of ik erop vooruit zou gaan. Hieronder de apparatuur:
2x full range RCF espace 600 speakers
1x behringer Eurorack MX 2004A
2x DAP TL- 1500 cd spelers
1x Altai 650 versterker
prijs: 850 euro
Ik beschik momenteel over deze set:
2x DAP K112
1x DAP RW-18
1x DAP palladium P-900
1x DAP Radon 900
1x behringer cross-over
1x Numark DM1720 SE mengpaneel
Als ik de 2e hands set koop dan verkoop ik mijn huidige set en houd ik 1 versterker bij.
Ik zelf ken RCF speakers niet en ze zijn ook niet meer te koop. Zijn dit een beetje kwaliteit speakers? en zou ik erop vooruit gaan zoals ik al vroeg?
mvg,
Kevin
hoi,
Ik zelf gebruik momenteel 2 DAP K112 met 1 DAP RW18 sub. Voor te draaien is het nu niet echt geweldig maar het zijn leuke speakertjes voor de prijs... Staat veel over geschreven op het forum.
Ik zelf gebruik 2 versterkers... wat jij misschien ook beter kan doen. Ik heb tussen de mixer en de versterkers ook een cross-over om het actief te filteren.
Het is misschien iets duurder maar wel beter. Je kan bijvoorbeeld 2 Palladium P-900 gebruiken; voor de tops 1 en voor de sub 1. Ik heb nu een P-900 gebridged voor de sub want op gewoon stereo 8Ohm kon hij het niet trekken bij mij. Ging in de clip dus heb hem nu gebridged. Nog beter is dus een P1200, dan heb je dat geval met dat bridgen niet en kan je hem gewoon in stereo er aan hangen en kan je er later nog een 2e aanhangen.
Dus je zou een P1200 met een P900 kunnen aankopen of 2 P900 en 1 bridgen. En dan bijvoorbeeld een behringer CX2310 cross-over ertussen.
Kost wat meer maar niet al die problemen en je set zal beter klinken omdat je dan de speakers gebruikt waar ze echt voor zijn. Ik zelf zet mijn crfoss-over op 120hz. het beste is zo tussen de 100 en 130hz.
mvg,
Kevin
Voor kleinere feestjes zoals kleine schoolfeestjes leuk setje maar als je meer wilt raad ik je aan om te huren. Ik doe dit zelf ook ik gebruik mijn set alleen voor echt kleine feestjes en thuis gebruik.
Topic: Verzoek Modding topic (16-1-2005 21:30:00)Ik zelf gebruik momenteel 2 DAP K112 met 1 DAP RW18 sub. Voor te draaien is het nu niet echt geweldig maar het zijn leuke speakertjes voor de prijs... Staat veel over geschreven op het forum.
Ik zelf gebruik 2 versterkers... wat jij misschien ook beter kan doen. Ik heb tussen de mixer en de versterkers ook een cross-over om het actief te filteren.
Het is misschien iets duurder maar wel beter. Je kan bijvoorbeeld 2 Palladium P-900 gebruiken; voor de tops 1 en voor de sub 1. Ik heb nu een P-900 gebridged voor de sub want op gewoon stereo 8Ohm kon hij het niet trekken bij mij. Ging in de clip dus heb hem nu gebridged. Nog beter is dus een P1200, dan heb je dat geval met dat bridgen niet en kan je hem gewoon in stereo er aan hangen en kan je er later nog een 2e aanhangen.
Dus je zou een P1200 met een P900 kunnen aankopen of 2 P900 en 1 bridgen. En dan bijvoorbeeld een behringer CX2310 cross-over ertussen.
Kost wat meer maar niet al die problemen en je set zal beter klinken omdat je dan de speakers gebruikt waar ze echt voor zijn. Ik zelf zet mijn crfoss-over op 120hz. het beste is zo tussen de 100 en 130hz.
mvg,
Kevin
Voor kleinere feestjes zoals kleine schoolfeestjes leuk setje maar als je meer wilt raad ik je aan om te huren. Ik doe dit zelf ook ik gebruik mijn set alleen voor echt kleine feestjes en thuis gebruik.
Ja inderdaad ik bedoel niet alleen mods met kleurtjes en weet ik veel maar ook mods aan de apparatuur zelf om het beter te maken. Zoals hierboven al enkele vermeld staan.
Kevin
Topic: statief tussen sub en top (26-9-2004 18:32:00)Kevin
hallo
Ik was aan het kijken in de webshop voor een statief dat tussen de sub en top kan maar vind nergens zo een statief
Weet iemand waar ik zo'n statieven kan halen? Ik bedoel dus statieven zonder poten die in de sub zelf moete en onderaan in de top.
Kevin
Topic: 12" subjes (31-8-2004 21:11:00)Ik was aan het kijken in de webshop voor een statief dat tussen de sub en top kan maar vind nergens zo een statief
Weet iemand waar ik zo'n statieven kan halen? Ik bedoel dus statieven zonder poten die in de sub zelf moete en onderaan in de top.
Kevin
Als je nog even wacht tot je 30 euro meer hebt dan heb je een goede cross-over (voor de prijs)Toch zeker beter dan die JB en maar 30 euro meer.
link: www.new-line.nl/v/12663 (109€)
Ik denk dat er niet echt een verschil tussen die 2 JB zit en dat ze allebei even goed of slecht zijn....
Bij de beschrijving van beide is er geen verschil behalve silver en black edition dus denk dat de kleur het verschil is.
Topic: optie parallel op versterker en vraagje ivm bridged (28-8-2004 02:07:00)stereo op 4 ohm = geen probleem. Bruggen op 4 ohm WEL.link: www.new-line.nl/v/12663 (109€)
Ik denk dat er niet echt een verschil tussen die 2 JB zit en dat ze allebei even goed of slecht zijn....
Bij de beschrijving van beide is er geen verschil behalve silver en black edition dus denk dat de kleur het verschil is.