Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj hitmeester fons

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 15 bijdrage(n) van Dj hitmeester fons (Pagina: 2 van 2)

Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (19-5-2004 10:57:00)
Wow, dat ziet er goed uit! Goede tip Michael, iemand ervaring met dit systeem? Handig ook die wieltjes want die subs wegen 39 kilootjes! Nu alleen maar hopen dat ik niet al te vaak trappen op moet...
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (19-5-2004 10:08:00)
Daar ben ik weer: ik heb van DB technologies een aktieve sub gezien die 24 kilo weegt (799 euri). Is het een idee om er hier 1 of 2 van aan te schaffen, paaltje ertussen, b 300's erbovenop? Volgens mij is er al een crossover ingebouwd. Knippen en plakken: "Only 24 kg weights this compact and very strong 15" active subwoofer. Equipped with a 400 w/RMS Class-H poweramp this small cube has a power of 124 dB max. It´s integrated active frequency switch seperates at 100 Hz and allows stereo- as well as mono-mode. 2 x XLR-/Jack input, 2 x HF-Out XLR, 2 x parallel Out XLR, Soft-Clip-Limiter"
Ik zou dan nog een equalizer ertussen kunnen zetten, er zit trouwens een 3 bands eq. op m'n mengtafel maar die is beperkt.
Kun je by the way ook het geluidsspectrum makkelijk meten om zodoende je eq in te stellen of moet het allemaal op het gehoor?

Grtz www.dj-fons.nl
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (18-5-2004 21:22:00)
Ik reken ongeveer 600 euri voor een avond en draai gemiddeld een keer in de 1 a 2 weken. Ik vind jullie uiteenzettingen heel helder, alvast dank daarvoor. Ik heb gehoord dat Mackie bijvoorbeeld goed is. Over dat sjouwen: De Behringers zijn echt behoorlijk zwaar: plm 32 kilo per stuk en die moet je dan ook nog boven je schouders tillen om ze op een statief te zetten. Soms moet je op heel onhandige plekken zijn. Laatst bijvoorbeeld moest ik draaien op een feest waar geen lift was en het was 4 trappen hoog... Ik loop dan liever 4 keer met boxen van 20 kilo per stuk dan 2 keer met 32 kilo, ik weet niet hoe het met jullie zit. Wat ook een optie is: doorsparen tot een echt goede installatie (ik denk aan 2 topkasten, 2 subs met losse versterkers). Domme vraag misschien, maar wat is de funktie van een crossover? Is dat een filter die het hoog naar de tops stuurt en het laag naar de subs? Wat is jullie ultieme natte droom qua set en wat kost dat ongeveer? Want ik ben in mijn inkomen niet afhankelijk van het draaien, het is een uit de hand gelopen hobby waardoor ik trouwens ook mijn eega ben tegengekomen...
Info over de overige setup: 2 keer CDJ-100 Pioneer, 1 Pioneer DMP-555, Shure SM 58 en af en toe (erfenis uit de digitale prehistorie) een DAT 2000 van Denon.
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (18-5-2004 16:07:00)
Voor Chiel: de b-300's zijn actief (versterkers ingebouwd).

Is het een optie om de tweeters te vervangen door betere en dan een goede sub erbij te plaatsen?
Mijn publiek bestaat hoofdzakelijk uit 30+ ers, over het algemeen ongeveer 200 man.
Budget? Tja, ik moet het er wel weer uit kunnen halen qua inkomsten. Ik ben wel benieuwd naar meerdere opties, dus: voor zoveel euri heb je deze optie, voor zoveel die, etc.
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (18-5-2004 14:35:00)
Hallo, ik heb een drive in disco www.dj-fons.nl en rijd met een busje door heel Nederland. Mijn huidige set bestaat, los van de CD-spelers, uit een Behringer DX-1000 mengtafel en actieve B 300 luidsprekers (350 watt) van hetzelfde merk. Aangezien ik steeds meer opdrachten krijg voor feesten van ongeveer 200 mensen en meer kom ik net ff wat power tekort. Daarnaast klinken ze erg scherp in het hoog. Ik heb geen zin om een hele geluidstoren mee te sjouwen (ik ben de 40 gepasseerd..) en wat ik nu heb weegt al een kilootje of dertig per stuk. Wat is nu een goede geluidsset (hoeft niet aktief te zijn) die ook niet m'n rug (letterlijk & figuurlijk) kost? Wat zijn jullie ervaringen t.a.v. een drive in disco en voor welk bedrag is het waar te kijgen? Alvast dank voor jullie reaktie!

Fons

"Ik draai door!"