Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kevinvf

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 21 bijdrage(n) van Kevinvf (Pagina: 2 van 3)

Topic: C sub (14-12-2005 21:52:00)
bedankt voor de reactie, ik zal het doen zoals je zegt.
Want je kent dat, altijd ietsje luider gaan, en voor je het weet overbelast je de luidspreker, en dat zou zonde zijn sad :(
Topic: C sub (14-12-2005 21:00:00)
Met welk vermogen stuur ik de beyma 18lx60 best aan die ik ga gebruiken in de c-sub?
Ik heb nu de dap p1600 en kan dus ofwel 1 kanaal 525watt laten geven, of de versterker in brug gebruiken en dan 1600watt geven.
Maar bestaat de kans dan niet dat als ik de versterker in brug gebruik, ik de luidspreker kappot speel?
Topic: C sub (11-12-2005 17:10:00)
Ik heb als X-over de behringer cx2300 op de kop kunnen tikken, maar heb nu een vraag.
De uitgangen van mijn mengpaneel zijn ongebalanceerd, dus heb ik pen 1 en 3 van de xlr-stekker met mekaar verbonden, en kom zo aan op de crossover.
Moet ik nu van de uitgangen van de crossover (ook xlr) de pennen 1 en 3 in de stekker ook terug met mekaar verbinden, of zorgt de crossover voor een gebalanceerde uitgang naar de versterkers?

hierbij wil ik ook eens een link plaatsen naar de voorlopige toestand van de c-sub.

https://img386.imageshack.us/img386/3763/37ey.jpg
Topic: C sub (8-12-2005 23:25:00)
Ik ben de kast aan het bouwen aan de hand van het schema van de c-sub op de volgende site.

https://www.speakerplans.com/index.php?id=csub

Ik had nochtans hier ergens op het forum gelezen dat dempingsmateriaal eerder bij top's wordt gebruikt dan bij sub's.
Topic: C sub (8-12-2005 20:56:00)
Vandaag vroeg mij iemand, als ik hem het schema liet zien van de C-sub, ofdat ik nergens dempingsmateriaal moest aanbrengen in de kast?
Ik veronderstelde van niet omdat dit toch weinig wordt gedaan in een sub.
Topic: C sub (7-12-2005 23:11:00)
Ok ik heb de beyma 18lx60 bij speakerstore besteld, en vandaag heb ik mijn hout ook binnengekregen.
Vanaf morgen begin ik met de bouw van de kast.
Maar kan iemand mij precies zeggen hoe groot het gat voor de luidspreker moet zijn?
Bij de gegevens van de luidsprekers staat het volgende:

Baffle cutout diameter: -front mount 415mm
-rear mount 425mm

Maar bedoelen ze met front mount de plaat voor de woofer, of de woofer voor de plaat gemonteerd.
Zoals ik op het schema zie zit de woofer onderaan de plaat bevestigd.
Veronderstel dus dat het een gat moet zijn van 425mm
Topic: C sub (6-12-2005 20:22:00)
Ik kan jullie hopelijk een beetje meer vertellen over deze kast, maar ben er nog altijd niet uit welke woofer ik best gebruik van de opgegeven keuze's bij het bouwplan.

Kan echt niemand mij raad geven?

zou de woofer zo spoedig mogelijk willen bestellen dan.

ps: ben er ondertussen al uit dat ik hem wel actief zal filteren happy :)
Topic: C sub (5-12-2005 20:37:00)
En welk van de 2 bovenvermelde woofers zou u dan aanraden?
Topic: C sub (5-12-2005 19:03:00)

Red_arrow schreef:

Het geluid zal er met een crossover beter van worden. Je hebt dan een steile afvlakking die de kast (zonder filter) zelf niet zal halen.
@Red_arrow: De luidspreker zelf ondervind dus geen schade aan de hogere frequenties die dan ook aankomen?

Omdat mijn plaatselijke verdeler het merk 'beyma' niet verdeelt, zou ik overstappen op het merk 'eminence'.
Voor de c-sub zeggen ze dat de kilomax pro-18 en de omega pro-18 bruikbaar zijn in deze kast, maar welke lijkt dan het meest geschikt?

De kilomax heeft ten opzichte van de omega een groter vermogen, hogere Fs, hogere Qts, hogere Xmax en een kleinere Vas.
Topic: diameter van draden naar speaker (4-12-2005 18:38:00)
Mss een domme vraag, maar hoe dik moet de draadsectie zijn van de speakerkabels?
Hoeveel mm² bij welk vermogen?