Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Woutch

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 19 bijdrage(n) van Woutch (Pagina: 2 van 2)

Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (20-6-2006 21:48:00)
Heykes,

Het ziet er naar uit dat 50L een mooi streefdoel is. Nu was ik ook nog eens aan het kijken achter een versterker. Was aan het denken aan de nieuwe behringer A-500. Dit zou normaal genoeg moeten zijn om deze aan te sturen denk ik.

Vriendelijke groeten,
Wouter
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (20-6-2006 17:19:00)
Allen,

Ik heb een simulatie van een paar kasten. Ik heb hout om een kast van ongeveer 115L te maken. Heb de grafs op een site verzameld om ze te kunnen vergelijken. Nu zie ik wel dat een kast met basreflex poorten een veel beter verloopt heeft bij de frequentie. Maar bij maximum power heeft hij toch redelijk rap een dipje. Kunnen julie mss eens even kijken en de voor en nadelen geven. Heb ook een simulatie van de orginele kast ernaast gezet. Iemand heeft hier vernoemd dat het om een kast van 30L ging.

Alvast bedankt.
https://users.telenet.be/Infernoke/PA/zelfbouw/speaker/speaker.htm
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (16-6-2006 19:03:00)
Ok, bedankt voor de informatie :) Had ook al eens gekeken achter de orginele plannen maar had niets gevonden. Ik ga mij dus richten op een kast van 30L, zal ze wss iets groter maken rond de 40 - 45L. Ik laat nog wel iets weten. Groetjes!
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (15-6-2006 23:29:00)
Het is niet dat we niet opnieuw kunnen beginnen als het niet goed uitdraait :) De tweeters zaten beide in de speakers van cerwin vega. Samen met de filter. Deze is dus volgens mij berekend voor de tweeters. Vond het ook raar dat er 2 soorten instaken maar dit was dus het geval. Ik kan geen infoo vinden over de 2 tweeters op 1 vd 4 staat wel een nummer op ik zal eens kijken of ik dit niet ergens kan terugvinden. En we zullen maar ineens langs de bib ook eens lopen :) Is de eerste keer dat ik dit doe dusja. 2de keer zal altijd beter zijn dan de eerste.

Groetjes,
Wouter
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (15-6-2006 19:18:00)
Heykes,

Effe nog een vraagje. 1 kast is bijna af, wou beginnen om luchtgaten te boren en wou ze vanachter in de kast zetten. Nu vroeg ik mij af of dit veer verschil maakt als je ze vanvoor zet of vanachter. Eventueel vanonder zou ook een optie zijn. De kasten komen op 4 rubberen pootjes.

Hier is al een fotoke van de componenten. De tweeter zijn van cerwin vega kasten die afgebroken zijn geweest, de woofers waren stuk. Alleen kan ik daar nergens een typpe op vinden.

users.telenet.be/Infernoke/PA/zelfbouw/IMG_0197.jpg
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (10-6-2006 16:33:00)
Hey, bedankt voor de reacties. Blijkbaar goeie speakers dus heb ze hier liggen samen met hoorn's en mid drivers van cerwin vega en een filter van cerwin vega. Juist alles eens gecontrolleerd of het werkt en kan beginnen aan de bouw van de speakers. Ik zal later nog wel foto's posten.

Groetjes,
Wouter
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (5-6-2006 19:05:00)
Zou in een full-range kast komen voor kleinere feestjes ofzo.
Topic: Fane Studio 12B goede speakers? (3-6-2006 21:09:00)
Hallo allemaal,

Ik kan aan 2 Fane Studio 12b (12" 200Watt RMS)2dehands raken en ben van plan om hier zelf een kast te bouwen. Ik wou eerst al eens vragen of hier iemand deze speakers kent en of ze wat deftig zijn? Eventueel ik er nog voor zou kunnen geven.

Ik ben wel aan de specificaties geraakt op het internet maar deze zeggen mij niet veel. (1ste keer dat ik aan zelfbouw ga doen)

Dia: 12"
Power RMS: 200W
Z ohms: 8
SPL: 100 db (1W/1m)
Fs: 47Hz
Vas: 5,09 (cu ft)
Qts: 0,28
xmax: 0,440"

Hopelijk kan iemand mij hier iets meer over zeggen.

Alvast bedankt
Topic: Welke van deze boxen?? (2-6-2004 14:38:00)
Ik heb hier thuis 2 tsx-10 staan. Voor thuisgebruik zijn deze best ok als je geen groot budget hebt. Voor feestjes zullen ze wel iets tekort komen. Geluidskwaliteit is stuk beter dan de TS serie, maar soms wel wat schel. Kan ook aan mijn versterker liggen :)

Edit: Versterker is een zware hifi versterker, rotel RA-2020. Ben wel van plan binnenkort een ax-400 aan te schaffen hier.