Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Frisbee

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 2 van 20)

Topic: Redsound Soundbite (11-9-2006 22:34:00)

DJ Spana schreef:

Gisteren ook eindelijk mijn Soundbite binnen gekregen. Zit nu in de knoop met het aansluiten van het apparaat om mijn Xone92. Heb de input soundbite op mijn Return 2 aangesloten en de loops out op mijn AUX 1. Hoe krijg ik dan opgenomen loops te horen?
AUX 1 is de uitgang van je mixer en RETURN 2 de ingang. Zoals je het nu hebt aangesloten gaat het idd niet werken. Check je mail voor meer info wink ;)

ps. Je eerste zin kun je op 2 manieren lezen. Nu lijkt het misschien net of je lang op het pakje heb moeten wachten (wat niet het geval is).
Topic: Het Denon DN-S3500 topic (24-8-2006 22:53:00)
Ik heb er sinds april 2 en ze bevallen nog steeds goed. Ik draai alleen met mp3's maar die slaan nooit over tijdens het draaien. Que-en aan het begin van een nummer vind ik zelf geen probleem, meestal zit er een korte stilte voor de eerste dan heb je er al geen last van. Meestal stel ik een hot cue in voor de eerste beat en start ik hem op die manier (snelste methode).

Dat ze op het Denon forum zo lopen te zeuren over een update vind ik een beetje overdreven. Alles werkt gewoon en je kan er goed mee draaien. Alleen bij scratchen op 0:00:00 verloopt het begin punt (omdat i niet negatief kan tellen). Het zal niet vaak gebeuren dat je precies daar scratcht en dan nog is het met de volgende update opgelost.

Het enige minpuntje vind ik het scratch geluid. Het komt dicht in de buurt van vinyl maar klinkt toch niet precies hetzelfde. Of de Pioneer dat beter kan vind ik moeilijk om te zeggen, ook dan hoor je dat het geen vinyl is... Tis een klein dingetje waar je verder eigenlijk niemand over hoort.
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (6-8-2006 10:49:00)
Als de bitrate goed is zijn er geen verschillen.
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (6-8-2006 08:15:00)

max-dj-psycho schreef:

Heb even een video gemaakt van de laattijd van mijn cdj 1000 mk3, nu ik er zo op let duurt het inderdaad nog best lang ashamed :$.
Wat maken die paar seconden nou uit... Als je mp3's gebruikt kun je 50 tracks op 1 cd-tje kwijt. Met 2 van die cd's kun je uren mixen zonder te hoeven wisselen.
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (22-6-2006 11:41:00)
Ik zal er binnenkort ff naar kijken. Heb het de afgelopen 2 weken erg druk gehad met tentamens en project, maar kom nu in wat rustiger vaarwater.

Met de parameters die je zelf hebt ingesteld klinkt het wel beter wanneer je de bass weg draait dan met die standaard instellingen. Ik wist niet wat ik hoorde met die standaard instellingen, op een paar highhats na verdwijnt de hele plaat in het bass knopje... Als ik jou was zou ik me alleen op het bass knopje richten en hem zo instellen dat er zoveel mogelijk muziek over blijft als je hem dicht draait. Probeer het eens met de frequentie zo laag mogelijk en de grootste Q (narrow), of hoor ik dat al in die sample?
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (9-6-2006 18:47:00)
Een kennis van me met een Nuo5 heeft ook het eea opgenomen, 4 wave files van 1 minuut die ik 2x heb afgespeeld per meting. Het resultaat is beter gelukt zoals hieronder te zien is. Evengoed bedankt Tribal Chef!

Equalizer curve Nuo5 (alleen het hoogfrequente gebied is niet goed)

Equalizer klank Nuo5 (4x hetzelfde stukje met een ander potje dicht)
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (8-6-2006 23:09:00)
Ok dan, bedankt voor de moeite. Het was ff pielen omdat je tussendoor nog aan de EQ draait (was eigenlijk de bedoeling om ze steeds 30 sec. onveranderd te laten) maar ik heb er toch een plaatje van kunnen maken.

Nuo5.jpg

De Nuo5 laat iig alles boven de 500hz met rust als je het laag dicht draait (netjes!). Tussen de 100 en 200hz zit i op -10dB ongeveer hetzelfde als de DM2002. De center frequentie van het mid ligt op 1000hz, het hoog is een beetje slecht te zien...

Wat Dré zegt zou wel mooi zijn, EQ curves van de meeste populaire mixers. Dan krijg je ongetwijfelt een beter beeld dan dit.
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (8-6-2006 12:10:00)
Klopt, ze zijn hoekig omdat de gratis versie 1 octaaf is, je hebt dus niet zoveel meetpunten voor een mooie kromme lijn...

Ik vind het nog steeds geen onbetrouwbare resultaten, het kan altijd beter maar dit is gratis en makkelijk. Zo kunnen we DJ Delay iig opweg helpen.
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (8-6-2006 11:57:00)

Reind schreef:

Ik heb liever gewoon even een beknopte uitleg, anders heb ik er namelijk nog geen *** aan.
Handleiding.doc

Het is ff meer werk dan een mp3'tje opnemen maar eigenlijk nog een fluitje van een cent. Het lijkt me overigens wel betrouwbaar, je stelt immers zelf de referentie in. Als je daarna alleen wat op je mixer verandert en het zelfde geluid gebruikt als waar je de referentie mee hebt vastgelegd moet het gewoon goed gaan. Zolang je alles met dezelfde maat meet is er niets aan de hand.

In absolute zin zou het kunnen dan je er een dB of een paar hz naast zit maar dat boeit toch niet echt voor dit. Je krijgt sowieso een aardig beeld van de toonregeling.
Topic: Numark 5000FX versus Denon DN-X1500 (8-6-2006 11:02:00)
Als je rechtermuisknop doet op die blauwe tekst kan je hem opslaan wink ;)