Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kevinvf

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 21 bijdrage(n) van Kevinvf (Pagina: 1 van 3)

Topic: JB system vs DAP (21-2-2006 22:45:00)
van de basskasten weet ik het volgende:

woofers zijn in ieder geval 400 WRms
type van de basskasten is JBL 4507

De 4507 staat voor het volgende:

4500 SERIES: UNLOADED LOW FREQUENCY ENCLOSURES

4507 - 5 cubic foot for single 15" driver tuned to 40 Hz

Zijn dus volgens mij bij aankoop lege kasten waar ge zelf speaker voor kiest.
Over de speaker heb ik geen verdere gegevens dus ook niet over de kwaliteit daarvan.

Vraagprijs is 750€

Mijn budget is eigenlijk max 500€
Topic: JB system vs DAP (20-2-2006 23:03:00)
Ik had vroeger de C-sub staan, die ik gebouwd had volgens de schema's op www.speakerplans.com met daarin de beyma 18lx60.
Tot mijn spijt ging deze kast niet hoog genoeg.
Ik miste dus in mijn huidige instalatie wat de 'kick'bass.

Ik vind het natuurlijk moeilijk om te oordelen over de dap a215 want iedereen heeft natuurlijk een ander gevoel over de soort bass.

Ik ben mss beter om mijn huidige instalatie uittebereiden met gewone basskisten van het basreflex type.
Wat vinden jullie van de volgende kasten?
Meer gegevens volgen nog.

https://img.2dehands.be/f/ad/12823429-bass-kasten-jbl.jpg
Topic: JB system vs DAP (18-2-2006 17:28:00)
Ik heb ergens tweedehands luidsprekers zien staan (die normaal gezien nog in goede staat zijn).
Het gaat hem om de volgende kasten.

Dap A215, JB system pro 215 live, en JB system vibe 30.

Welke kasten komen er het beste uit van deze drie? Prijs kwaliteit vergeleken.
Ze zouden moeten werken aan een Dap p1600.
Geven dit soort full-range kasten eigenlijk ook een mooie bass weer?

De dap's zijn iets goedkoper dan de JB system kasten.

Alvast bedankt voor de reactie's.
Topic: C sub (4-1-2006 21:40:00)
Eum als ik niet mis ben dan is de subsonic toch de grenswaarde van de laagste frequentie die de woofer zou mogen weergeven.
Deze kan je zelf regelen. Maar ik heb eigenlijk geen subsonic op mijn crossover staan ashamed :$

De oorzaak van het probleem zal al gevonden zijn zeker sad :(
Topic: C sub (4-1-2006 19:47:00)
Ik ben niet echt te spreken over beyma momenteel sad :(

Sinds 1 januari kraakt mijn luidspreker.
Hij was een hele tijd aan het spelen, en zeker niet te luid bij mijn weten.
Hij hing op 1 kanaal van mijn dap 1600.
Na een tijdje leg ik een zacht lied op met een paar lichte lage tonen, en ik hoorde precies iets rammelen.
Blijkt dus dat het de luidspreker is die een gekraak weergeeft.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit kon gebeuren?

Ik ga de luidspreker vrijdag binnendoen om na te kijken, en hoop dat het onder de garantie valt. Ik zou namelijk niet weten wat ik er verkeerd mee zou gedaan hebben.
Topic: C sub (24-12-2005 18:07:00)
@ rademakers: Ja ik heb de sub nu in de hoek geplaatst en de geluidsdruk is wel beter.

Spijtig dat er vanalles in het lokaal staat dat begint te rammelen en daveren sad :(
Topic: C sub (23-12-2005 14:30:00)
Bedankt voor je reactie.

Ik zal in de toekomst mss een woofer bijbouwen om de geluidsdruk wat te verhogen.
Zal vanavond alles eens goed afregelen, ik kan niet lager crossen dan 90hz.
Maar een nog een goede kickbass te hebben, is het dan nadelig als de luidsprekers op statieven staan?
Heb altijd horen zeggen dat bass luidsprekers zeker op de grond moeten staan.
Ik ga vanavond ook eens proberen om de csub in de hoek van de ruimte te zetten in plaats van gewoon in het midden van de muur.
Topic: C sub (22-12-2005 20:48:00)
Ik heb de c-sub nu al uitgetest, en vind dat hij heel mooi klinkt.
Gaat echt mooi laag, spijtig da hij niet echt de kick-bass weergeeft.
Ook vind ik de geluidsdruk niet echt schitterend.
Zou het veel uitmaken moest ik er nog een tweede bij bouwen?
Topic: C sub (20-12-2005 21:22:00)
Als de spoel van een luidspreker verbrand is door overbelasting, is deze dan eigenlijk nog te herstellen of is de luidspreker dan voor de vuilbak?
Topic: C sub (18-12-2005 21:50:00)
Bij deze post ik nog een paar foto's om jullie mening te weten.

https://img509.imageshack.us/img509/2783/109le.jpg

https://img509.imageshack.us/img509/1070/111qb.jpg

Zoals je kan zien is dus het onderste achterpaneel afneembaar, maar wat plaats ik daar dan best tussen om het toch luchtdicht te monteren?