Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj hitmeester fons
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 15 bijdrage(n) van Dj hitmeester fons (Pagina: 1 van 2)
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (4-8-2004 09:49:00)
Is het niet zo, dat je eerst je gains zo afstelt dat ze ervoor zorgen dat de amp niet clipt en vervolgens het volume van de verterker instelt op de ruimte (hoe hard zal het maximaal gaan vanavond?) om dan met de mastersfaders op de mengtafel het uiteindelijke volume te regelen? Of is dit nadelig voor de geluidskwaliteit?
Ik gebruik vervolgens de crossfaders om van de ene speler naar de andere te gaan.
Grtz, Fons
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (3-8-2004 15:45:00)Ik gebruik vervolgens de crossfaders om van de ene speler naar de andere te gaan.
Grtz, Fons
Als ik de eindtrap 'half open' zet (na inregeling van alle input-signalen) kan ik toch met de master-schuiven het volume regelen? Of doe ik nu hele domme dingen?
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (25-6-2004 16:57:00)Waarschijnlijk een gemis aan kennis, maar wat is gain staging?
Ik heb meer verstand van plaatjes draaien en er een feestje van bouwen dan van technische termen maar ik ben altijd bereid om wat bij te leren na mijn 28 jarig dj schap
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (25-6-2004 15:05:00)Ik heb meer verstand van plaatjes draaien en er een feestje van bouwen dan van technische termen maar ik ben altijd bereid om wat bij te leren na mijn 28 jarig dj schap
Ik heb er nu afgelopen woensdag mee gedraaid (feest voor de Cliniclowns) en draai vanavond weer. Ik moet zeggen: ge-wel-dig geluid!!!! Mijn broekspijpen wapperden van de volle bassen en het was hard zat (wederom plusminus 100 man op de dansvloer) met de amp half open. Ik denk dat de CS 900 voldoende is en anders koop ik er gewoon nog een bij: voor ieder kanaal 1.
Wat betreft het vervoer: ik heb een inklapbaar karretje (had ik al, gewoon van de praxis). Sub beetje kantelen, karretje eronderschuiven, klaar!. Het is alleen een beetje heftig om ze vervolgens van het karretje in de bus te tillen maar het ging wel.
Kortom: schitterende set die ik iedereen kan aanraden!
Groeten van de hitmeester en draai ze!!!
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (11-6-2004 16:37:00)Wat betreft het vervoer: ik heb een inklapbaar karretje (had ik al, gewoon van de praxis). Sub beetje kantelen, karretje eronderschuiven, klaar!. Het is alleen een beetje heftig om ze vervolgens van het karretje in de bus te tillen maar het ging wel.
Kortom: schitterende set die ik iedereen kan aanraden!
Groeten van de hitmeester en draai ze!!!
Ik heb nu besloten om een HK audio linear 3 systeem te kopen (12 inch en 18 inch) in combinatie met een cs-900 dynacord versterker. Totale prijs incl. palen, snoeren en flightcase voor de versterker 2700 euri. Kan me wel voorstellen dat sommige wenkbrauwen omhoog gaan: de subs wegen 41 kilo per stuk. Maar wielen op de achterkant monteren (iemand nog een advies welke wielen en waar te krijgen voor hoeveel?) en maar vragen of iemand mee wil helpen tillen de bus in. Ik heb die linear serie gehoord en ik moet zeggen dat de tranen in m'n broek stonden. Wat een mooie sound!!!
Groet,
DJ-Fons
Topic: Wat kosten jullie nou? (3-6-2004 11:27:00)Groet,
DJ-Fons
Waar het bij het bepalen van een vraagprijs om gaat is dat je
1. De waarde van de spullen die je meeneemt vertaalt in een afschrijving (hoe lang gaat het mee). Ik hanteer 2 jaar. Dus waarde bijvoorbeeld 10000 en 3 keer per maand draaien= 10000 : 2 : 36 = 138,90. Daarnaast loop je risico (je laat wat uit je fikken vallen). Reken daar ook nog eens 50 euri voor.
2. Vervoer: je moet je spullen vervoeren en reken gewoon een basisprijs van 50 euro + 1 euro per kilometer enkele reis. Afschrijving + verzekering + brandstof + onderhoud.
3. Wat ben je zelf waard? Kijk gewoon naar een redelijk uurtarief wat past bij je ervaring.
4. Je platen/cdkoffer. Dit is jouw meerwaarde. En je moet regelmatig nieuwe plaatjes aanschaffen, reken 3 cd's per feestje = 90 euri.
Als je dit op deze wijze voorrekent zal niemand tegen je zeggen dat je te duur bent. Overigens, wat is duur? 1.000 euri is duur voor een brood, maar goedkoop voor een Porsche...
Daarbij: een klant wil weten wat hij krijgt voor welke prijs. Maar ook weer niet te goedkoop. Iemand die zegt dat ie mijn feestje komt maken voor 25 euro? Daar geloof ik niks van!
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (3-6-2004 09:44:00)1. De waarde van de spullen die je meeneemt vertaalt in een afschrijving (hoe lang gaat het mee). Ik hanteer 2 jaar. Dus waarde bijvoorbeeld 10000 en 3 keer per maand draaien= 10000 : 2 : 36 = 138,90. Daarnaast loop je risico (je laat wat uit je fikken vallen). Reken daar ook nog eens 50 euri voor.
2. Vervoer: je moet je spullen vervoeren en reken gewoon een basisprijs van 50 euro + 1 euro per kilometer enkele reis. Afschrijving + verzekering + brandstof + onderhoud.
3. Wat ben je zelf waard? Kijk gewoon naar een redelijk uurtarief wat past bij je ervaring.
4. Je platen/cdkoffer. Dit is jouw meerwaarde. En je moet regelmatig nieuwe plaatjes aanschaffen, reken 3 cd's per feestje = 90 euri.
Als je dit op deze wijze voorrekent zal niemand tegen je zeggen dat je te duur bent. Overigens, wat is duur? 1.000 euri is duur voor een brood, maar goedkoop voor een Porsche...
Daarbij: een klant wil weten wat hij krijgt voor welke prijs. Maar ook weer niet te goedkoop. Iemand die zegt dat ie mijn feestje komt maken voor 25 euro? Daar geloof ik niks van!
Hee Johan,
Zoek je nog een baantje als roadie?
Tja, ik moet toegeven: ik ben een 45-jarige bankier met een vetrandje die sinds 28 jaar plaatjes draait. En als je wil zien hoe deze speknek er uit ziet moet je maar eens op m'n site kijken...
Dat van dat trapje is wel een goeie. Nog suggesties qua wieltjes onder de subs of hoe doen jullie dat?
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (2-6-2004 16:39:00)Zoek je nog een baantje als roadie?
Tja, ik moet toegeven: ik ben een 45-jarige bankier met een vetrandje die sinds 28 jaar plaatjes draait. En als je wil zien hoe deze speknek er uit ziet moet je maar eens op m'n site kijken...
Dat van dat trapje is wel een goeie. Nog suggesties qua wieltjes onder de subs of hoe doen jullie dat?
Ben ik weer eens. Heb nu ook de EV Gladiator gezien in combinatie met de CP 2200. Allejezus mooi, maar heeft iemand een oplossing om die satelliet op die paal te krijgen? Ik ben maar 1.75 m. en geen body builder....
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (20-5-2004 00:39:00)Fijn dat ik zoveel emoties bij jullie losmaak; daar is deze site toch voor bedoeld?
De behringers hebben overigens een 15 inch woofer ingebouwd. De feesten zijn weliswaar voor 100 tot 250 man, maar dan is niet iedereen aan het dansen. Ga er van uit dat er maximaal 100 tot 200 man op de dansvloer staan die geen pilletje ophebben en gemiddeld 30 to 35 jaar oud zijn. Dan hoef je echt niet te knallen alhoewel ik al zei dat ik
a. De behringers net iets te kort vind schieten, met name in het laag
b. Ze erg schel vind, maar wellicht is het minder als de dansvloer vol staat
c. Ze erg zwaar vind, het sjouwen gaat nog maar om ze boven je macht op of van de stands te tillen is nogal wat, zeker als je na een avond draaien je spullen moet inpakken.
Ik waardeer ieders mening en het is goed te merken dat jullie er zo fel ingaan, dat betekent dat jullie hart voor je hobby/vak hebt. Overigens heb ik thuis aktieve piedpipers (zie www.piedpiper.nl ) dus ik ben wel verwend...
Ik ben wel benieuwd naar die LEM Hercules geworden; het kan wel hetzelfde wattage zijn, maar die subs maken het gevoelsmatig natuurlijk wel harder. Bovendien draagt het laag verder en ook door (dansende) mensen heen.
Groeten www.dj-fons.nl (overigens wordt binnenkort de site gewijzigd)
Topic: Welke geluidsset raden jullie aan? (19-5-2004 13:01:00)
De behringers hebben overigens een 15 inch woofer ingebouwd. De feesten zijn weliswaar voor 100 tot 250 man, maar dan is niet iedereen aan het dansen. Ga er van uit dat er maximaal 100 tot 200 man op de dansvloer staan die geen pilletje ophebben en gemiddeld 30 to 35 jaar oud zijn. Dan hoef je echt niet te knallen alhoewel ik al zei dat ik
a. De behringers net iets te kort vind schieten, met name in het laag
b. Ze erg schel vind, maar wellicht is het minder als de dansvloer vol staat
c. Ze erg zwaar vind, het sjouwen gaat nog maar om ze boven je macht op of van de stands te tillen is nogal wat, zeker als je na een avond draaien je spullen moet inpakken.
Ik waardeer ieders mening en het is goed te merken dat jullie er zo fel ingaan, dat betekent dat jullie hart voor je hobby/vak hebt. Overigens heb ik thuis aktieve piedpipers (zie www.piedpiper.nl ) dus ik ben wel verwend...
Ik ben wel benieuwd naar die LEM Hercules geworden; het kan wel hetzelfde wattage zijn, maar die subs maken het gevoelsmatig natuurlijk wel harder. Bovendien draagt het laag verder en ook door (dansende) mensen heen.
Groeten www.dj-fons.nl (overigens wordt binnenkort de site gewijzigd)
Dank voor je suggestie. Volgens mijn snelle berekening kost dit setje 1.742 euri. Ik heb zelf niet zo'n lekker gevoel bij DAP. Wat ik er van gehoord heb klinkt het goedkoop en blikkerig. Maar misschien vergis ik mij en is dit een schitterende set. De LEM ziet er goed uit maar ik heb nog geen ervaringsgegevens kunnen vinden. Is zeker een gloedjenieuw systeem. Daarbij is het allemaal van hetzelfde merk en op elkaar afgestemd. Nogmaals: geld speelt niet zo'n verschrikkelijk grote rol aangezien het een betaalde hobby is naast de (nog beter betaalde) fulltime baan die ik normaal heb.